Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snacka om att den här gissningen slog in, vi fick en Expy II på 39 mm.Ett svar på Explorer II vore roligt. En BB36 i 39 mm skulle jag uppskatta. Jag tycker 36 är för litet och 41 för stort på en klocka utan vridring, blir för mycket tavla.
Tyvärr verkar ju inte denna fått ett nytt lås...
Entdecken Sie die legendären TUDOR Black Bay GMT Uhren | TUDOR Uhr
Erfahren Sie mehr über die Schweizer Uhrmacherkunst, die sich hinter der TUDOR Black Bay GMT verbirgt. Entdecken Sie die Kollektion auf der offiziellen Website von TUDORwww.tudorwatch.com
Hmm drygt 2,5mm tjockare än BB58an då…14.6mm enligt Time & Tide Watches!
Time+Tide on Instagram: "AND finally. A GMT in the ‘58 case at 39mm, with popping yellow hand. What a blistering start from @tudorwatch - and in terms of added height it is 14.6mm vs 11.9mm for the OG. ⚓️ #watchesandwonders"
845 likes, 36 comments - timetidewatches on March 30, 2022: "AND finally. A GMT in the ‘58 case at 39mm, with popping yellow hand. What a blistering start from @tudorwatch - and in terms of added height it is 14.6mm vs 11.9mm for the OG. ⚓️ #watchesandwonders".www.instagram.com
Synd, då missade de lite av poängen med varför alla tjatat om en BB58 GMT. Det är ju inte för att 39mm är så mycket bättre än 41mm, snarare pga tjockleken…14.6mm enligt Time & Tide Watches!
Time+Tide on Instagram: "AND finally. A GMT in the ‘58 case at 39mm, with popping yellow hand. What a blistering start from @tudorwatch - and in terms of added height it is 14.6mm vs 11.9mm for the OG. ⚓️ #watchesandwonders"
845 likes, 36 comments - timetidewatches on March 30, 2022: "AND finally. A GMT in the ‘58 case at 39mm, with popping yellow hand. What a blistering start from @tudorwatch - and in terms of added height it is 14.6mm vs 11.9mm for the OG. ⚓️ #watchesandwonders".www.instagram.com
Hmm drygt 2,5mm tjockare än BB58an då…
Ja väldigt synd, tror också att det kommer upplevas väldigt tjockt på en 39a...Synd, då missade de lite av poängen med varför alla tjatat om en BB58 GMT. Det är ju inte för att 39mm är så mycket bättre än 41mm, snarare pga tjockleken…
14,6mm kommer nog upplevas riktigt mycket på en 39mm klocka.
Ska bli spännande att se kommentarer från de som provat i verkligheten för utifrån @rambo_amadeus screenshot så ser verkligen tjockleken ut att sitta i baklocket och inte mellanboetten och då kan det med lite tur göra stor skillnad på hur den bärs.Synd, då missade de lite av poängen med varför alla tjatat om en BB58 GMT. Det är ju inte för att 39mm är så mycket bättre än 41mm, snarare pga tjockleken…
14,6mm kommer nog upplevas riktigt mycket på en 39mm klocka.
Tänkte också på detta, hoppas att det stämmer. Om inte så känns det lite som en floppSka bli spännande att se kommentarer från de som provat i verkligheten för utifrån @rambo_amadeus screenshot så ser verkligen tjockleken ut att sitta i baklocket och inte mellanboetten och då kan det med lite tur göra stor skillnad på hur den bärs.
Jag vet vad de vill göra, sälja klockorMycket fokus på BB Pro här och håller med om att den stack ut och var oväntad, i alla fall för mig. Man kan fråga sig vad de vill uppnå med att göra en så extremt lik variant på gamla Explorer II:an?
Men vad tycker ni om GMT:n? Har lite svårt att få ihop den där root beer -aktiga bezelfärgen med silver och guld och...njae det lirar inte, imho. Vad säger ni andra?
Så långt är jag med...haha! Tänkte mer på om det verkligen är rätt väg att gå - hur många har gått och längtat efter en Tudortake på gamla Exp II:an liksom? Kanske fler än jag tror iofs...time will tell!Jag vet vad de vill göra, sälja klockor
Det finns ju tydligen en tillverkningsmässig realitet också. Rolex GMTII är ju mig veterligen egentligen den enda som klämmer in ett true gmt verk i en tunn boett. Den är 12 mm, de flesta andra är i det häradet som BB Pro. Många, tex de med ETAs nya-ish GMT verk väljer lite större boett, typ 42-43 mm, för att få symmetri mellan bredd/tjocklek fastän bredden på verket gör att man absolut skulle kunna använda en mindre boett.Fan så frustrerande! Lite autistiskt av Tudor, om man får säga så.
"Alla tjatar om GMT i 39 mm. Vi fixar det!"
"Men tjockleken då?"
"Ingen har sagt nåt så vi behåller den"
Ska bli helt otroligt intressant att höra och läsa om hur den bärs. Är den inte så tung och klumpig är det i mångt och mycket en fullträff. Framför allt är det början på en GMT-resa i rätt format (på ett sätt...). Men som nån (@Limeee?) skrev: Det är kanske inte de två mm på bredden som är det viktiga, utan snarare tjockleken...
Min förhoppning var en 39a pepsi..njaeee...Pro lite kul men ändå...njae typ
Hoppades på GMT i BB58 kostym
Den är väl inte ny utan samma som funnits några år?Min förhoppning var en 39a pepsi..
Släpptes ju en ny 41a GMT (pepsi).. undra hur den sitter.
Du har helt rätt! Och det är ju orättvist att jämföra med GMT II förstås. Men när man haft den jäveln på armen är det svårt att tänka sig nåt annat gällande storlek på en GMT... Nåja, ska oavsett bli väldigt spännande att testa denna och se hur den känns! För det är mycket jag gillar med den. I princip allt utom en eller två mm...Det finns ju tydligen en tillverkningsmässig realitet också. Rolex GMTII är ju mig veterligen egentligen den enda som klämmer in ett true gmt verk i en tunn boett. Den är 12 mm, de flesta andra är i det häradet som BB Pro. Många, tex de med ETAs nya-ish GMT verk väljer lite större boett, typ 42-43 mm, för att få symmetri mellan bredd/tjocklek fastän bredden på verket gör att man absolut skulle kunna använda en mindre boett.
Jag vet inte hur många av er som har testat tudor gmt 41 men jag personligen blev positivt överraskad när jag hade den runt handleden. Den känns inte alls så hög som man tror pga boettens utformning och det mesta av höjden gömmer sig under handleden. BB Pro är några mm tunnare är BB Gmt så jag tror att de kommer att bäras på samma sätt. Bild från nätet:Det finns ju tydligen en tillverkningsmässig realitet också. Rolex GMTII är ju mig veterligen egentligen den enda som klämmer in ett true gmt verk i en tunn boett. Den är 12 mm, de flesta andra är i det häradet som BB Pro. Många, tex de med ETAs nya-ish GMT verk väljer lite större boett, typ 42-43 mm, för att få symmetri mellan bredd/tjocklek fastän bredden på verket gör att man absolut skulle kunna använda en mindre boett.
Detta släpp var det enda som fick mig att "vakna" till...riktigt bra imho, som gav ett villhöver sug! Inte ens moderbolagets släpp gjorde något för mig denna gångenDen här var väl egentligen det enda som lockade, rätt tråkiga släpp annars…
Däremot gillade jag verkligen Pro, påminne en hel del om de gamla Explorer 2 Dessutom tyckte jag att jag läst någonstans att denna ska ha T-fit claspen, vilket är en stor uppgradering isåfall!
Edit: Det är T-fit enligt deras instagram
Svårt sugen jag med! Är dock väldigt osäker när det gäller tjockleken. Samtidigt gillar jag Omega PO 39,5mm som ändå bygger en del på höjden..Kollade precis med AD utomlands och han får in "i slutet av veckan" Blir nog ev en beställning.
Black Bay Pro ser onekligen ganska fet ut. Bilder från @altherr1957 på Insta.
Mycket fokus på BB Pro här och håller med om att den stack ut och var oväntad, i alla fall för mig. Man kan fråga sig vad de vill uppnå med att göra en så extremt lik variant på gamla Explorer II:an?
Men vad tycker ni om GMT:n? Har lite svårt att få ihop den där root beer -aktiga bezelfärgen med silver och guld och...njae det lirar inte, imho. Vad säger ni andra?
Riktigt bra, ska bli kul att testa den och se hur illa det blir med tjockleken.Den här gillar jag.
Ryktet säger 14,7mm så samma som GMT som mäter 15mm. BB58 ligger på 11mmRiktigt bra, ska bli kul att testa den och se hur illa det blir med tjockleken.