• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Firar inlägg 3000 i denna tråd.
image.jpg
 
Nu finns det ju viktigare saker att störa sig på här i livet men just "pro" klingar väl mer smartwatch än schweiziskt kvalitetsur? 😬 Trevligt släpp i övrigt!
 
Nu finns det ju viktigare saker att störa sig på här i livet men just "pro" klingar väl mer smartwatch än schweiziskt kvalitetsur? 😬 Trevligt släpp i övrigt!
Håller med. Ogenomtänkt / fantasilöst val av namn IMO. Med det sagt gillar jag också klockan skarpt!

Också lite tröttsamt att typ alla klockor ska bära namnet Black Bay men det är en annan femma!
 
Jag tycker nya BB Pro är tråkig. Inte just klockan i sig, men varför Tudor valt att göra den.

Det är Tudors variant på en av de mest ikoniska referenserna i historien och för mig ser den ”fel” ut. Runda indexes fungerar inte lika bra som originalets fyrkantiga - även visarna är bättre på originalet. Det är mycket möjligt att det är en vanesak, men jag tycker det är ett tråkigt drag av Tudor att göra en (enligt mig sämre) version av 1655 - en klocka som de inte har någon koppling till.

Sedan tidigare finns flera andra tillverkare som gjort ”homage” till denna klocka för att rida på vågen av den ikonstatus den har. Men det kan vi flesta hålla med om känns billigt. Skillnaden här är att Tudor ägs av Rolex, men det gör inte detta släpp mindre fantasilöst tycker jag.
 
Thick Boi! Men ser inte orimligt ut.

B21AC92C-EAFF-4E6A-B521-2A647348341B.png
Ser ändå ut som flera mm utgörs av baklock (brukar inte märkas så mycket på handleden) och kupat glas? Tänker om man jämför med speedyn (som väl också är drygt 14mm) så känns den ju väldigt mycket tunnare än tex bb gmt just för att så mycket av tjockleken utgörs av glaset.

Tror inte denna kommer upplevas lika klossigt på armen men den som lever får se
 
IMG_20220330_195415__01.jpg

Tycker det ser mer eller mindre identiskt ut med Big Block. Om något så har Big Block lite mer av höjden i baklocket.
Sen lägger jag inte supermycket värdering i det, BB är en skön liten klump som jag gillar mycket. Men man ska nog vara beredd på att det är en mycket annorlunda klocka jämfört med en BB58 eller en fyrsiffrig Rolex oyster.
 
Watchadvisor har en ganska bra video på tuben. Den ser helt klart lite knubbig ut men vidhåller att med denna typ av glasring, kupat glas och några mm svalt av bakboetten så tror jag det kan funka. Lär ju vara det rödmarkerade som utgör det mesta av den upplevda tjockleken

1648717556378.png
Precis, tycker den är helt OK! Överväger helt klart ett köp :)
 
Tillbaka
Topp