• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag säger KÖÖÖP
Testa mustasch och en TT i sommar. Funkar det inte så sälj.
Funkar det så har du hittat din grej!
82C041B3-BC6A-4CDB-A08C-ADFA959CF6B6.jpeg
Ja så får det bli 🙂 ska bara hitta rätt (ett?) exemplar.

Känns mycket bra att få ett godkännande av alla mustaschers och mustaschklocksbärares skyddshelgon 😄🙏

Senast ändrad:
Håller med @Back här ovan, och glöm för guds skull inte att posta en bild på mustaschen side-by-side med klockan sen så vi kan se hur dom rullar tillsammans🙂
Törs vi hoppas på en tät bröstmatta också?

Postar en bild på min gråa 925:a som en hyllning till oss vanliga dödliga som inte kan bära upp en mustasch (..eller inte får för frugan).

20220610_065634.jpg
Jag vågar lova mustasch och klockbild när jag förhoppningsvis kommit i mål, däremot får jag nog tyvärr bekänna att mattan lämnar en del i övrigt att önska.

Riktigt fin i silver också den klockan! Och vad gäller mustasch och respektive brukar tricket vara att låta den komma lite försiktigt så att den bättre hälften får tid att vänja sig utan att nödvändigtvis behöva tänkta på mycket på det - några fler dagars stubb på läppen än hakan och gradvis öka brukar vara melodin 😉

1. Klockor provtryckta inför sommaren. Tack Krons!

2. BB Pro är INTE tjock! Riktigt läcker tavla!
I dagsläget i alla fall 6 månaders väntan för de som undrar.

3. BIG NEWS
Den 6e juli, 1952 så åkte en expedition till Grönland med Tudors på handlederna. Nu 70 år, 6e juli, senare så ska det komma något… Allt de vet/får/kan säga. Något med Oystercase verkar det i alla fall vara
A72A7A28-10A9-4BBE-9FBB-3CCC45BF1B8C.jpeg
B41ECD39-5208-4D24-A0C8-8DC758FD8791.jpeg
Spännande! Tudor la ju ut en lite kryptisk post på Instagram i mitten av februari med referens till 1952, Oyster Prince och "a new brave chapter in Tudor Daring Jobs history". Men den gången ebbade det bara ut i några oklara posts om Pelagos.

Nu när jag äntligen fick tummen ur att köpa en, kan jag inte tänka/känna annat än att jag borde gjort det långt tidigare. Fasen vilken trevlig klocka. Mina farhågor var att ”nitarna” i länken skulle få den att kännas som en skojklocka/oseriös och att den blå färgen skulle vara för platt och tråkig. Jag hade helt fel.

Jag har ägt massvis av dykare från Rolex (16600, 16613, 114060 etc) och min personliga åsikt är att ingen av dem är värd det sjukt höga priset i förhållande till en BB58’a. Upplevd kvalité, känsla, utseende, ja allt, är på samma nivå som Rolex (min måttstock i detta fall).
23118DB0-8B8A-4643-824F-D2A60BB7AB2E.jpeg

Någon som sitter på ett fabric strap band till en Black Bay Bronze (luggmått 23mm) som dom skulle vilja sälja? Förut ingick ju båda men nu får man nöja sig med ett

Bilagor

• E0238ED1-C047-456F-AF07-A06E92515C7E.jpeg
    E0238ED1-C047-456F-AF07-A06E92515C7E.jpeg
    528.2 KB · Visningar: 9
Tillbaka
Topp