Efter att ha plöjt tråden börjar jag bli lite sugen på en Tudor.
Gillar BB58 men saknar att det inte finns datum, så just nu känns Pelagos och GMT som hetaste kandidaterna men BB58 är inte utesluten.
1. Hur är det med väntetider, är det några idag eller är det bara att stiga in och köpa direkt?
2. GMT-modellen, läst om problem med datumskivan, är det något som är löst med de som sälj idag?
3. Någon som har en bild på BB58 och GMT bredvid varandra så man kan se skillnaden storleksmässigt?
4. Någon som kan posta en ws så man ser tjockleken på Pelagosen?
Tack
Från någon som haft både Pelagos, BB GMT & BB58 så skulle jag säga att det är lite smaksak hur dessa passar på handleden.
Då jag har ungefär 19-19,5 handleder så kändes BB58 väldigt snabbt för liten. Storleksmässigt skulle jag nog ändå vilja säga att det är den modell som Tudor lyckats bäst med pga. Lite mer slimmat case.
Pelagosen hade jag under en tid och jag gillade den verkligen! Lite toolig men väldigt lätt pga. Titanet. GMT fick jag skicka iväg 9 veckor till Tudor pga. Haveriet med datumhjulet.. enligt vad jag läst så har väl Tudor fått ordning på detta på 2021 modellerna och framåt. Men vågar inte ta gift på det..
Det är iaf den modell som jag gillade absolut minst av dessa tre pga. hur tråkig och tjock den ser ut i profil. Den är ju helt klart mycket mer topptung än tex Pelagosen då den är i stål.
Så har du handleder där 39mm ser bra ut så skulle jag satsa på en BB58. Gillar du lite större ur så är en blå Pelagos riktigt läcker
Bifogar lite referensbilder. Många är i referens mot en 42 mm Seamaster.
Angående eventuella väntetider så finns GMT & Pelagos och köpa direkt över disk. Min lokala handlare har även ibland BB58 tillgängliga men inte samma volym på leveranser av denna.
Senast ändrad: