Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Där ser man, en eloge till Bergströms! Räckte det med ruckning?Jag var inne på Bergströms Gbg med min BB36 från 2016 pga att den plötsligt började gå lite konstigt. Det var början på 2021 och det ställdes inga frågor eftersom det var inom femårsgarantin. De sa också vid det tillfället att det är "på tok för tidigt för en service" så de skulle kontrollera att allt var i sin ordning och om inget var fel skulle de bara rucka den.
Yes. Inte kollat gången på länge nu men det var bra när jag fick tillbaka den och har inte lagt märke till någon större avvikelse sedan dess.Där ser man, en eloge till Bergströms! Räckte det med ruckning?
Håller på och rensar i lägenheten och hittade denna väska som jag vann på en Tudorutbildning back in the days.
Om det är någon som är intresserad av den kan ni slänga ett PM, annars åker den ut på köp & sälj.
Den känns lite litenTror att @Been behöver denna för att få plats med sin växande samling
Det beror lite på vad du vill få ut av OWGM. Är du sugen på att göra dig av med 58an så kan det vara vettigt Om inte, då skulle jag nog ta en funderare. Historiken visar att väldigt många säljer klockan de använde under OWGM (mig inkluderat och då var det även en klocka jag hade med vid förlossningen av min dotter). 1 månad med en och samma klocka gör ngt med psyketNu snurrar funderingarna redan inför OWGM… kanske den absolut bästa dinkan är den här, fast då blir det för lätt….
O f*n…tänkte inte på det, vill ju bara kunna klara en hel månad tänkte jag…. Tack för heads up!!Det beror lite på vad du vill få ut av OWGM. Är du sugen på att göra dig av med 58an så kan det vara vettigt Om inte, då skulle jag nog ta en funderare. Historiken visar att väldigt många säljer klockan de använde under OWGM (mig inkluderat och då var det även en klocka jag hade med vid förlossningen av min dotter). 1 månad med en och samma klocka gör ngt med psyket
+1
Det måste ju vara en ohygglig frestelse för Tudors designavdelning just nu att klämma ur sig BB36 med en handfull glatt färgade OP-inspirerade tavlor och smida medan järnet är varmt. Helt ärligt vore det absolut rätta att göra, det är den perfekta klockan att göra det med men jag misstänker att man håller sig för goda för det. Hade jag varit Tudor-chef hade jag slängt ut 36an och 32an med 5-6 olika tavlor för leverans i Maj-Juni. Hur svårt kan det vara? Jag hör att supply-chain frågor är super-lättlösta just nu så det är inget att gnälla över.
Lyckliga människa@The_Escapement🦜 @Porsan har en i guld
Går inte att säga, körde Tudor GMT i fjol och tycker vi fick en fördjupad relation. Den klockan är fortfarande kvar.O f*n…tänkte inte på det, vill ju bara kunna klara en hel månad tänkte jag…. Tack för heads up!!
Gamla nyheter
Och då kan vi döda den diskussionen.
2022 nu
Jo jo, men var tydligen folk på Instagram som ifrågasatte det fotot av någon anledning.Gamla nyheter
Ah. Allt på IG är fake news…Jo jo, men var tydligen folk på Instagram som ifrågasatte det fotot av någon anledning.
Intressant. Aldrig sett den inserten förut. Riktigt cool, tack för att du delade.Sitter och stirrar mig blind på Tudor Sub 79190. Priset ( som de mesta ) har verkligen gått som en raket. Känns mycket roligare än en rolex Sub. Något tilltalande med rolex loggan på kronan och tudor loggan på tavlan. Tells a story..
Grymt cool! Hittade en specifik modell som jag börjat drägla över. Hittar bara en reserverad på chrono och inte heller genom Google. Sold överallt.. läste att den bara tillverkades under ett år 1997.
Någon som känner till smeknamn på denna modell?
lånade bilder:
Vad hände? Det var en kort kärleksaffärNågon som är sugen på en panda i nyskick innan jag lägger ut den?
Har köpt en del annat som prioriteras. Jag blir bara stressad av att ha saker liggandes som inte används.Vad hände? Det var en kort kärleksaffär
Jag förstår dig och nu fick jag mig en tankeställare angående min BB58 och andra klockor som bara ligger där.Har köpt en del annat som prioriteras. Jag blir bara stressad av att ha saker liggandes som inte används.
Kan ha samma känsla ibland. Det var delvis därför jag har en ganska nedbantad samling. Men samtidigt så gillar jag att ha alternativ. Som ex den blå och den svarta 58’orna. Visst skulle en kunna vara nog. Men fasiken vad gôtt det är att kunna välja på morgonen. Samtidigt som jag är helt OK med min Speedmaster som enda kronograf….. nåväl i de flesta KS ögon är man väl lite skadad som har mer än en max två klockor.Har köpt en del annat som prioriteras. Jag blir bara stressad av att ha saker liggandes som inte används.
Spar den till Tudor Gtgn så har du nog ett gäng köpare där.Någon som är sugen på en panda i nyskick innan jag lägger ut den?