Blixten
Basic
Ta det lugnt kompis, det var ett fantastiskt bra beslut.Fasen vad den är bra, varför sålde jag kan jag undra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ta det lugnt kompis, det var ett fantastiskt bra beslut.Fasen vad den är bra, varför sålde jag kan jag undra
Har hört från säker källa att Nato banden från Ali Express ska vara bättre än Tudors egna
Nope hela grejen låter rätt överdriven. Den här killens historia känns lite rimligare och han är ju även tydlig med att även ADn gjort en miss.
”Köp i dippen”Exakt! Ser inte den här typen av problem i Brietlingtråden. Dags för dem att få känna hur det känns!
Å andra sidan lär det flöda av gamla Brietlings nu när alla nattklubbar är stängda och vakterna i Götet behöver stålarna).
Mycket bra! Tröttnade på bb58 men med bronzaren och silver så är jag omvänd igen!Nu är den här Satan i gatan, himmel och pannkaka, jag fullkomligt älskar den!!!
Får återkomma med fler/bättre bilder senare!
Slänger in bilder från hela öppningen:
Edit: Blev så till mig så jag fixade länken men har helt glömt bort att ställa tiden
Så länge jag får köpa tillbaka den när du ledsnatTa det lugnt kompis, det var ett fantastiskt bra beslut.
Ping @BackMorsning!
Någon som har eller haft Bronze eller 43 mm raggarn? Bärs den true to size eller eller större lr? Tjeenare
Stort grattis!Nu är den här Satan i gatan, himmel och pannkaka, jag fullkomligt älskar den!!!
Edit: Blev så till mig så jag fixade länken men har helt glömt bort att ställa tiden
Självklart, jag lägger in den brasklappen i mitt testamenteSå länge jag får köpa tillbaka den när du ledsnat
Är den 43mm och vad har du för arm size?Nu är den här Satan i gatan, himmel och pannkaka, jag fullkomligt älskar den!!!
Nej det där är en ”vanlig” BB58, dvs 39mm. Jag har dryga 18cm handled och tycker den sitter alldeles perfa Men @Back har en 43mm som han ska bära under OWGM om du vill ha lite wrist shots på den.Är den 43mm och vad har du för arm size?
Snygg jävul iaf!
Apropå clasp codes, inspekterade bandet lite mer och på sista länkarna hittar jag även samma TL med siffra bredvid: TL11. Vet att det är en sen 2020, kan det ändå vara så att TL är år och 11 är månad…. Kanske återigen långsökt. Har ni andra kollat uppe på bandet?
(Postade fel först, i Speedmastertråden, va pinsamt….)
Mycket intressant!! Hur är det med er andra??Min BB36 från 2021, HF / HF07
( satt och vänta på att du skulle posta i rätt tråd )
Yes, sir.Morsning!
Någon som har eller haft Bronze eller 43 mm raggarn? Bärs den true to size eller eller större lr? Tjeenare
De där är fan bra skit ssså!Yes, sir.
Tudor BB Bucherer Blue ligger i karantän sen igår. Har intalat mig att den ska vara i lådan till mars (kommer inte hålla vad jag lovat mig själv). Ibland är man bra dum…
På 18,5 cm handleder så ser den ut såhär.
Bärs väldigt bekvämt. En BB58 känns som en bebis
Bronze är det nya svarta! Riktigt läckertDe där är fan bra skit ssså!
Vad är problemet? Orkar inte kolla 12 min på någon som gnäller.Ville dela denna youtube video om en mycket besviken Tudorkund, upplagd för 5 dagar sedan. Hoppas ej det är en dubbelpost men tycker mig ej ha sett den i tråden.
Vad tycker ni om hans upplevelse med sin bb58 925?
Min personliga åsikt är att han har råkat ut för en dålig AD helt enkelt, som sjabblat till det ordentligt. Det framgår inte tydligt av videon om han har försökt kontakta Tudor direkt, vilket jag hade kört hårt med. Tråkigt att han nu totalt har tappat förtroendet för Tudor och kanske även dyrare klockor generellt. Förhoppningsvis reagerar Tudor nu till av hans video och gör sin egen utredning av saken och kompenserar honom rättvist. Klart man blir bestört av sådana här historier, men noterar att detta var bara ena sidan av storyn.
Gå dit. Jag ställde mig på kö hos Bergströms i december. Då gissade de 6-8 månader.Seriöst, jag viftar med sedelbunten men får då inte skriva upp mig nånstans? Har ringt runt och besökt lokala ADn i Götet...som jag förvisso har kass "relation" med sen tidigare men ändå
Varit där i två omgångar nu, samma "vi kontaktar dig när vi vet något"-svar. Får la kamma mig nästa gång.Gå dit. Jag ställde mig på kö hos Bergströms i december. Då gissade de 6-8 månader.
De skrev en lapp på mig men man vet ju inte. De kan ju ha slängt lappen så fort jag gick därifrån.Varit där i två omgångar nu, samma "vi kontaktar dig när vi vet något"-svar. Får la kamma mig nästa gång.
Aningens bisarrt att släppa en klocka som inte ens finns tillgänglig men jag antar att det är nya tider även för Tudor.De skrev en lapp på mig men man vet ju inte. De kan ju ha slängt lappen så fort jag gick därifrån.
Det där med listor verkar godtyckligt när det gäller vissa modeller, dock ej Tudor tänker jag.
Vet inte vad man ska säga om tilldelningen och produktionen. Kikar man runt på exempelvis Tudor Watchclub eller Watchuseek så verkar det ändå säljas en del. Det enda som talar emot det är att det fortfarande inte verkar vara så många ute på gråmarknaden (ca 23st på C24 på runt 66-75kSEK).Aningens bisarrt att släppa en klocka som inte ens finns tillgänglig men jag antar att det är nya tider även för Tudor.
Inte hela världen, får väl till att betala extra för att få den NU om suget blir för stort framåt våren
Jäkligt skumt svar måste jag säga, men tyvärr verkar det vara ett standard svar för AD. Har fått liknande bemötande på andra modeller hos andra AD. Har iof sedan haft turen att få tag i ngn bra kontaktperson senare som är mer öppen med informationen.Varit där i två omgångar nu, samma "vi kontaktar dig när vi vet något"-svar. Får la kamma mig nästa gång.
Sammanfattningsvis så får han gångproblem (stannar titt som tätt) med en ny bb58 925 från en AD, i USA, och få gå igenom en långdragen historia på 6-9 mån mot ADn för att i slutänden få tillbaka en helt annan klocka med rediga skönhetsfel på bezeln… yes mycket gnäll och inte den vassaste kniven i lådan. Han verkar ej ha drivit det direkt mot Tudor, för att sedan lägga mycket tid på att göra denna videon. Bara en mycket knepig Tudorhistoria som fått lite spinn på tuben.Vad är problemet? Orkar inte kolla 12 min på någon som gnäller.
Har noll koll på det där, inte riktigt hängt med i utvecklingen och vet inte om jag vill hellerVet inte vad man ska säga om tilldelningen och produktionen. Kikar man runt på exempelvis Tudor Watchclub eller Watchuseek så verkar det ändå säljas en del. Det enda som talar emot det är att det fortfarande inte verkar vara så många ute på gråmarknaden (ca 23st på C24 på runt 66-75kSEK).
Jäkligt skumt svar måste jag säga, men tyvärr verkar det vara ett standard svar för AD. Har fått liknande bemötande på andra modeller hos andra AD. Har iof sedan haft turen att få tag i ngn bra kontaktperson senare som är mer öppen med informationen.
Här är uppföljningen på 2019 filmen. Som jag ser det så kan ju även det exet varit "ute" och AD´n försökte sedan sälja den som ny.Den 2019 filmen känns inte trolig heller då en kund köper en repad Tudor.
Alla kan få ett dåligt ex inget konstigt med det.
Instämmer, känns inte ens som att AD´n skapat ett ärende som dessutom beskrev problemet. Att AD sedan inte följde upp på det känns lustigt. Ännu konstigare att han går direkt på Tudor utan at ens kontaktat dem. Eller för den delen velat följa upp senare.Vi har en svår supply chain situation med det mesta just nu. Saker tar tid helt enkelt. Det borde skapats repartionsärende från början.
Manus är väl möjligt och det är iof inte så konstigt att han kanske stolpat upp punkterna som han vill ta upp. Gör vi väl alla som mest om man kör en dragning eller liknande.Tittar mycket åt sidan på filmen i slutet? Läser från nån slags manus? Om storyn hänt varför inte bara berätta rakt ut?
Om man bortser från Tudor’s beteende så är ju ADn beteende väldigt märkligt. De borde erbjudit refund och ”först i kön” när klockan kom tillbaka. Även märkligt att de inte själva undersökte klockan när den kom tillbaka från Tudor.Har hört från säker källa att Nato banden från Ali Express ska vara bättre än Tudors egna
Nope hela grejen låter rätt överdriven. Den här killens historia känns lite rimligare och han är ju även tydlig med att även ADn gjort en miss.
Varför ska man inte tro på detta? Tycker det verkar vara en väldigt trolig historia.Ville dela denna youtube video om en mycket besviken Tudorkund, upplagd för 5 dagar sedan. Hoppas ej det är en dubbelpost men tycker mig ej ha sett den i tråden.
Vad tycker ni om hans upplevelse med sin bb58 925?
Min personliga åsikt är att han har råkat ut för en dålig AD helt enkelt, som sjabblat till det ordentligt. Det framgår inte tydligt av videon om han har försökt kontakta Tudor direkt, vilket jag hade kört hårt med. Tråkigt att han nu totalt har tappat förtroendet för Tudor och kanske även dyrare klockor generellt. Förhoppningsvis reagerar Tudor nu till av hans video och gör sin egen utredning av saken och kompenserar honom rättvist. Klart man blir bestört av sådana här historier, men noterar att detta var bara ena sidan av storyn.