Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt rätt. Bara att investera sig ur krisen!Vart gömmer sig alla date+day och oysterdate? Ska gifta mig om en dryg månad. Skjortan blev ”för bra” uppsydd och manschetten sväljer inte min seamaster. Känns fullt rimligt att behöva införskaffa ny klocka för detta enorma problem!
Skär sig så det stänker om det, blir mitt ärliga svar...Rött och rosa ska man ju inte blanda – men det funkar väl?! Ärlig fråga. Jag är inte bra på sånt här...
Så du hittade en till slutTudortorsdag
Aj fan. Tur jag skitade ner skjortan, så får jag lyckas bättre imorgon!Skär sig så det stänker om det, blir mitt ärliga svar...
grattis till nya klockan , är du nöjd?Tudortorsdag
Tack!Torsdag ifen
grattis till nya klockan , är du nöjd?
Torsdagtorsdag
Har ingen som jag gillar mest gillar alla mina 7 Tudor men på olika sätt , men det blir att de nyaste används mest.Vilken gillar du mest?
Bra samling!Torsdagtorsdag
Har inte sett att de kommit någonstans. Var hos Nymans i Västerås senast igår och de visste inte när dessa skulle komma. Mtp semester så lär det säkert dröja till efter sommarenHur fan går det egentligen för våra svenska AD’s med nya BB39 S&G?!? Någon som vet nåt?? @rambo_amadeus hört något i Västerås eller är det fortfarande augusti?? Blir ju inte mycket till sommarklocka i såna fall
FMLHar inte sett att de kommit någonstans. Var hos Nymans i Västerås senast igår och de visste inte när dessa skulle komma. Mtp semester så lär det säkert dröja till efter sommaren
Skär passar i sammanhangetSkär sig så det stänker om det, blir mitt ärliga svar...
Trist. Men ja, du kan nog betraktas som petig. Därmed inte sagt att jag inte hade blivit lika besviken som jag tror att du är.Har ett ”problem” med min nya BB heritage. Om man kollar på bilderna så bör man kunna se att där är olika avstånd mellan spänne och säkerhetsviklås. Vänster sida är ”glipan” större än höger. Man ser också ovanför Tudor-texten där ”piggen” sticker upp att glipan är större på höger sida. Den känns skev?
Ser även på bild 2 att spänner sticker upp på vänster sida och inte ligger flush.
Är detta något som andra varit med om?
Klockan är ny, ca 4 veckor gammal. inget som jag noterade initialt. Är jag petig eller är det läge att kontakta AD och åberopa garanti?
Med vänlig hälsning,
Alex
Tack för svar!Trist. Men ja, du kan nog betraktas som petig. Därmed inte sagt att jag inte hade blivit lika besviken som jag tror att du är.
Petig eller ej, det finns toleranser på allt, även klockor, och hur stora de är just för dessa delar vet bara Tudor.
Men du har köpt en lyxprodukt du inte är nöjd med. Rimligt är att du går tillbaka med den och låter dem justera den. Jag misstänker att de inte byter spännet alldeles lättvindigt, men du bör absolut bli lyssnad på. Allt annat är ett underbetyg av affären du köpt klockan i.
Jag är så tacksam över att jag inte stör mig på sådant.Har ett ”problem” med min nya BB heritage. Om man kollar på bilderna så bör man kunna se att där är olika avstånd mellan spänne och säkerhetsviklås. Vänster sida är ”glipan” större än höger. Man ser också ovanför Tudor-texten där ”piggen” sticker upp att glipan är större på höger sida. Den känns skev?
Ser även på bild 2 att spänner sticker upp på vänster sida och inte ligger flush.
Är detta något som andra varit med om?
Klockan är ny, ca 4 veckor gammal. inget som jag noterade initialt. Är jag petig eller är det läge att kontakta AD och åberopa garanti?
Med vänlig hälsning,
Alex
Jag är så tacksam över att jag inte stör mig på sådant.
Min Tudor:
Har dock ett dammkorn under färgen vid kl25, stör jag mig på det? Inte ett dugg.
Jag är så tacksam över att jag inte stör mig på sådant.
Min Tudor:
Har dock ett dammkorn under färgen vid kl25, stör jag mig på det? Inte ett dugg.
Kan förstå att det kan irritera men vissa saker är bara värda att släppa och gå vidare med. Oavsett om de är handgjorda i 200k segmentet eller serie tillverkade i 40k ration så kommer minimala avvikelser alltid att ske. Vad händer om du får en ny men med ett dammkorn under färgen som @iko ska du byta den igen då?Ser faktiskt ut som att vi har liknande ”avvikelse”. Jag önskar att jag inte hade upptäkt det om jag ska vara ärlig Men om man noterar saker med blotta ögat så finns där ju enligt mig fog för att ha en åsikt om det. Speciellt i detta segment/prisläge. Påverkar det estetik, funktion etc? Inte alls. Jag älskar denna klockan. Men det kommer bli en tur till AD så får vi se hur dom ser på saken.
Kan förstå att det kan irritera men vissa saker är bara värda att släppa och gå vidare med. Oavsett om de är handgjorda i 200k segmentet eller serie tillverkade i 40k ration så kommer minimala avvikelser alltid att ske. Vad händer om du får en ny men med ett dammkorn under färgen som @iko ska du byta den igen då?
Vi alla fungerar olika En del fastnar i den här hobbyn för att man fascineras över mekaniken. Andra av estetiken. Vissa av en kombination medan andra lockas av helt andra saker. Men att man i den här prisklassen ska ställa höga krav oavsett om det handlar om urverket, urtavlan, länken eller något annat på klockan håller jag helt med om. Har själv en tripp planerad till AD imorgon av likande anledning.Ser faktiskt ut som att vi har liknande ”avvikelse”. Jag önskar att jag inte hade upptäkt det om jag ska vara ärlig Men om man noterar saker med blotta ögat så finns där ju enligt mig fog för att ha en åsikt om det. Speciellt i detta segment/prisläge. Påverkar det estetik, funktion etc? Inte alls. Jag älskar denna klockan. Men det kommer bli en tur till AD så får vi se hur dom ser på saken.