• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den svarta finns oftast tillgänglig enligt AD.
Ok, ungefär den uppfattningen jag hade.
”Hypen” påminner mycket om sommaren 2020 när Tudor släppte den blåa BB58:an och klockorna såldes på löpande band här på forumet för 42-44tkr.. 😅 jämför detta med 58:ans marknad idag som ser allt annat än förträfflig ut.
Det kommer med största sannolikhet bli samma scenario med Chrono modellen/(modellerna) över sikt då dem inte är limiterade och heller inte märken som Rolex, AP, Patek etc.
Yes, även lite liknande när den svarta först kom.
Har inte sett någon som gått över list här i Sverige , men ute i Europa verkar det vara kö , här i Sverige finns den ju att få tag på utan längre väntan .
Det var den uppfattningen jag var av men var som sagt osäker. Därav min frågeställning.
Om du inte vet, varför kallar du mig en lycksökare? Fråga i rätt forum om marknadspriser eller gör lite efterforskningar.. börja med återförsäljarna för att kontrollera tillgång, greymarket, Blocket, Ebay, Tradera och Chrono24 istället för att beklaga dig över ett pris som inte passar dig och slänga skit på andra.
Öm punkt?? Och notera frågetecknet, jag undrar alltså om det var en öm punkt. Jag påstår inte att det var en öm punkt. Tänkte att jag borde förtydliga då läsförståelsen verkar sådär. Jag kallar dig inte för någonting. Jag undrade om du var en lyckosökare, därav ?
Sedan anser jag det vara i rätt tråd jag ställer frågan då detta är tudortråden. Bortsett från kanske den nya pelagosen uppskattar jag att de flesta klockor från Tudor går att prova, samt köpa över disk, hos AD. Kul för de som vill prova runt lite.
Men du kanske har en poäng ändå, jag borde gjort egna efterforskningar så hade jag inte behövt fråga nånting här. Då hade jag direkt bara kunnat kalla dig för den lycksökare du verkar vara. Lycka till med affären

Stockholm är ju så himla långt bort från oss Göteborgare. Kan vi inte ordna någon slags Tudor GTG tour Sweden?? Är det för mycket begärt?😉
Långt och långt ni är ju ett helt gäng där nere i K-backa är väl bara att chartra en helikopter☺️ Annars får vi sammanstråla någonstans i sommar , själv skall jag till Österlen någon vecka sedan vet man ju aldrig vart man hamnar får väl skicka ut en turlista så man kan träffa likasinnade Klockfantaster😂

Långt och långt ni är ju ett helt gäng där nere i K-backa är väl bara att chartra en helikopter☺️ Annars får vi sammanstråla någonstans i sommar , själv skall jag till Österlen någon vecka sedan vet man ju aldrig vart man hamnar får väl skicka ut en turlista så man kan träffa likasinnade Klockfantaster😂

Haha, ja vi får nog göra det 🤣 Annars får vi ordna något i sommar! Då kanske jag hunnit köpa en FXD också så slipper jag bli så avis🤣Dörren står alltid öppen för klockfantaster😃

Berätta 😀 vad är bra och gjort att den fått så mycket handledstid? Vad är mindre bra eventuellt?

Personligen tycker jag Tudor har lyckats med en välbalanserad klocka. Den är lätt men har ”presence”, blå men helt matt och hela paketet blir en kontrast mot övriga klockor i min lilla samling. Det är också, som kidsen säger, väldigt ”satisfying” med snowflake-visare och snowflake-index. Det harmoniserar väl helt enkelt.

Sedan är det klart att de fasta bandhornen är på gott och ont då det är en kul detalj men samtidigt gör att det är natoband som gäller och egentligen inget annat. Alltså knappast en owg-klocka utan ett nischat komplement som del av en samling. Gillar man Tudor och historien/kopplingen till MN känns det som en no brainer :)

Vet inte om du tänkte mer på OG, men om du vill testa den blå så finns den svenska tilldelningen sedan 2020 ute på K&S nu :cool:.
Upplevede själv att den inte var så rolig på bild men den överraskar positivt när man väl ser den.

Tycker att den översta annonsen är jätte relevant för alla som vill ha en blå bb58 🥳😇

Från någon som haft både Pelagos, BB GMT & BB58 så skulle jag säga att det är lite smaksak hur dessa passar på handleden.
Då jag har ungefär 19-19,5 handleder så kändes BB58 väldigt snabbt för liten. Storleksmässigt skulle jag nog ändå vilja säga att det är den modell som Tudor lyckats bäst med pga. Lite mer slimmat case.
Pelagosen hade jag under en tid och jag gillade den verkligen! Lite toolig men väldigt lätt pga. Titanet. GMT fick jag skicka iväg 9 veckor till Tudor pga. Haveriet med datumhjulet.. enligt vad jag läst så har väl Tudor fått ordning på detta på 2021 modellerna och framåt. Men vågar inte ta gift på det..
Det är iaf den modell som jag gillade absolut minst av dessa tre pga. hur tråkig och tjock den ser ut i profil. Den är ju helt klart mycket mer topptung än tex Pelagosen då den är i stål.
Så har du handleder där 39mm ser bra ut så skulle jag satsa på en BB58. Gillar du lite större ur så är en blå Pelagos riktigt läcker :)
Bifogar lite referensbilder. Många är i referens mot en 42 mm Seamaster.

Angående eventuella väntetider så finns GMT & Pelagos och köpa direkt över disk. Min lokala handlare har även ibland BB58 tillgängliga men inte samma volym på leveranser av denna.

C2CFCF7B-712D-4D08-9486-4CEEBC196CB2.jpeg

4ABB1622-B3DA-4A27-A3EF-76F95349068B.jpeg

6A7C1514-69A4-4169-9CD9-CB4954720ACE.jpeg

E22CC08A-6AB8-4A36-BDDE-3A8784DCA384.jpeg
Tack, fint med lite jämförelsebilder. Får nog bege mig iväg och prova de olika modellerna 👍

Personligen tycker jag Tudor har lyckats med en välbalanserad klocka. Den är lätt men har ”presence”, blå men helt matt och hela paketet blir en kontrast mot övriga klockor i min lilla samling. Det är också, som kidsen säger, väldigt ”satisfying” med snowflake-visare och snowflake-index. Det harmoniserar väl helt enkelt.

Sedan är det klart att de fasta bandhornen är på gott och ont då det är en kul detalj men samtidigt gör att det är natoband som gäller och egentligen inget annat. Alltså knappast en owg-klocka utan ett nischat komplement som del av en samling. Gillar man Tudor och historien/kopplingen till MN känns det som en no brainer :)
Najs att höra, man tacker! Oozar den mycket tool watch enligt dig, den sida som attraherar mig mest med den, funderingar runt det?

Ang hype och köer på denna modell så stegade jag lördag 15/1 till Bergströms Gbg i syfte att beställa en sådan. Till min lite förvåning så hade dom en hemma så den köpte jag. Enligt dom har dom inga köer alls på den, inte ens på den vita som under fjolåret hade en längre kö. Deras köer är avbetade nu alltså enligt den säljare som sålde denna till mig.
78DD77B3-6706-4145-BA5F-CF363DE587DE.jpeg

Ang hype och köer på denna modell så stegade jag lördag 15/1 till Bergströms Gbg i syfte att beställa en sådan. Till min lite förvåning så hade dom en hemma så den köpte jag. Enligt dom har dom inga köer alls på den, inte ens på den vita som under fjolåret hade en längre kö. Deras köer är avbetade nu alltså enligt den säljare som sålde denna till mig.
78DD77B3-6706-4145-BA5F-CF363DE587DE.jpeg

Tjusigt :) hur ser den ut i profil på armen? Har du någon bild du kan dela med dig av?

Jag har snöat in på Tudor Prince Date Day, i så nytt utförande som möjligt. Då har jag förstått att det är 76200 man tittar efter.

Jag försöker få ordning på övriga varianter som finns, typ 76213, 76214 osv. Men lyckas inte finna någon översikt över dom olika referenserna?

Nån som har koll på var man hittar en översikt, eller har kunskapen och kan skriva ner kort vad dom heter? Hade underlättat mycket när man söker.

Tack

Jag saknar källor och delvis kunskap men jag tror att:

76213-XXXX: Gulguld/stål, räfflad bezel
76214-XXXX: Vitguld/stål, räfflad bezel
76200-XXXX: Stål, slät bezel

(XXXX = typ av tavla)

Tillbaka
Topp