• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag undrar om det frtf är en nyansskillnad? Var förbi AD relativt nyligen och jmf min blåa med deras svarta. Varken jag eller säljaren kunde se någon skillnad 🤷‍♂️ Det kan omöjligt vara ekonomiskt försvarbart för Tudor att ha olika legeringar för ”samma” klocka. Kan det vara att de första svarta som såldes hade en något annorlunda nyans?
Oklart, både jag och han köpte våra i november förra året.

Så nu kommer 10-tusenkronorsfrågan;
Vad kostar länken till Rangern löst? Ska vi gissa på 9000? Förmodligen dyr så det svider som tusen nålar.

Tycker den här håller långsiktigt, härlig pjäs.
E04AF62E-7D18-4EAA-9133-B7B9250AFC5C.jpeg

För ett par veckor sedan var jag på Nymans i Stockholm för att klämma på JLC Reverso Classique. Det tog tid för säljaren att hitta Classique så jag tog mig en titt på andra klockor.

Tudor, så hette klockorna jag fastnade med blicken på. Jag hade sett någon Tudor på forumet men jag, som färsking, intresserade mig bara för Rolex. Jag har dragit ur visdomständer så det finns inte så mycket att göra förutom att spela FIFA samt läsa om klockor. Så jag bestämde mig för att läsa om Tudor.

Några modeller jag fastnade för:

Tudor Sub Snowflake
Tudor Mini-Sub
Tudor Black Bay
Tudor Pelagos

Har forumets medlemmar någon erfarenhet och annat smått och gått kring Tudor i allmänhet och modellerna i synnerhet?

Känns som att Tudor är klockorna "ingen" har medan "alla" har Rolex.

Hit me!
Den här tråden är rolig att läsa från början, speciellt med tanke på vad som hänt under de 8 åren sedan den startades, bla för trådstartaren😄

Komforten på min MN strap (Erikas original) är riktigt bra. Om du inte har testat just E.O och gillar "looken" så rekommenderar jag dig att testa 😀
Har ett Erikas och det är en annan sorts elasticitet i den jämfört med elastiska Nato.

Dock så kan man inte gräva i trädgården med något som är elastiskt på handleden för då rör sig klockan alldeles för mycket

En månad med PRO. Diverse ris och ros.

Ros:
  • trevlig storlek diameter och lugg-lugg.
  • sitter bra på handleden.
  • claspen och justeringsmöjligheten.
  • priset är helt ok.
  • gillar tavlan
Ris:
  • tjockis.. bättre än fasat och man vänjer sig men några mm tunnare hade varit guld.
  • fiskbitar på länken.
  • en Tudor är alltid lillebror, på gott och ont.

F20123D0-37D7-4F24-8BA5-E49D9BC993E0.jpeg

Är det bara jag som älskar Rangern?

För mig som 1016-fantast upplever jag att den nya Rangern är ett ypperligt alternativ för vardagsbruk. De aspekter jag gillar mest är det kupade glaset, färgen på lysmassan, typsnittet på sifforna, matta tavlan, borstade utförandet, formen på boetten samt den generella känslan av att klockan ska brukas satan. Även om jag föredragit 36 mm funkar storleken mycket bättre än vad jag trodde - trots mina späda handleder om knappa 16 cm i omkrets.

Föredrar Rangern framför moderna Explorern, då jag tycker Explorern är för blingig i förhållande till den aura som modellen är skapt att framhäva. Priset för klockan gör också att den kan användas bekymmersfritt.

En månad med PRO. Diverse ris och ros.

Ros:
  • trevlig storlek diameter och lugg-lugg.
  • sitter bra på handleden.
  • claspen och justeringsmöjligheten.
  • priset är helt ok.
  • gillar tavlan
Ris:
  • tjockis.. bättre än fasat och man vänjer sig men några mm tunnare hade varit guld.
  • fiskbitar på länken.
  • en Tudor är alltid lillebror, på gott och ont.

F20123D0-37D7-4F24-8BA5-E49D9BC993E0.jpeg
Fast fiskbitarna borde du väl kunna plocka bort, dom kan knappast kommit från fabriken? 😉😅

Tack för recension, går själv och velar på den

Tillbaka
Topp