• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Trevlig helg tråden
5FB2E8AD-3A8E-4995-89EF-C891FA65521A.jpeg

Håller med @Back , troligtvis något som fungerar i skum belysning men inte i realiteten tyvärr..☹️ Har själv testat med en Tudorlänk på min 925:a och det blev en nyansskillnad som bara Stevie Wonder skulle uppskatta.

Det var synd att Tudor inte sålde denna på länk i silver. Skulle blivit skitsnyggt!
Det går ju att silver-plätera. Fråga är om det går att göra på en länk…
@Limeee är som gjord för den utmaningen 😃

Tro mig, jag har funderat på det!😆
Tänker dock att toleranserna är ganska tighta, även om silvret kanske inte bygger så mycket. Betning på rostfritt känns svårt. Sen gäller det ju också att hitta en legering som inte åldras mörkare än boetten.

Kör du piloten @Limeee så kan jag sponsra med en slant!😉

Tro mig, jag har funderat på det!😆
Tänker dock att toleranserna är ganska tighta, även om silvret kanske inte bygger så mycket. Betning på rostfritt känns svårt. Sen gäller det ju också att hitta en legering som inte åldras mörkare än boetten.

Kör du piloten @Limeee så kan jag sponsra med en slant!😉
Hmm blir lite svårt för mig att ställa upp på det, råkade hända en sak med den… Den ville helt plötsligt lämna min låda, så den ska hämtas av en köpare i helgen😂
Så jag klarade nååågot längre än till fredag @SalvadorDali 🤪

Tillbaka
Topp