• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

F7E8D34F-1DB5-40A2-AB2B-674795BCF0C9.jpeg
F3BD19C9-FC09-4248-98C8-A00F288DFBA7.jpeg

Uppgraderat till en riktig kamera. Förbered er på spam nästkommande dagar!

Får jag komma med en dum fråga, har varit borta från klockträsket sedan jag sålde med Panna.
Tänkte kolla varför Tudor går så "Högt" på begmarknaden, har dessa väntetider också gått Rolex väg, tänker på BB, säljs det beggade näst som retailpris?

Får jag komma med en dum fråga, har varit borta från klockträsket sedan jag sålde med Panna.
Tänkte kolla varför Tudor går så "Högt" på begmarknaden, har dessa väntetider också gått Rolex väg, tänker på BB, säljs det beggade näst som retailpris?

Typ så. Vissa modeller väldigt knepigt att få tag på (stängda kölistor osv) andra lite väntetid och då väljer vissa att betala upp för att få direkt. Som med en uppsjö andra märken. Lär ändras markant i närtid men det är ämne för en annan tråd

Det är en blandning av olika faktorer. Delvis så satte pandemin och avstannad produktion sina spår. Hypen omkring Rolex och BB58 drog nog sitt strå till stacken under pandemin för att öka på efterfrågan.
Sedan kom ju diverse logistik och komponentbrister och Ryssarna in i bilden. Har även förstått att Breitling haft stora problem med att leverera kronografverken till Chrono under året. Enligt AD har de knappt sett röken av dem det här året. Som jag ser det har det blivit helt absurt när det t o m är väntetid på vanliga svarta BB36.
Får se hur Wilsdorff löser det hela nu, de flesta verkar sätta mycket tilltro till den nya fabriken. 🤷🏻‍♂️

Efter att ha vant mig vid storleken har jag insett att det här verkligen är gadan för mig (BB58an är en stark contender med men jag hade saknat gmt funktionen). Den känns liksom super att köra oavsett tillfälle eller plats och har helt rätt balans mellan Intressant/Enkel att bära. Så ska nu försöka att bli hel OWG med denna på riktigt. Kul utmaning det hör!

Bilder behövs ju, så här kommer ett par från senaste resan den fick hänga med på :D
DSC_1187.JPG
DSC_1227.JPG
DSC_1116.JPG
DSC_1201.JPG
DSC_1271.JPG

Tillbaka
Topp