• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mot de som jag ägt ja. Tror att det böir öite sv en synvilla då skuggan från boettkanten över markeringaerna kan ge ett visst intryck samtidigt som ljuset kan ljusa upp markeringarna på vridringen. Vilket i sin helhet ger två extrema kontraster.
Vad vill du att AD ska göra åt saken?
Så kan det absolut vara. Jag har mest reagerat på att markeringarna på alla bilder jag ser postas från andra så matchar det perfekt. Och jag har ärligt talat svårt att hitta ljussättning där de gör det på min.

Vad en AD ska göra åt saken vet jag inte, men om det är någon som har sett X antal enheter så är det väl dem :)

20220605_194024.jpg

Liten fråga, jag är ganska ny med en Black bay heritage (med Tudors eget verk). I instruktionsboken står det att man ska dra upp den ca 30 varv när den stannat men på flera forum skriver folk 60-70 varv för att få den ”fulladdad” 😁
Hur upplever ni andra saken gällande gångreserv?

Jag har även noterat att sekundvisaren inte drar igång förrän efter ca 30 varv på kronan, är det också ”normalt”? Min gamla Oris med Selittaverket drog igång redan efter 10 varv.

Tacksam för input 😎

30 varv är ett allmänt råd som nog används oavsett urverk. Jag har dålig koll på vilka som klarar sig på färre eller behöver fler men personligen brukar jag snurra tills sekundvisaren drar igång utan att hålla koll på antal varv. Det gäller oavsett tillverkare/urverk 😊

Förr skakade jag bara lite på klockan och hängde på den på armen. Det funkar också bra i 10+ år men har fått för mig att den mår bättre av att vridas upp lite först

Nyförvärvet! Nån som vet vart man kan få tag i Nato och gummiband till denna som inte kostar skjortan? Jag lägger gärna en liten slant på det men tyckte det va lite väl med rubber b som skulle ha 240€ utan spännet. Verkar va lite begränsat eftersom luggmåttet är 23mm.

Bilagor

• 9BFBB151-D746-45CE-9C5B-9EB9363CC9D2.jpeg
    9BFBB151-D746-45CE-9C5B-9EB9363CC9D2.jpeg
    641.8 KB · Visningar: 12
Nyförvärvet! Nån som vet vart man kan få tag i Nato och gummiband till denna som inte kostar skjortan? Jag lägger gärna en liten slant på det men tyckte det va lite väl med rubber b som skulle ha 240€ utan spännet. Verkar va lite begränsat eftersom luggmåttet är 23mm.
Nato är svårt. Löttaste är att köpa 22 mm och acceptera glappet.

Gummi kan antingen köpas 22 mm och sen får man gilla glappet (jag stör mig inte speciellt mycket på det) eller från Barton som har 23 mm i alla möjliga kombinationer
strap02 ska ha ett gummi som är 24 mm som tydligen ska passa (det närmsta jag kommit till curved som inte kostar 2500)

Kan rekommendera grovt canvas (22 mm) från watchwear.se då den upplevs som 23 mm

Nato är svårt. Löttaste är att köpa 22 mm och acceptera glappet.

Gummi kan antingen köpas 22 mm och sen får man gilla glappet (jag stör mig inte speciellt mycket på det) eller från Barton som har 23 mm i alla möjliga kombinationer
strap02 ska ha ett gummi som är 24 mm som tydligen ska passa (det närmsta jag kommit till curved som inte kostar 2500)

Kan rekommendera grovt canvas (22 mm) från watchwear.se då den upplevs som 23 mm
Tack så mycket!

Funderar på att införskaffa mig en tudor Pelagos, tycker klockan är helt suverän i blått.

Någon som har en och kan yttra sig i positivt?

Funderar på att införskaffa mig en tudor Pelagos, tycker klockan är helt suverän i blått.

Någon som har en och kan yttra sig i positivt?
Jag har ett gäng Tudor och jämför jag dom så tycker jag att Pelagos är den men högst kvalitet.
Länken, titan, kronskydd, vridringen, luuuume, gummibandet, 500 meter! Och riktigt billig andra hand.
Blåa är riktigt fin, den har jag men gör sig bäst på sommaren.

Minst två veckor till blir min kära chrono hos AD. Väntar på en sekundvisare till subdialen på garanti. Tydligen svårt med leverans.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp