• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Varför ska man inte tro på detta? Tycker det verkar vara en väldigt trolig historia.
Det mesta av hans historia stämmer säkert bra utifrån hans synvinkel, bekymret är att den blir ensidig och att det finns fakta som kan ifrågasättas, tex hur han fick bekymmer med urverket i första hand, hur man kan leda tillbaka anledningarna till att han får tillbaka en helt annan klocka som verkar ”ny” men med helt oacceptabla skador på bezeln. Allt som allt är det ett intressant fenomen att det kommer fler videos med personliga vendettor mot Tudor, och även mot andra tillverkare 😉😉, sanna eller inte, och frågan om hur detta kommer påverka tillverkarnas förhållande till AD, kunder/marknad, etc.

Nu är den här😍 Satan i gatan, himmel och pannkaka, jag fullkomligt älskar den!!!
Får återkomma med fler/bättre bilder senare!
Slänger in bilder från hela öppningen:

Edit: Blev så till mig så jag fixade länken men har helt glömt bort att ställa tiden😂
9F1C1838-B0EC-428B-8308-5878916F94FD.jpeg

430C6EF6-0C56-469D-8A8B-53EB368CD175.jpeg
4423CF31-DD58-4E15-B6CA-7C14FC43D69E.jpeg
5552E1F0-4367-43F6-A214-E487EC5A3B72.jpeg
3B83F8BC-A098-42C2-B767-AA06E4547D69.jpeg
5AF531C8-46DF-4C27-9EB7-369EB358F5D5.jpeg
563C52A3-0D50-4C81-BC90-AC02112E3AE3.jpeg
Grattis! 😍

Har noll koll på det där, inte riktigt hängt med i utvecklingen och vet inte om jag vill heller :bag:

Ja, det är trist men antar det faktiskt inte går att ge annat svar om säljaren själv inte sitter på information från tillverkaren. Gissar på att det kan vara den bittra sanningen i detta fall...
Riktigt tråkig utveckling hos vissa AD det här med kösystem så klart. Man förstår dom AD problemen som hopar sig med förfrågningar på klockor med som inte hinner produceras i takt på efterfrågan så klart. Men en trevligare attityd kan vara att föredra ändå. Verkar mest vara kändisar och andra super heta som får bra behandling dock 😎

• Like
Reactions: v0n
Det mesta av hans historia stämmer säkert bra utifrån hans synvinkel, bekymret är att den blir ensidig och att det finns fakta som kan ifrågasättas, tex hur han fick bekymmer med urverket i första hand, hur man kan leda tillbaka anledningarna till att han får tillbaka en helt annan klocka som verkar ”ny” men med helt oacceptabla skador på bezeln. Allt som allt är det ett intressant fenomen att det kommer fler videos med personliga vendettor mot Tudor, och även mot andra tillverkare 😉😉, sanna eller inte, och frågan om hur detta kommer påverka tillverkarnas förhållande till AD, kunder/marknad, etc.
Det lär inte påverka Tudor. Sådan information når aldrig eller väldigt sällan högt upp i leden. Förstår hans inställning att båda ADn och tillverkaren är rökta för honom. Jag kommer nog aldrig köpa en JLC igen utifrån trasslet jag haft med en JLC.

Det lär inte påverka Tudor. Sådan information når aldrig eller väldigt sällan högt upp i leden. Förstår hans inställning att båda ADn och tillverkaren är rökta för honom. Jag kommer nog aldrig köpa en JLC igen utifrån trasslet jag haft med en JLC.
Fel tråd men får man fråga vad du hade för problem med JLC? (funderar nämnligen på en polaris)

Utlovad uppdatering på Tudors Nato som nyss anlänt från Krons. Pris: 1750kr.
Det är ett otroligt bekvämt, snyggt och tacksamt alternativ för rotation även om priset såklart är saltat. Svårt att beskriva någon direkt kvalitetsskillnad mot övriga ”high-end” Natos mer än att det känns rejält och väldigt lätt på samma gång. Jag letade efter övriga band innan jag föll för just orginalnatot av estetiska skäl. Tar med till ev GTG för egen bedömning😃

Edit: Färgkombon mot gilten är spot on i tonen, låt inte solljuset lura er.

4B57975F-3B00-4CE8-9899-0196ED2ABE7D.jpeg

B5B7505C-4084-48FB-B161-0C660D43A482.jpeg

2F55E7C0-2DB9-4267-9266-068795757DBC.jpeg

E9021F70-C308-4984-9D1B-515E9134AE28.jpeg

EDE66CAE-0FEA-43D7-AD53-9C3C2FCD1C2F.jpeg

Bilagor

• 1386D9D9-21B1-48D4-8370-EC433D6514BA.jpeg
    1386D9D9-21B1-48D4-8370-EC433D6514BA.jpeg
    541.9 KB · Visningar: 4
Senast ändrad:
Goddagens. Jag är sjukt sugen på en svart BB36. Den verkar dock inte finnas hemma hos AD, inte heller verkar dom ha några leveransdatum?
Sonen ska ner till Barcelona om några veckor.. kan det vara lättare att hitta där?
Ha d gott

Goddagens. Jag är sjukt sugen på en svart BB36. Den verkar dock inte finnas hemma hos AD, inte heller verkar dom ha några leveransdatum?
Sonen ska ner till Barcelona om några veckor.. kan det vara lättare att hitta där?
Ha d gott
Jag har tidigare handlat hos Rabat på Passeig de Gràcia, 59. Du kan alltid skicka en blänkare till dom och fråga om dom har en tillgänglig eller kan få fram en i tid för besöket.

Utlovad uppdatering på Tudors Nato som nyss anlänt från Krons. Pris: 1750kr.
Det är ett otroligt bekvämt, snyggt och tacksamt alternativ för rotation även om priset såklart är saltat. Svårt att beskriva någon direkt kvalitetsskillnad mot övriga ”high-end” Natos mer än att det känns rejält och väldigt lätt på samma gång. Jag letade efter övriga band innan jag föll för just orginalnatot av estetiska skäl. Tar med till ev GTG för egen bedömning😃

Edit: Färgkombon mot gilten är spot on i tonen, låt inte solljuset lura er.

4B57975F-3B00-4CE8-9899-0196ED2ABE7D.jpeg

B5B7505C-4084-48FB-B161-0C660D43A482.jpeg

2F55E7C0-2DB9-4267-9266-068795757DBC.jpeg

E9021F70-C308-4984-9D1B-515E9134AE28.jpeg

EDE66CAE-0FEA-43D7-AD53-9C3C2FCD1C2F.jpeg
Har haft olika naton på min bb58 men måste säga att jag har ej lyckats matcha originalets känsla och snygga look på handleden!! Vet ej om man till en grad lurar sig själv för att det är original… men riktig go känsla har den!!

Fel tråd men får man fråga vad du hade för problem med JLC? (funderar nämnligen på en polaris)
Finns en tråd om det men sammanfattningsvis urverksproblem. Var inne 4 ggr. 1 gång för fix, en gång för ruckning, en gång för damm under glaset, en till gång för ruckning. Tog ett år att få den att fungera bra.

Den klockan kostade för övrigt betydligt mer än Tudorn i videon.

Riktigt tråkig utveckling hos vissa AD det här med kösystem så klart. Man förstår dom AD problemen som hopar sig med förfrågningar på klockor med som inte hinner produceras i takt på efterfrågan så klart. Men en trevligare attityd kan vara att föredra ändå. Verkar mest vara kändisar och andra super heta som får bra behandling dock 😎
Javisst, man får kanske ha en viss förståelse men kan samtidigt inte riktigt greppa att Tudor hamnat i samma fack som exklusivare klockor.
Kalla mig old school men vill kunna gå in en butik, köpa det jag önskar utan att behöva prata med någon i onödan för att sedan gå hem men en påse under armen.
-Tack så mycket
-Tack själv, välkommen åter /slut

Senast ändrad:
Nu är den här😍 Satan i gatan, himmel och pannkaka, jag fullkomligt älskar den!!!
Får återkomma med fler/bättre bilder senare!
Slänger in bilder från hela öppningen:

Edit: Blev så till mig så jag fixade länken men har helt glömt bort att ställa tiden😂
9F1C1838-B0EC-428B-8308-5878916F94FD.jpeg

430C6EF6-0C56-469D-8A8B-53EB368CD175.jpeg
4423CF31-DD58-4E15-B6CA-7C14FC43D69E.jpeg
5552E1F0-4367-43F6-A214-E487EC5A3B72.jpeg
3B83F8BC-A098-42C2-B767-AA06E4547D69.jpeg
5AF531C8-46DF-4C27-9EB7-369EB358F5D5.jpeg
563C52A3-0D50-4C81-BC90-AC02112E3AE3.jpeg
Grattis! Med länk och allt inkluderat måste den lätt vara topp 3 bland moderna Tudor-releaser.

Javisst, man får kanske ha en viss förståelse men kan samtidigt inte riktigt greppa att Tudor hamnat i samma fack som exklusivare klockor.
Kalla mig old school men vill kunna gå in en butik, köpa det jag önskar utan att behöva prata med någon i onödan för att sedan gå hem men en påse under armen.
-Tack så mycket
-Tack själv, välkommen åter /slut
Instämmer, detta var nog en av de största överraskningarna när jag började intressera mig för Tudor. Hade tidigare pysslat lite med Omega och andra märken (där det än idag inte är några problem).
Kommer än idag ihåg bemötandet från AD. Har ju sedan dess och med lite "tydlighet" fått en OK relation till dem.

Varför ska man inte tro på detta? Tycker det verkar vara en väldigt trolig historia.
Ser inte själva problemet som otroligt. Men tycker det är rätt otydligt vad AD vs. Tudor egentligen gjort. Han lämnade ju in den för en sak och den kom tillbaks med ett annat problem. Själva grundproblemet verkar ju vara att AD angivit en felaktig felbeskrivning. Sedan är märkena på ringen konstiga. Men att dra upp en snyft historia på Youtube istället för att ta det med AD eller direkt med Tudor är imo bara larvigt (och som sagt han äger ju två andra Tudors som verkar fungera utan problem).

Senast ändrad:
Instämmer i hyllningarna, riktigt tjusig 🤩
Lite nyfiken, har du inhandlat den från en Tudor Botique eller gråhandlare?
Tusen tack!
Jag ringde runt till de 4 boutiques som finns i Europa och fick då höra att väntelistan var ca 4-5 år på den… Så då köpte jag den via en säljare på C24 istället, men fick såklart betala bra mycket mer än list då🙂

Ser inte själva problemet som otroligt. Men tycker det är rätt otydligt vad AD vs. Tudor egentligen gjort. Han lämnade ju in den för en sak och den kom tillbaks med ett annat problem. Själva grundproblemet verkar ju vara att AD angivit en felaktig felbeskrivning. Sedan är märkena på ringen konstiga. Men att dra upp en snyft historia på Youtube istället för att ta det med AD eller direkt med Tudor är imo bara larvigt (och som sagt han äger ju två andra Tudors som verkar fungera utan problem).
Verkar ju vara en AD som inte återkopplar eller hör av sig, svarar på frågor osv. Inte konstigt att han lackar till slut och ber både Tudor och Adn dra åt h-vete. Det kan ju ha varit jättemycket pengar för honom och det kan ha stressat honom under en lång tid att det inte blev någon smidig lösning.

Tillbaka
Topp