Bytt ut länken mot bandet sommaren till ära:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag vet inte. Jag tycker den bär som 39. Du kan få prova min i Gbg. Pm:a.Ni som kör nya ranger, är den här bilden någorlunda rättvis? Isf måste den bäras betydligt större än måtten antyder?
Har haft en Explorer II vit tidigare och bezeln gör ju att tavlan blir lite mindre. Har även haft Explorer I 39 mm tidigare och Rangern känns likvärdig i storlek. Nu har jag en platt handled vilket gör att jag även kan ha IWC mark xvIII, en klocka många gnäller på då den är lite längre lug till lug. Jag tycker Rangern är perfekt i storlek för mig men vi har alla olika fysiska förutsättningar.
Jag vet inte. Jag tycker den bär som 39. Du kan få prova min i Gbg. Pm:a.
Nu hade jag Rangern på armen i mindre än 30 sekunder, men känslan var märkbart större än t ex BB58, vilken jag hade som referens på armen. En stor skillnad är den väldigt tunna glasringen, istället är det tavlan som tar utrymmet. Tavlan är m a o stor. Slogs av, när jag tittade i spegeln, att det var en stor klocka. Min handled mäter 17,5 cm men är tämligen platt.Ni som kör nya ranger, är den här bilden någorlunda rättvis? Isf måste den bäras betydligt större än måtten antyder?
Inte?Jag har både en bb58 och en Ranger på länk. DET ÄR INGEN SKILLNAD. Klockorna är exakt lika stora bandhornen på ranger är minimalt smalare. Däremot så ser man hur mycket klockan är hela tiden med en Ranger. Jag ska lägga upp en recension av Rangern om en vecka på armen typ nästa lördag.
Jag är ingen mästerfotograf eller ingenjör utan en enkel klocknerd som är iterativ. Jag gillar något eller inte. Jag är oerhört förtjust i bb58 som jag använt nästan dagligen i drygt tre år rangern i nästan 20 timmar. Men ut ett användarperspektiv utanför affären så känns det ingen skillnad på klockstorleken. Jag återkommer efter min smekmånadsvecka. Men just nu så känns rangern som en köprekommendation framför bb58 om man inte är dykare.Inte?
Det var i a f min upplevelse.
Om man tar dessa bild som referens så ser förhållandet mellan glasring och krona annorlunda ut i en jämförelse mellan BB58 och Ranger, där glasringen är smalare än kronans utstick hos Rangern, men inte i fallet hos BB58.
Bägge bilderna tagna av Fratello.
beställde/ skrev upp mig på listan i torsdags, då sa han 6 mån till ett år så får hålla tummarnaNu står man i kö då.
Ett halvår sades det. Tja, en julklapp kanske. Varför inte...?
Men så gör de ju samhället en tjänst och det blir folkfest när man endast säljer i butik enl. Herr Hayek. Folk kommer dit, får ingen eller inte stå lista men träffas iallafall.Måste vara en MoonSwatch som hägrar. Dyra rackare nu när det inte blir någon onlineförsäljning
Någon annan som har Erikas Original?
Jag köpte in varianten "Connery" baserat på Sean Connerys band på James bond. Är helnöjd, bekväm och känslan av hög kvalitet!
Här på min BB58 Noire
Inte långt ifrån Bonds klocka (I wish)
Haha, Bond kanske borde hänga på KS oftare så att han köper rätt breddSäga vad man vill om Bond, men att köpa nato i rätt bredd har aldrig varit hans starka sida
Tycker din ser riktigt bra ut!
Dag 7 på min Tudorvecka avslutar med lite guld.
Lugn det kommer ju en i September så han ör garderad.Tänk på att du kan behöva en 8:e Tudor till våren när långfredagen kommer. Då måste man byta vid lunch
Grym samling du har!!
Går imho inte att jämföra. Mitt gröna som är riktigt inkört är grymt skönt. Iom att det är elastiskt och går att justera enkelt så är det perfekt. Nato kan vara skönt, har även testat elstiskt men upplevde inte alls samma komfort som på MN banden.Ja men så har du rätt att döda också!
Skämt åsido, det såg ju inte så knasigt ut. Nu har jag aldrig testat den typen av band men jag tycker att dom är riktigt snygga (i alla fall på andra).
Jag tror att jag är lite försiktig efter att jag försökte mig på Nato en gång som blev en riktig dikeskörning på mig
Problemet med elastiska Nato är att de sitter inte åt / still / osv vilket gör att den initiala komforten övergår till irritation när man gör något aktivt.Går imho inte att jämföra. Mitt gröna som är riktigt inkört är grymt skönt. Iom att det är elastiskt och går att justera enkelt så är det perfekt. Nato kan vara skönt, har även testat elstiskt men upplevde inte alls samma komfort som på MN banden.
MN tycker jag fungerar bra då man har möjligheten att enkelt spänna åt bandet ytterligare om det skulle sitta för löst. Vanliga elastiska naton kan jag tänka mig kan bli lite problematiska om man måste använda förbestämda hål i bandet.Problemet med elastiska Nato är att de sitter inte åt / still / osv vilket gör att den initiala komforten övergår till irritation när man gör något aktivt.
Gummi-Nato har jag ej testat men beställning ska läggas så att ett sådant finns i lådan när man kommer hem från semestern
Grymma bilder!Expedition eftermiddagshäng på lekparken plus kaffe och glass också avklarad.
Konstigt att jag inte köpt en BB36 tidigare. Å andra sidan finns den inte alltid hemma hos ADn men nu hade jag timing. Nå, jag är mycket positivt överraskad av BB36. Den klockan har svar på alla mina frågor… Planen har ju varit en 124270, men en klocka som gör jobbet för mindre än hälften av pengarna tackar man inte nej till
Grymma bilder!
Du har möjlighet att komplettera den dessutom med en aftermarket easy link.
Är några här i tråden som kör det till sin BB58.