• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har tudor alltid haft de så eller har de nyligen börjat följa Rolex fotspår? Exhibition only.
AF97D7AE-F408-4033-A347-5BD0A56EF377.jpeg

Expedition eftermiddagshäng på lekparken plus kaffe och glass också avklarad.

Konstigt att jag inte köpt en BB36 tidigare. Å andra sidan finns den inte alltid hemma hos ADn men nu hade jag timing. Nå, jag är mycket positivt överraskad av BB36. Den klockan har svar på alla mina frågor… Planen har ju varit en 124270, men en klocka som gör jobbet för mindre än hälften av pengarna tackar man inte nej till🤷🏻‍♂️

565A5B08-3C74-4EB7-B57B-83B49EF4180E.jpeg

1927AA6F-0F11-41DD-9BE5-D28194BADDB9.jpeg
8D4C0586-C7E1-445C-B092-09496E1CD8CA.jpeg
Sitter som en smäck 👍

Grymma bilder!
Du har möjlighet att komplettera den dessutom med en aftermarket easy link.
Är några här i tråden som kör det till sin BB58.
Du måste vara easy linkens fanbärare nr 1. Hade velat ha statistik på hur stor andel av dina inlägg som innehåller ”easy link” och ”easy adjustment” ;)

Hej!
Undrar om det är någon som har koll på hur Tudor 2022 ser ut hos butikerna, finns i lager eller är det kölistan som gäller?

Jag är en av de personer som @Cosmo refererar till som användare av flexlinken och kan intyga att den är grym. Visst hade steglös justering varit det bästa men dessa 5mm som i @Ljungen recension är helt outstanding och något jag nyttjar oerhört. Särskilt nu på sommaren. Har alltid älskat min 58:a men om möjligt ännu mer nu när man kan justera länken lite

Expedition eftermiddagshäng på lekparken plus kaffe och glass också avklarad.

Konstigt att jag inte köpt en BB36 tidigare. Å andra sidan finns den inte alltid hemma hos ADn men nu hade jag timing. Nå, jag är mycket positivt överraskad av BB36. Den klockan har svar på alla mina frågor… Planen har ju varit en 124270, men en klocka som gör jobbet för mindre än hälften av pengarna tackar man inte nej till🤷🏻‍♂️

565A5B08-3C74-4EB7-B57B-83B49EF4180E.jpeg

1927AA6F-0F11-41DD-9BE5-D28194BADDB9.jpeg
8D4C0586-C7E1-445C-B092-09496E1CD8CA.jpeg
Bara utifrån dina bilder har jag drabbats av känslan sista veckan att jag nog egentligen "behöver" en svart att komplettera min blå med. Svart är ju klassiskt snyggare men jag vill egentligen inte släppa den blå heller, tycker den har lite extra Tudor-karaktär.

Bara utifrån dina bilder har jag drabbats av känslan sista veckan att jag nog egentligen "behöver" en svart att komplettera min blå med. Svart är ju klassiskt snyggare men jag vill egentligen inte släppa den blå heller, tycker den har lite extra Tudor-karaktär.

-Tack!

Nu pratar du med en av de mest konservativa medlemmarna på KS. I 9 fall av 10 väljer jag svart. Som du säger det är klassiskt.

Den blå är också snygg givetvis💙

Men det skulle vara ballt med två stycken BB36👌🏼 Go for it!!

Läste här i tråden om easy link till BB58. Verkar vara smidig lösning men borde man inte kunna köpa låset till BB Pro och byta med det? Låset har inbyggd typ glide lock och är dessutom mycket snyggare.

Ngn som vet om det skulle funka?

7E50FC47-7DC9-4BEA-94D6-5808F419DFCF.jpeg

Läste här i tråden om easy link till BB58. Verkar vara smidig lösning men borde man inte kunna köpa låset till BB Pro och byta med det? Låset har inbyggd typ glide lock och är dessutom mycket snyggare.

Har för mig att jag såg på någon video att till synes är länkarna identiska. Men i själva verket så skiljer dom sig åt. Någon millimeter eller så, känns som det är just för att man inte ska kunna byta. Men som sagt, kanske bara gissar nu.

Har för mig att jag såg på någon video att till synes är länkarna identiska. Men i själva verket så skiljer dom sig åt. Någon millimeter eller så, känns som det är just för att man inte ska kunna byta. Men som sagt, kanske bara gissar nu.
Det är nog dessvärre som du skriver. Har läst om flertalet personer som försökt byta dels hela länken men även bara spännet och det passar tydligen inte. Självfallet ett medvetet val från Tudor (a-holes)

Fan, du har helt rätt. Mittlänkbitarna på BB pro är ngn halv mm bredare😩 Jag testade precis. Så synd då låset är så mkt bättre.

Edit. Det är nog mittlänkbitarna på 58:an som är en aning bredare och går därmed inte in i prons lås. Helidiotislt🤬

Senast ändrad:
Fan, du har helt rätt. Mittlänkbitarna på BB pro är ngn halv mm bredare😩 Jag testade precis. Så synd då låset är så mkt bättre.

Edit. Det är nog mittlänkbitarna på 58:an som är en aning bredare och går därmed inte in i prons lås. Helidiotislt🤬
Jag har dock läst någonstans att Rangers länk ska passa 58an. Kanske att endast spännet gör det också? 🤷‍♂️ Rangers spänne är även bättre då den inte har den vassa skölden.
63BED6E8-9FA6-46F0-958F-F24F65A97634.jpeg

Problemet med elastiska Nato är att de sitter inte åt / still / osv vilket gör att den initiala komforten övergår till irritation när man gör något aktivt.

Gummi-Nato har jag ej testat men beställning ska läggas så att ett sådant finns i lådan när man kommer hem från semestern
Komforten på min MN strap (Erikas original) är riktigt bra. Om du inte har testat just E.O och gillar "looken" så rekommenderar jag dig att testa 😀

Komforten på min MN strap (Erikas original) är riktigt bra. Om du inte har testat just E.O och gillar "looken" så rekommenderar jag dig att testa 😀
Håller med. Erikas är de enda elastiska som faktiskt håller klockan bra tycker jag. Plus att de är coola som sören:cool: Nu kör jag dock länk för hela slanten, men saknarkomforten.
Arkivbild på det.
DSC_0669.jpg

Bilagor

• DSC_0669.jpg
    DSC_0669.jpg
    169.8 KB · Visningar: 5
Instämmer - har en kollega på kontoret med en blå och det är nyansskillnad mot min svarta, där min är mörkare.
Jag undrar om det frtf är en nyansskillnad? Var förbi AD relativt nyligen och jmf min blåa med deras svarta. Varken jag eller säljaren kunde se någon skillnad 🤷‍♂️ Det kan omöjligt vara ekonomiskt försvarbart för Tudor att ha olika legeringar för ”samma” klocka. Kan det vara att de första svarta som såldes hade en något annorlunda nyans?

Jag undrar om det frtf är en nyansskillnad? Var förbi AD relativt nyligen och jmf min blåa med deras svarta. Varken jag eller säljaren kunde se någon skillnad 🤷‍♂️ Det kan omöjligt vara ekonomiskt försvarbart för Tudor att ha olika legeringar för ”samma” klocka. Kan det vara att de första svarta som såldes hade en något annorlunda nyans?
Undrar det jag med.
Var också förbi AD och där dom tom bytte länk mellan svart och blå BB58 när vi hade det uppe för diskussion.
Ingen utav oss såg någon skillnad.

Tillbaka
Topp