• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ljungen

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
"Och sorry men en Chrono är inte riktigt en investment piece." Och det bestämmer du? I stora delar av världen säljs den för över listpris.
Större delen av de som skulle vara intresserade av din chrono läser denna tråd, och försäljningen har nu blivit klart tuffare efter dina inlägg. Just saying. Hoppas du får vad den är värd!
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Vi kör en bild för att komma på rätt spår i tråden igen :)
20201129_101032.jpg
 

Jakob Häll

Cartier
Asså jag har fasiken börjat sakna min bb36a en hel del... Kanske ska fundera på att införskaffa mig en ny till sommaren. Den funkade ju fasiken till allt. Enda negativa var att den var typ det enda jag bar och klockintresset svalnade något, men fan kan vara värt ett försök till. 😁

191299148_1165982573826844_8178626197062149787_n.jpg
 

Jakob Häll

Cartier
Har sett ett gäng av de ”nya” snygga Pandakronograferna här på forumet. Har jag missat att det är hype på dem med långa kötider etc?? Trodde de var relativt ”lätta” att köpa hos AD!?! Frågan är verkligen seriöst ställd. Blev lite chockad och frågande när jag såg @Nicholas Berglund annons där klockan annonseras 15% över list. Lycksökare eller är det marknadspris??
Vill minnas att övriga jag sett gått/annonserats för runt 50k?!


Om du inte vet, varför kallar du mig en lycksökare? Fråga i rätt forum om marknadspriser eller gör lite efterforskningar.. börja med återförsäljarna för att kontrollera tillgång, greymarket, Blocket, Ebay, Tradera och Chrono24 istället för att beklaga dig över ett pris som inte passar dig och slänga skit på andra.

Du får självklart lägga ut den till vilket pris du vill och referera till Chrono24 och andra .Men om du tittar här på KS så ligger alla sålda runt 50 tusen och de två som jag känner har sålt för den summan.
Jag skulle självklart också vara glad om de är så dyra som du försöker sälja för då jag också har en.
Men om du säljer den genom Chrono24 så kanske du kan få den summan men inte här.
Men lycka till och hoppas du får det du vill ha.

Aldrig förstått dom som säljer sina klockor så billig så möjligt.. fast det är klart det finns alltid dom som är desperata.
Med den attityden kanske du ska ta detta på
Flashback istället? Och sorry men en Chrono är inte riktigt en investment piece.
Nej, jag tänder inte på tjusningen med att försöka sälja sin klocka så snabbt och billigt så möjligt.
"Och sorry men en Chrono är inte riktigt en investment piece." Och det bestämmer du? I stora delar av världen säljs den för över listpris.
Större delen av de som skulle vara intresserade av din chrono läser denna tråd, och försäljningen har nu blivit klart tuffare efter dina inlägg. Just saying. Hoppas du får vad den är värd!
gif will ferell.gif
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Apropå Chrono24!
Jag plockade omgående ner min senaste annons där för några veckor sedan.. visar sig att förutom de 6,5% i comission som C24 tar från säljaren så hade de på totalpriset lagt på ytterligare 5% som drabbade köparen. Så ja jag förstår varför klockorna där ligger högt.. men såg ingenstans när jag skulle lägga upp annonsen att dessa 5% lades på. Som tur var gick den och plocka ner 🤔
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Apropå Chrono24!
Jag plockade omgående ner min senaste annons där för några veckor sedan.. visar sig att förutom de 6,5% i comission som C24 tar från säljaren så hade de på totalpriset lagt på ytterligare 5% som drabbade köparen. Så ja jag förstår varför klockorna där ligger högt.. men såg ingenstans när jag skulle lägga upp annonsen att dessa 5% lades på. Som tur var gick den och plocka ner 🤔

Här tex ser ni en svensk Panda för 55 900:-.
Går man sedan in på föreslå pris. Så visar sig totalbeloppet enligt bilden nedan, vilket motsvarar ungefär 5% upp. Då utan frakt inräknad.. så C24 blir per automatik dyrt

035B6860-BCE1-4F5A-8247-D5E951B0164F.jpeg
 

Putteman

Cartier
Jag har snöat in på Tudor Prince Date Day, i så nytt utförande som möjligt. Då har jag förstått att det är 76200 man tittar efter.

Jag försöker få ordning på övriga varianter som finns, typ 76213, 76214 osv. Men lyckas inte finna någon översikt över dom olika referenserna?

Nån som har koll på var man hittar en översikt, eller har kunskapen och kan skriva ner kort vad dom heter? Hade underlättat mycket när man söker.

Tack
 
Topp