Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sitter som en smäckExpedition eftermiddagshäng på lekparken plus kaffe och glass också avklarad.
Konstigt att jag inte köpt en BB36 tidigare. Å andra sidan finns den inte alltid hemma hos ADn men nu hade jag timing. Nå, jag är mycket positivt överraskad av BB36. Den klockan har svar på alla mina frågor… Planen har ju varit en 124270, men en klocka som gör jobbet för mindre än hälften av pengarna tackar man inte nej till
Du måste vara easy linkens fanbärare nr 1. Hade velat ha statistik på hur stor andel av dina inlägg som innehåller ”easy link” och ”easy adjustment”Grymma bilder!
Du har möjlighet att komplettera den dessutom med en aftermarket easy link.
Är några här i tråden som kör det till sin BB58.
Ja det kan ligga något i detDu måste vara easy linkens fanbärare nr 1. Hade velat ha statistik på hur stor andel av dina inlägg som innehåller ”easy link” och ”easy adjustment”
Nästan så att man kan tro att HE Pennypacker har aktier i någon tillverkare av aftermarket easy linkJa det kan ligga något i det
Gissar att ordet T-Fit kommer användas en del framöver med.
Exakt vilken Easy Link pratar du om här?Grymma bilder!
Du har möjlighet att komplettera den dessutom med en aftermarket easy link.
Är några här i tråden som kör det till sin BB58.
Länkar till @Ljungen recension av denna https://klocksnack.se/threads/tudor-comfy-”flex”-link-av-bb_owners-bbo-instagram.164203/Exakt vilken Easy Link pratar du om här?
Ah, OK. Den här har jag helt missat, Tack! Och tack @Ljungen !Länkar till @Ljungen recension av denna https://klocksnack.se/threads/tudor-comfy-”flex”-link-av-bb_owners-bbo-instagram.164203/
Beror på vad du söker.Hej!
Undrar om det är någon som har koll på hur Tudor 2022 ser ut hos butikerna, finns i lager eller är det kölistan som gäller?
Bara utifrån dina bilder har jag drabbats av känslan sista veckan att jag nog egentligen "behöver" en svart att komplettera min blå med. Svart är ju klassiskt snyggare men jag vill egentligen inte släppa den blå heller, tycker den har lite extra Tudor-karaktär.Expedition eftermiddagshäng på lekparken plus kaffe och glass också avklarad.
Konstigt att jag inte köpt en BB36 tidigare. Å andra sidan finns den inte alltid hemma hos ADn men nu hade jag timing. Nå, jag är mycket positivt överraskad av BB36. Den klockan har svar på alla mina frågor… Planen har ju varit en 124270, men en klocka som gör jobbet för mindre än hälften av pengarna tackar man inte nej till
Bara utifrån dina bilder har jag drabbats av känslan sista veckan att jag nog egentligen "behöver" en svart att komplettera min blå med. Svart är ju klassiskt snyggare men jag vill egentligen inte släppa den blå heller, tycker den har lite extra Tudor-karaktär.
Missade att skriva in Ranger-modellen. Och ja det var den jag hade tänkt mig.Beror på vad du söker.
Ranger fanns hos Nymans igår.
Fanns lite andra modeller också. Men BB pro t ex, fanns inte.
Har för mig att jag såg på någon video att till synes är länkarna identiska. Men i själva verket så skiljer dom sig åt. Någon millimeter eller så, känns som det är just för att man inte ska kunna byta. Men som sagt, kanske bara gissar nu.Läste här i tråden om easy link till BB58. Verkar vara smidig lösning men borde man inte kunna köpa låset till BB Pro och byta med det? Låset har inbyggd typ glide lock och är dessutom mycket snyggare.
Ngn som vet om det skulle funka?
Läste här i tråden om easy link till BB58. Verkar vara smidig lösning men borde man inte kunna köpa låset till BB Pro och byta med det? Låset har inbyggd typ glide lock och är dessutom mycket snyggare.
Ngn som vet om det skulle funka?
Det är nog dessvärre som du skriver. Har läst om flertalet personer som försökt byta dels hela länken men även bara spännet och det passar tydligen inte. Självfallet ett medvetet val från Tudor (a-holes)Har för mig att jag såg på någon video att till synes är länkarna identiska. Men i själva verket så skiljer dom sig åt. Någon millimeter eller så, känns som det är just för att man inte ska kunna byta. Men som sagt, kanske bara gissar nu.
Fan, du har helt rätt. Mittlänkbitarna på BB pro är ngn halv mm bredare Jag testade precis. Så synd då låset är så mkt bättre.Har för mig att jag såg på någon video att till synes är länkarna identiska. Men i själva verket så skiljer dom sig åt. Någon millimeter eller så, känns som det är just för att man inte ska kunna byta. Men som sagt, kanske bara gissar nu.
Känns inte direkt kostnadseffektivt från tudors sida att designa om, samt ändra hela produktionen för en halv millimeter Bara för att man inte ska kunna byta låsFan, du har helt rätt. Mittlänkbitarna på BB pro är ngn halv mm bredare Jag testade precis. Så synd då låset är så mkt bättre.
Jag har dock läst någonstans att Rangers länk ska passa 58an. Kanske att endast spännet gör det också? Rangers spänne är även bättre då den inte har den vassa skölden.Fan, du har helt rätt. Mittlänkbitarna på BB pro är ngn halv mm bredare Jag testade precis. Så synd då låset är så mkt bättre.
Edit. Det är nog mittlänkbitarna på 58:an som är en aning bredare och går därmed inte in i prons lås. Helidiotislt
En ranger länk på en 58 hade vart nått. Fake nitarna är där skon klämmer för migJag har dock läst någonstans att Rangers länk ska passa 58an. Kanske att endast spännet gör det också? Rangers spänne är även bättre då den inte har den vassa skölden.
Komforten på min MN strap (Erikas original) är riktigt bra. Om du inte har testat just E.O och gillar "looken" så rekommenderar jag dig att testaProblemet med elastiska Nato är att de sitter inte åt / still / osv vilket gör att den initiala komforten övergår till irritation när man gör något aktivt.
Gummi-Nato har jag ej testat men beställning ska läggas så att ett sådant finns i lådan när man kommer hem från semestern
Håller med. Erikas är de enda elastiska som faktiskt håller klockan bra tycker jag. Plus att de är coola som sören Nu kör jag dock länk för hela slanten, men saknarkomforten.Komforten på min MN strap (Erikas original) är riktigt bra. Om du inte har testat just E.O och gillar "looken" så rekommenderar jag dig att testa
Strålande nyheter i så fall. Ang nitarna så tyckte jag väl som de flesta när 58:an kom att de inte passade in. Men i verkligheten så störs jag inte alls av dem.Jag har dock läst någonstans att Rangers länk ska passa 58an. Kanske att endast spännet gör det också? Rangers spänne är även bättre då den inte har den vassa skölden.
Verkar stämma att Rangerlänken passar på 58:an - vågar man tro??Jag har dock läst någonstans att Rangers länk ska passa 58an. Kanske att endast spännet gör det också? Rangers spänne är även bättre då den inte har den vassa skölden.
Länken är gråare i tonen och matchar nog super bra med den svarta BB58. Den blå BB58 har ljusare nyans i stålet.Verkar stämma att Rangerlänken passar på 58:an - vågar man tro??
Instämmer - har en kollega på kontoret med en blå och det är nyansskillnad mot min svarta, där min är mörkare.Länken är gråare i tonen och matchar nog super bra med den svarta BB58. Den blå BB58 har ljusare nyans i stålet.
Jag undrar om det frtf är en nyansskillnad? Var förbi AD relativt nyligen och jmf min blåa med deras svarta. Varken jag eller säljaren kunde se någon skillnad Det kan omöjligt vara ekonomiskt försvarbart för Tudor att ha olika legeringar för ”samma” klocka. Kan det vara att de första svarta som såldes hade en något annorlunda nyans?Instämmer - har en kollega på kontoret med en blå och det är nyansskillnad mot min svarta, där min är mörkare.
Undrar det jag med.Jag undrar om det frtf är en nyansskillnad? Var förbi AD relativt nyligen och jmf min blåa med deras svarta. Varken jag eller säljaren kunde se någon skillnad Det kan omöjligt vara ekonomiskt försvarbart för Tudor att ha olika legeringar för ”samma” klocka. Kan det vara att de första svarta som såldes hade en något annorlunda nyans?