• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ngn som är duktig på Serienr. Och har lust att hjälpa mig att åldersbestämma en Tudorsub? Hittar inga bra sidor!
Nr: 70593

Nja, Trodde jag också! Men det bör vara 80-90-tal det är en "76100" har inte lyckats hitta mellan vilka år den tillverkades.Men har för mig att jag läst att första tillverkningsår är 1984? Grejen är att serienumret är precis det jag skrivit, alltså 5-siffrigt!

Nja, Trodde jag också! Men det bör vara 80-90-tal det är en "76100" har inte lyckats hitta mellan vilka år den tillverkades.Men har för mig att jag läst att första tillverkningsår är 1984? Grejen är att serienumret är precis det jag skrivit, alltså 5-siffrigt!

Ok får kolla runt lite till i listorna.

Här får du massor av bilder
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Kastar in en fråga. Kollar runt efter en 79090 men eftersom utbudet på svenska sajter är väldigt lågt så har jag sökt mig till Chrono24. Finns en från 1990 i "mycket gott skick" med papper och box för ca 27.000 kr- http://www.chrono24.se/tudor/orologio--submariner-79090--id3461847.htm
Något speciellt att säga om den, något att tänka på? Fastnade även för att det handlaren verkar schyst. Finns en på Gripenbro, förvisso fem år nyare, men den är 5.000 kr dyrare.

Kastar in en fråga. Kollar runt efter en 79090 men eftersom utbudet på svenska sajter är väldigt lågt så har jag sökt mig till Chrono24. Finns en från 1990 i "mycket gott skick" med papper och box för ca 27.000 kr- http://www.chrono24.se/tudor/orologio--submariner-79090--id3461847.htm
Något speciellt att säga om den, något att tänka på? Fastnade även för att det handlaren verkar schyst. Finns en på Gripenbro, förvisso fem år nyare, men den är 5.000 kr dyrare.
Be att få bilder på "box och papper". På vilket sätt fastnade du för att handlaren verkar schyst btw?

Be att få bilder på "box och papper". På vilket sätt fastnade du för att handlaren verkar schyst btw?
Ok, tack. Det var mest att han var en "trusted seller" sen 2009, rekommenderades av andra klocksäljare på Chrono24 (vilket jag antar är plus i kanten) och att man kunde göra betalningen via Chrono24. Skulle klockan inte dyka upp eller inte motsvara beskrivningen så betalas pengarna tillbaka ifrån dem.

Tillbaka
Topp