• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Så nu finns det en Tudor för varje dag😁😁👍
5E0E5B01-F5A4-4302-9128-131815B3F1B1.jpeg

Hur upplever ni andra med BB58 OG guldfärgen på bezel-markeringarna? Jag upplever att min snarare går åt rosé-hållet än guld. På i princip alla bilder som andra postar på klockan så tycker jag att det går mer åt guld, så att det matchar markeringarna på urtavlan. Det kan ju vara att det upplevs olika på bilder, men vore intressant att höra hur andra upplever det irl.
Snapchat-328049537.jpg

Hur upplever ni andra med BB58 OG guldfärgen på bezel-markeringarna? Jag upplever att min snarare går åt rosé-hållet än guld. På i princip alla bilder som andra postar på klockan så tycker jag att det går mer åt guld, så att det matchar markeringarna på urtavlan. Det kan ju vara att det upplevs olika på bilder, men vore intressant att höra hur andra upplever det irl.
Snapchat-328049537.jpg
Upplever det som en tydlig färgmatchning med resten av klockan.

Jag går i tankar om att köpa en BB36. Har haft siktet inställt på den "vanliga" svarta, men den blåa börjar växa på mig. Finns det någon som har den blåa och hur är den i färgen på tavlan i verkligheten?

Jag går i tankar om att köpa en BB36. Har haft siktet inställt på den "vanliga" svarta, men den blåa börjar växa på mig. Finns det någon som har den blåa och hur är den i färgen på tavlan i verkligheten?
Den varierar beroende på ljuset från klart blå till nästan svart i vissa ljus

Liten fråga, jag är ganska ny med en Black bay heritage (med Tudors eget verk). I instruktionsboken står det att man ska dra upp den ca 30 varv när den stannat men på flera forum skriver folk 60-70 varv för att få den ”fulladdad” 😁
Hur upplever ni andra saken gällande gångreserv?

Jag har även noterat att sekundvisaren inte drar igång förrän efter ca 30 varv på kronan, är det också ”normalt”? Min gamla Oris med Selittaverket drog igång redan efter 10 varv.

Tacksam för input 😎

Tydlig matchning på din egen klocka? Funderar på om man ska höra av sig till ADn och fråga om nyansen kan skilja sig från fall till fall.
Mot de som jag ägt ja. Tror att det böir öite sv en synvilla då skuggan från boettkanten över markeringaerna kan ge ett visst intryck samtidigt som ljuset kan ljusa upp markeringarna på vridringen. Vilket i sin helhet ger två extrema kontraster.
Vad vill du att AD ska göra åt saken?

Tillbaka
Topp