• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Knalla in på Bergströms och prova vad som nu finns inne av Black Bay i 41 med vridring så får du en uppfattning om hur den bärs. Boett och länk är ju samma, iaf på min BB chrono och min BB GMT. Vit panda eller svart reverse panda på chrono är förstås en ren smaksak men man bör helst försöka se båda IRL vilket förstås inte är så lätt, lyckades dock med det en gång hos Bergströms och mitt val efter det blev svart.
Ok tack! Verkar som den vita ligger högre i pris begagnat marknaden.
 
Efter owgmarch hade jag glömt hur bra 58an är 👌
20220402_164256.jpg
 
Ja jäklar, tack - bra bilder och den ser lite knubbig ut. Men är lite sugen, så ser fram emot att testa.
Herregud det är värre än jag tidigare upplevde det på bild! 🙈 #fatty
Tack för delningen
Jag har ändå läst om många som provat den och menar att den varken är topptung eller att tjockleken upplevs något speciellt på handleden. Jag har svårt att förstå hur det kan vara så med tanke på hur bland annat ovan bilder ser ut.

Vi får väl se när chanser dyker upp att prova den själv helt enkelt.
 
Herregud det är värre än jag tidigare upplevde det på bild! 🙈 #fatty
Tack för delningen
Det där gör inte direkt att köpsuget ökar…
Jag tror den kan vara bra. Med lug måtten som en BB58 (47mm l-2-l) och tjockleken på 14,7mm är inte en jätteskillnad mot FXD som är 14.3mm. Sedan är det skillnad i vikten eftersom FXD är i titan.
BB58 är ju även menad mer som en dressad dykare. Som ren tool watch kanske det är bättre att se till Pelagosen (även om användnimgsområdena är olika).

FXD vs BB58
438292CE-137D-449C-921D-194C7B623B77.jpeg
 
Kan vi alla vara överrens om att Tudor äger Nato-gamet?! 😃

 
Kan vi alla vara överrens om att Tudor äger Nato-gamet?! 😃

Cool 👍
 
Kan vi alla vara överrens om att Tudor äger Nato-gamet?! 😃

Dom är svårslagna.
Nytt spänne på PRO:n. Like it!
CACC0000-AE54-44C1-96A0-623D835BC32B.jpeg
 
Har använt denna sen i fredags, men har nästan börjat irritera mig lite att triangeln (pluppen) inte är exakt klockan 12.
Är det något ni har märkt på era BB58?

69F0363F-8D34-4F4B-BE68-1F2AC4700B60.jpeg
64124EC3-9F44-4775-9F1B-15826D22AEB6.jpeg
Jag kan hålla med om att det där ser lite trist ut. Kanske inte alla som bryr sig men jag förstår din frustration. Vet att det är en del som har eller har haft samma problem med sina BB58, men min står prick i mitten.
 
Jag kan hålla med om att det där ser lite trist ut. Kanske inte alla som bryr sig men jag förstår din frustration. Vet att det är en del som har eller har haft samma problem med sina BB58, men min står prick i mitten.
Kanske inte är hela världen om ett tag. Men just nu känns det som att det är hela världen..

Får kanske ha lite tålamod.
 
BB58 vs BBP från Brent Miller Time på YouTube:

44114B60-89F5-4D9F-A8AA-E3E39E6DA6C8.jpeg
BD4BA83E-F9F7-470B-8BEA-298909519573.jpeg
82342B7E-D328-471A-AF7D-B69717001E87.jpeg

Ser ju onekligen knubbig ut så jag vet inte om nato skulle vara förstahandsvalet för mig (även om Tudor gör fina natos). Å andra sidan är sällan tjockleken ett problem i sig tycker jag utan blir ett problem när den kombineras med lång l2l och/eller en design där boettsidan utgör en stor del av tjockleken.

Utifrån bilderna tycker jag det ser ut som den bärs bäst på länk eller tvådelat band men det ska bli väldigt intressant att testa live.

Jämför tex med denna bild på SKX007 och Speedy där den senare faktiskt är tjockare men 007 upplevs ju mycket mer bastant och hög på handleden. Bezelkonstruktionen på PRO vs bb58 kommer nog också göra stor skillnad för känslan

63BFCF72-DF23-4325-8AF4-3B93D657CF3D.jpeg
 
Tjockleken på BB Pro var egentligen helt väntad och jag skall ge lite fakta om varför...

Kollar man Tudors urverk och dess dimensioner så har jag hittat att BB58's urverk MT5402 är 4,99mm tjockt. Kollar man GMT-verket MT5652 har jag hittat att det är 7,52mm tjockt. Tittar man på samma urverk utan GMT kallat MT5602 så inser man direkt att komplikationen i sig bygger på höjden med 1mm då detta anges till 6,5mm. Fanns nog inte en chans att Tudor skulle ta kostnaden och utveckla ännu ett GMT-verk baserat på MT5402, även om dom skulle ha gjort det så hade dom tvingats öka höjden på 58-boetten. Men visst, bara med 1mm och folk hade fått vad dom velat haft.
 
Har använt denna sen i fredags, men har nästan börjat irritera mig lite att triangeln (pluppen) inte är exakt klockan 12.
Är det något ni har märkt på era BB58?

69F0363F-8D34-4F4B-BE68-1F2AC4700B60.jpeg
64124EC3-9F44-4775-9F1B-15826D22AEB6.jpeg
Jag upplever samma sak på min BB58. Triangeln är aningen åt vänster. Dock tror jag att det visuellt förstärks av det välvda glaset. Det var absolut smolk i bägaren under smekmånaden, men jag fick tvinga mig själv att skruva ner min OCD och nu älskar jag den varje gång den sitter på handleden. Men med det sagt kan jag ändå fascineras över att klockor i den här prisklassen inte i 100% av fallen är alignade på mikromillimetern.
 
Har använt denna sen i fredags, men har nästan börjat irritera mig lite att triangeln (pluppen) inte är exakt klockan 12.
Är det något ni har märkt på era BB58?

69F0363F-8D34-4F4B-BE68-1F2AC4700B60.jpeg
64124EC3-9F44-4775-9F1B-15826D22AEB6.jpeg

Tycker ändå den ser alignad ut på första bilden, men ja på andra bilden ser man det tydligare även om den är tagen ur en lite "sneare" vinkel.
Jag kan ibland uppleva att min BB58 inte heller är helt kl12 men efter noga studerande så har jag kommit fram till att den faktiskt är det. Det beror helt hur man tittar på klockan och om ditt vänstra eller högra öga är mer dominant.
 
Är på jakt efter en Tudor BB58 (Svart)

Någon som har en hum om hur väntetiderna ser ut just nu tills man kan förvänta sig tilldelning?
Och hos vilka AD bör man ställa sig i kö ?

Har kikat runt lite själv och är tämligen förvirrad gällande Nymans och Krons.
Är dessa butiker sammanlänkade på något sätt?
 
Är på jakt efter en Tudor BB58 (Svart)

Någon som har en hum om hur väntetiderna ser ut just nu tills man kan förvänta sig tilldelning?
Och hos vilka AD bör man ställa sig i kö ?

Har kikat runt lite själv och är tämligen förvirrad gällande Nymans och Krons.
Är dessa butiker sammanlänkade på något sätt?
Krons ägs av Nymans.
Ställ dig i kö hos alla du kan och håll alla tummar-o-tår du har

Finns väl i alla fall en på K&S, om du inte måste ha ny från AD.
 
Är på jakt efter en Tudor BB58 (Svart)

Någon som har en hum om hur väntetiderna ser ut just nu tills man kan förvänta sig tilldelning?
Och hos vilka AD bör man ställa sig i kö ?

Har kikat runt lite själv och är tämligen förvirrad gällande Nymans och Krons.
Är dessa butiker sammanlänkade på något sätt?

Samma ägare väl?

Svart gick att beställa hos Bergströms Gbg för någon månad sen med 2-3 mån leveranstid

Edit: tvåa på bollen
 
Är på jakt efter en Tudor BB58 (Svart)

Någon som har en hum om hur väntetiderna ser ut just nu tills man kan förvänta sig tilldelning?
Och hos vilka AD bör man ställa sig i kö ?

Har kikat runt lite själv och är tämligen förvirrad gällande Nymans och Krons.
Är dessa butiker sammanlänkade på något sätt?
Låg det inte ute en sån på
köp o sälj nyligen? Förhastat köp, kanske inte är kvar.
 
Tillbaka
Topp