Spännande, vet man hur länken ser ut? Om dom har bytt ut låset?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Spännande, vet man hur länken ser ut? Om dom har bytt ut låset?
Den här var väl egentligen det enda som lockade, rätt tråkiga släpp annars…
Däremot gillade jag verkligen Pro, påminne en hel del om de gamla Explorer 2Dessutom tyckte jag att jag läst någonstans att denna ska ha T-fit claspen, vilket är en stor uppgradering isåfall!
![]()
Jag gillar den också. Men kommer nog bli rätt tjock (man kan se det i filmen). Samma urverk som i 41mm och den är väl över 15mm tjock.Den här var väl egentligen det enda som lockade, rätt tråkiga släpp annars…
Däremot gillade jag verkligen Pro, påminne en hel del om de gamla Explorer 2Dessutom tyckte jag att jag läst någonstans att denna ska ha T-fit claspen, vilket är en stor uppgradering isåfall!
![]()
Edit: Det är T-fit enligt deras instagram
![]()
Jasså? Det hade jag inte hunnit reflektera över ännu. Tråkigt isåfallJag gillar den också. Men kommer nog bli rätt tjock (man kan se det i filmen). Samma urverk som i 41mm och den är väl över 15mm tjock.
Den här var väl egentligen det enda som lockade, rätt tråkiga släpp annars…
![]()
Edit: Det är T-fit enligt deras instagram
![]()
Det står att den är 39mm så det kan inte vara samma verk.Jasså? Det hade jag inte hunnit reflektera över ännu. Tråkigt isåfallTycker dock inte den set sååå tjock ut på videos och bilder, men blir spännande att se framöver vad som sägs!
Tycker inte boetten i sig ser så jätte tjock ut men möjligen att baklocket blir lite större, men det brukar ju funka ok.Jasså? Det hade jag inte hunnit reflektera över ännu. Tråkigt isåfallTycker dock inte den set sååå tjock ut på videos och bilder, men blir spännande att se framöver vad som sägs!
Det är samma verk om man kollar deras GMT.Det står att den är 39mm så det kan inte vara samma verk.
![]()
Båda har MT5652 så borde vara samma.Det står att den är 39mm så det kan inte vara samma verk.
![]()
Ser det nu, däremot fundersam över varför man kör på 41mm på ena(?).Båda har MT5652 så borde vara samma.
Den är ju snygg men vafan! Det finns redan en som ser ”likadan” ut.Väckte lite sug faktiskt![]()
Kan säkert vara samma, diametern på verket är 31.8mmBåda har MT5652 så borde vara samma.
Tog en bild på videon. Får se hur den upplevs live.Tycker inte boetten i sig ser så jätte tjock ut men möjligen att baklocket blir lite större, men det brukar ju funka ok.
Hmm ja kanske när du säger detTycker att timvisaren såg väldigt liten ut om man jämför med de andra BB58 visarna?
Både urtavla och bezel är väl simplifierad på den mindre, skulle gissa på att det påverkar.Blir inte klok på varför BB GMT OG fortfarande är dyrare än BB Pro. OK den är större men prismässigt och om det är exakt samma verk i så borde price point inte vara 2500SEK skillnad. Inte mkt pengar i sammanhanget (nu kan man visserligen inte riktigt sänka priset för GMT'n, men att Pro hamnar lägre förvånar).
GMT'n tilltalar inte mig heller. Men det är alltid svårt på bilder och erfarenheten från just Tudor/Rolex är att de ofta ser bättre ut i verkligheten.Mycket fokus på BB Pro här och håller med om att den stack ut och var oväntad, i alla fall för mig. Man kan fråga sig vad de vill uppnå med att göra en så extremt lik variant på gamla Explorer II:an?
Men vad tycker ni om GMT:n? Har lite svårt att få ihop den där root beer -aktiga bezelfärgen med silver och guld och...njae det lirar inte, imho. Vad säger ni andra?
Kan det vara bezeln? Fixed mot en rörlig. Borde inte vara så stor skilland men kan är ändå ngt de tar hänsyn till. Dock har nya T-fit och den gamla det vanliga låsetBlir inte klok på varför BB GMT OG fortfarande är dyrare än BB Pro. OK den är större men prismässigt och om det är exakt samma verk i så borde price point inte vara 2500SEK skillnad. Inte mkt pengar i sammanhanget (nu kan man visserligen inte riktigt sänka priset för GMT'n, men att Pro hamnar lägre förvånar).
14.6mm enligt Time & Tide Watches!Nu måste vi verkligen få ta reda på hur tjock BB Pro är.