• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Spännande, vet man hur länken ser ut? Om dom har bytt ut låset?
1648622247717.png
 
Den här var väl egentligen det enda som lockade, rätt tråkiga släpp annars…
Däremot gillade jag verkligen Pro, påminne en hel del om de gamla Explorer 2👍 Dessutom tyckte jag att jag läst någonstans att denna ska ha T-fit claspen, vilket är en stor uppgradering isåfall!
C01A3D49-7197-4956-9E68-A4ED03309E5B.jpeg


Edit: Det är T-fit enligt deras instagram
3DC58598-DAE8-46D3-BC53-64AC68EAF919.jpeg
 
BB Pro är skitfin. Verkligen!

Man kan inte hjälpa att tycka annat än att den är ett steg tillbaka för Tudor som varumärke, ett steg som på nytt tar dem närmare Rolex.. Vridringen är för mycket McQueen. Mina negativa fem cent..
 
Den här var väl egentligen det enda som lockade, rätt tråkiga släpp annars…
Däremot gillade jag verkligen Pro, påminne en hel del om de gamla Explorer 2👍 Dessutom tyckte jag att jag läst någonstans att denna ska ha T-fit claspen, vilket är en stor uppgradering isåfall!
C01A3D49-7197-4956-9E68-A4ED03309E5B.jpeg


Edit: Det är T-fit enligt deras instagram
3DC58598-DAE8-46D3-BC53-64AC68EAF919.jpeg
Jag gillar den också. Men kommer nog bli rätt tjock (man kan se det i filmen). Samma urverk som i 41mm och den är väl över 15mm tjock.
 
Jag gillar den också. Men kommer nog bli rätt tjock (man kan se det i filmen). Samma urverk som i 41mm och den är väl över 15mm tjock.
Jasså? Det hade jag inte hunnit reflektera över ännu. Tråkigt isåfall😬 Tycker dock inte den set sååå tjock ut på videos och bilder, men blir spännande att se framöver vad som sägs!
 
Den här var väl egentligen det enda som lockade, rätt tråkiga släpp annars…
Däremot gillade jag verkligen Pro, påminne en hel del om de gamla Explorer 2👍 Dessutom tyckte jag att jag läst någonstans att denna ska ha T-fit claspen, vilket är en stor uppgradering isåfall!
C01A3D49-7197-4956-9E68-A4ED03309E5B.jpeg


Edit: Det är T-fit enligt deras instagram
3DC58598-DAE8-46D3-BC53-64AC68EAF919.jpeg

Tudor skriver att det är T-fit på Instagram.
 
Jasså? Det hade jag inte hunnit reflektera över ännu. Tråkigt isåfall😬 Tycker dock inte den set sååå tjock ut på videos och bilder, men blir spännande att se framöver vad som sägs!
Tycker inte boetten i sig ser så jätte tjock ut men möjligen att baklocket blir lite större, men det brukar ju funka ok.
 
BB Pro såg lite ball ut ändå, kanske lite mycket McQueen. Det är ju trots allt inte en modell som Tudor haft historiskt.
 
Blir inte klok på varför BB GMT OG fortfarande är dyrare än BB Pro. OK den är större men prismässigt och om det är exakt samma verk i så borde price point inte vara 2500SEK skillnad. Inte mkt pengar i sammanhanget (nu kan man visserligen inte riktigt sänka priset för GMT'n, men att Pro hamnar lägre förvånar).
 
Mycket fokus på BB Pro här och håller med om att den stack ut och var oväntad, i alla fall för mig. Man kan fråga sig vad de vill uppnå med att göra en så extremt lik variant på gamla Explorer II:an?
Men vad tycker ni om GMT:n? Har lite svårt att få ihop den där root beer -aktiga bezelfärgen med silver och guld och...njae det lirar inte, imho. Vad säger ni andra?
 
  • Like
Reactions: iko
Blir inte klok på varför BB GMT OG fortfarande är dyrare än BB Pro. OK den är större men prismässigt och om det är exakt samma verk i så borde price point inte vara 2500SEK skillnad. Inte mkt pengar i sammanhanget (nu kan man visserligen inte riktigt sänka priset för GMT'n, men att Pro hamnar lägre förvånar).
Både urtavla och bezel är väl simplifierad på den mindre, skulle gissa på att det påverkar.
 
Mycket fokus på BB Pro här och håller med om att den stack ut och var oväntad, i alla fall för mig. Man kan fråga sig vad de vill uppnå med att göra en så extremt lik variant på gamla Explorer II:an?
Men vad tycker ni om GMT:n? Har lite svårt att få ihop den där root beer -aktiga bezelfärgen med silver och guld och...njae det lirar inte, imho. Vad säger ni andra?
GMT'n tilltalar inte mig heller. Men det är alltid svårt på bilder och erfarenheten från just Tudor/Rolex är att de ofta ser bättre ut i verkligheten.
 
Blir inte klok på varför BB GMT OG fortfarande är dyrare än BB Pro. OK den är större men prismässigt och om det är exakt samma verk i så borde price point inte vara 2500SEK skillnad. Inte mkt pengar i sammanhanget (nu kan man visserligen inte riktigt sänka priset för GMT'n, men att Pro hamnar lägre förvånar).
Kan det vara bezeln? Fixed mot en rörlig. Borde inte vara så stor skilland men kan är ändå ngt de tar hänsyn till. Dock har nya T-fit och den gamla det vanliga låset 🤷‍♂️
 
curb-your-enthusiasm-larry-david.gif

Ok, men inte mer. Inget som får mig springa till kölistorna. Pro är väl en riktigt bra BB-tolkning av gamla 1655 men det är inte en av mina favoriter. Men man får ju applådera Tudor, de levererade en 39mm GMT som alla skrek efter fast på ett oväntat sätt.
 
Nu måste vi verkligen få ta reda på hur tjock BB Pro är.
14.6mm enligt Time & Tide Watches!
 
Tillbaka
Topp