• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

pelagos1

Cartier
2-Faktor
Kör lite tudor idag, trevlig helg på er! 😀
ABED3C16-3C56-44E7-B43D-9C988CBA469E.jpeg
 

Pippo

Omega
2-Faktor

Är det nato-dags?

Det är bara en detalj jag har svårt för (och det gäller nästan moderna Tudor generellt) - att de envisas men ”nitad” länk. Inledningsvis tyckte jag att index och visare hade lite väl mycket faux patina. Det verkar dock inte se så tokigt ut ändå nu när man sett fler bilder. Hoppas få klämma på en snart.

/J
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
att de envisas men ”nitad” länk.
Appropå det, satt i ett meningslöst Teams möte igår och tittade på länken och nitarna. Kom fram till att dess vara eller icke vara kan vara en an de största i-lands problemen i hela klockvärlden. 😁

Var tvungen att anstränga mig för att få handleden och sidan av länken i en vinkel så jag kunde se nitarna. 😅
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Appropå det, satt i ett meningslöst Teams möte igår och tittade på länken och nitarna. Kom fram till att dess vara eller icke vara kan vara en an de största i-lands problemen i hela klockvärlden. 😁

Var tvungen att anstränga mig för att få handleden och sidan av länken i en vinkel så jag kunde se nitarna. 😅
Kunde väl gjort mötet meningsfullt och ställt frågan: vad deltagarna tycker om Tudors moderna länkar? 😀
 

Jesper

Cartier
2-Faktor
Är det nato-dags?

Det är bara en detalj jag har svårt för (och det gäller nästan moderna Tudor generellt) - att de envisas men ”nitad” länk. Inledningsvis tyckte jag att index och visare hade lite väl mycket faux patina. Det verkar dock inte se så tokigt ut ändå nu när man sett fler bilder. Hoppas få klämma på en snart.

/J
Själv gillar man skarpt nitad länk.
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Blev med BB58 silver idag :)
Otroligt härlig lyster i boetten.
Är det någon här som testat att sätta på en länk från BB58 stål på en BB58 silver?
849B6B50-5BF6-49A2-9CF1-47CBE15EE999.jpeg

Grattis till ett fint köp!!
Jag har testat på skoj men det var inte så skoj..😉
Nyansskillnaden går inte att leva med imo och jag var lite rädd att stålet skulle ge fula märken i silvret. En länk i silver dock.. ojojoj, det hade varit snyggt!

Trots detta är det nog fortfarande min favorit i klocklådan😊
 

m_s

Patek
2-Faktor
Är det nato-dags?

Det är bara en detalj jag har svårt för (och det gäller nästan moderna Tudor generellt) - att de envisas men ”nitad” länk. Inledningsvis tyckte jag att index och visare hade lite väl mycket faux patina. Det verkar dock inte se så tokigt ut ändå nu när man sett fler bilder. Hoppas få klämma på en snart.

/J
Nej var dags för länken igen - Jag har ju noll problem med den!
 
Topp