buggin-san
Basic
Min BB58.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Såg riktigt bra ut på Jubilee. Är det uncle seiko?Tudortorsdag
Initial fråga: har du mustasch idag?Är det någon som har lust att vädra sina intryck av BB s&g? Jag är sugen på en riktig ”mustaschklocka” till sommaren men känner att jag inte riktigt får grepp om modellen, och kanske framförallt prisbilden - c24 har jag mer eller mindre givit upp som prisindikator då jag inte begriper vad som är rimligt prisat där och vad som är rena fantasier.
Annonserna här på KS brukar ge en bra bild tycker jag men just g&s på länk verkar dyka upp så sällan att det känns knepigt att dra några rimliga slutsatser.
Så vad säger fandom - BBg&s till mustasch och hawaiiskjorta; hiss eller diss?
Förutom att se riktigt bra ut är det extremt skönt och ja det är uncle seiko. Lite åt det dyrare hållet men hittills är känslan att det var värt detSåg riktigt bra ut på Jubilee. Är det uncle seiko?
mja.. jobbar på detInitial fråga: har du mustasch idag?
Oh stort tack den sidan hade jag helt missat, såg ju inte alls dumt ut prismässigtUrverket verkar ha en på gång som nästan är helt ny. Kan verkligen rekommendera att handla av Christian
Begagnade klockor – Breitling, Rolex, Omega m.fl
Begagnade klockor - Audemars Piguet Breitling IWC Jaeger-LeCoultre Longines Omega Patek Philippe Rolex TAG Heuer m.flurverket.nu
Ehh 3500:- för en länkbit?!Urverket verkar ha en på gång som nästan är helt ny. Kan verkligen rekommendera att handla av Christian
Begagnade klockor – Breitling, Rolex, Omega m.fl
Begagnade klockor - Audemars Piguet Breitling IWC Jaeger-LeCoultre Longines Omega Patek Philippe Rolex TAG Heuer m.flurverket.nu
Två helt olika klockor. Vad är du ute efter? Båda är bra på sitt sätt. Men om du vill ha en kronograf och köper en dykare så blir substitut/nästan köp aldrig bra. Fundera på vad du vill ha och kör på det.Hallå där alla Tudor lovers!
Jag tänkte jag skulle joina klubben.
Frågan är dock.. Är det värt att vänta på en Tudor Chrono M79360N-0001 eller ska man slå till på en Pelagos M25600TN-0001 nu direkt? Vad säger ni?
Är det någon som har lust att vädra sina intryck av BB s&g? Jag är sugen på en riktig ”mustaschklocka” till sommaren men känner att jag inte riktigt får grepp om modellen, och kanske framförallt prisbilden - c24 har jag mer eller mindre givit upp som prisindikator då jag inte begriper vad som är rimligt prisat där och vad som är rena fantasier.
Annonserna här på KS brukar ge en bra bild tycker jag men just g&s på länk verkar dyka upp så sällan att det känns knepigt att dra några rimliga slutsatser.
Så vad säger fandom - BBg&s till mustasch och hawaiiskjorta; hiss eller diss?
Absolut värt att vänta på om du vill ha en Chrono men som @Deskdiversthlm säger så är det helt olika klockor. Köp båda om du har möjlighet så slipper du problemetHallå där alla Tudor lovers!
Jag tänkte jag skulle joina klubben.
Frågan är dock.. Är det värt att vänta på en Tudor Chrono M79360N-0001 eller ska man slå till på en Pelagos M25600TN-0001 nu direkt? Vad säger ni?
Han har skrivit fel, läs längre ner i detaljerna så står det 350kr st. Preview sidan är inte korrekturläst som den vanliga. Det är bara en förhandstitt man kan gå in och kolla på innan de är officiellt till salu.Ehh 3500:- för en länkbit?!
Verkligen en bra mustaschklocka ligger ju inte heller många steg från Magnums klassiska pepsi som nog ändå får anses vara en av alla tiders bästa dito. Dock en ganska bra bit utanför var jag kan försvara för mig själv att lägga på en klocka prismässigt.Testade denna för ett par månader sen. Det är en riktigt mustaschkompatibel modell imo. Dock tyckte iaf jag att den blev knepig på länk. För bulkig och fyrkantig. På läder däremot… mmmmustachig
Verkligen en bra mustaschklocka ligger ju inte heller många steg från Magnums klassiska pepsi som nog ändå får anses vara en av alla tiders bästa dito. Dock en ganska bra bit utanför var jag kan försvara för mig själv att lägga på en klocka prismässigt.
Det som fått mig att tveka lite på gmt:n är väl just att den blir lite av en ”nästan-klocka” tankemässigt för mig då jag varit sugen mastern. Vilket vore orättvist eftersom den verkar vara en väldigt fin klocka helt i sin egen rätt.
Man skulle väl iofs kunna resonera att en ”vanlig” BB i tt skulle förhålla sig på samma sätt till tt-sub (som också är en väldigt bra mustaschklocka stilmässigt) men den har jag inget relation till i övrigt som vållar hjärnspöken.
Nackdelen men just rolex i mustaschsammanhang över lag är väl just att de numrera ligger prismässigt bland fräsarklockorna snarare än de lite gött småpråliga mustasch-uren.
Nej nu känner jag att jag ramlar iväg långt från topic här, jag ber om ursäkt och skärper till mig. Det har bara varit så mycket klurande och analyserande av vad jag faktiskt vill ha att det tenderar att välla över lite ibland.
Stort tack för tipset och vänligheten
Nej där har du helt säkert rätt, det är ju rent krasst inte mycket som är särskilt likt de två modellerna emellan - vilket i och för sig inte har hindrat mina hjärnspöken förr men det känns upplyftande att höra det från någon som har erfarenhet av bådaFår väl som livs levande pepsi-ägare ändå steppa in här och lyfta att tudorn kittlade betydligt mer på överläppen.
Och lite mer seriöst så tycker jag inte Tudors TT GMT inkräktar på root beer då den tidigare har en så pass mycket mustigare vintage vibe att de inte ens spelar på samma planhalva (knappt samma sport)
Han har skrivit fel, läs längre ner i detaljerna så står det 350kr st. Preview sidan är inte korrekturläst som den vanliga. Det är bara en förhandstitt man kan gå in och kolla på innan de är officiellt till salu.
Jag säger KÖÖÖPmja.. jobbar på det
Skippar att posta bild av rädsla för att åka på en ”thats not en mustasch, THIS is en mustasch!”
Men planen är givetvis att ha en i godtagbart skick till badbyxesäsongen är igång på riktigt
mja.. jobbar på det
Skippar att posta bild av rädsla för att åka på en ”thats not en mustasch, THIS is en mustasch!”
Men planen är givetvis att ha en i godtagbart skick till badbyxesäsongen är igång på riktigt
Älskar den! Vad går en sån för now a days?Har frtf svårt att släppa flingan. Vad säger experterna om denna?
Klicka på länkenÄlskar den! Vad går en sån för now a days?