• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hellmao

Panerai
2-Faktor
På väg till Nymans för att köpa tudor... Då måste man väl ha en Tudor på armen?
6877373E-13DE-46B7-8755-1DDCE8612712.jpeg
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Besökte Nymans Ur i Västerås igår, trevligt som vanligt. Har handlat där i över tjugo år nu 🙂
Köpte en ny klocka och fick en kul katalog också.
Som gammal gubbe tycker jag fortfarande om trycksaker även om internet är fantastiskt när man söker information.

27893C43-A19B-43CA-8D7C-79903AC3F0CB.jpeg
Grattis. Blir intressant att höra hur du upplever den. Kör du fortfarande den blå 58’an också?
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Besökte Nymans Ur i Västerås igår, trevligt som vanligt. Har handlat där i över tjugo år nu 🙂
Köpte en ny klocka och fick en kul katalog också.
Som gammal gubbe tycker jag fortfarande om trycksaker även om internet är fantastiskt när man söker information.

27893C43-A19B-43CA-8D7C-79903AC3F0CB.jpeg
Föredrar kataloger när det kommer till klockor. De blir lite mer levande istället för via nätet där de blir ganska sterila
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Måste säga att BB36 har aldrig riktigt lockat mig men du @FilPro lyckas verkligen få makalöst fina bilder på den! Ser så sjukt krispig ut😍

-Tack @Limeee , det värmer 🙏🏼

I början av klockkariärren tyckte jag klockor som Explorer, BB36/41, CWC G10 är tråkiga. 5 år senare har det varit vad jag är ute efter - enkelt, stilrent, praktiskt, toolig, diskret, solid osv…

Jag var inne hos min AD för att lämna in min frus klocka för batteribyte och trycktest och då fanns inne BB36 i svart, blått och silver så det var bara att välja och vråka!

Flippare som man är vågar man inte tro att en klocka kommer stanna. Men BB36 är riktigt bra, och så länge jag inte lägger ut den så hoppas vågar jag tro att den kommer stanna!

Jag rekommenderar varmt att du provar en BB36, ska bli mycket intressant att få höra hur du upplevde den👍🏼

5C8060DF-F877-47AD-A0DA-347E450CADD0.jpeg
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
-Tack @Limeee , det värmer 🙏🏼

I början av klockkariärren tyckte jag klockor som Explorer, BB36/41, CWC G10 är tråkiga. 5 år senare har det varit vad jag är ute efter - enkelt, stilrent, praktiskt, toolig, diskret, solid osv…

Jag var inne hos min AD för att lämna in min frus klocka för batteribyte och trycktest och då fanns inne BB36 i svart, blått och silver så det var bara att välja och vråka!

Flippare som man är vågar man inte tro att en klocka kommer stanna. Men BB36 är riktigt bra, och så länge jag inte lägger ut den så hoppas vågar jag tro att den kommer stanna!

Jag rekommenderar varmt att du provar en BB36, ska bli mycket intressant att få höra hur du upplevde den👍🏼

5C8060DF-F877-47AD-A0DA-347E450CADD0.jpeg
Ja förr eller senare så lär man väl sitta där med en BB36, men näst på tur är nåt annat från Tudor😊
Kul att du är så nöjd med den!
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Flippare som man är vågar man inte tro att en klocka kommer stanna. Men BB36 är riktigt bra, och så länge jag inte lägger ut den så hoppas vågar jag tro att den kommer stanna!
Dra in en personlig gravyr på den så kommer det bli svårare.
Ja förr eller senare så lär man väl sitta där med en BB36, men näst på tur är nåt annat från Tudor😊
Dra in en personlig gravyr "Limeee was here", gärna på sidan av boetten på nästa (du kommer iof flippa ändå... 😝).
 

WatchM

Panerai
2-Faktor
Hade tur i den här tråden när jag letade halvlänk till min bb58. Nu söker jag en ny US halvlänk till Bb36. Hojta till om ni har, ska annonsera inom kort.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Dra in en personlig gravyr på den så kommer det bli svårare.

Dra in en personlig gravyr "Limeee was here", gärna på sidan av boetten på nästa (du kommer iof flippa ändå... 😝).
Good point, eller nej vänta, hur ska jag då kunna flippa efter 4 dagar?😅 Tänk om jag hade gjort så från början i klockintresset, då hade väl var och varannan här på KS haft en av ”Limeee was here”-klocka😂
Var redo alla! Något från Tudor kommer ”snart” ut på K&S 😄
Nä den här gången är det en keeper såklart (eller var går gränsen för keeper, är det inte om man haft den mer än 2 veckor)?!😜😂
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Good point, eller nej vänta, hur ska jag då kunna flippa efter 4 dagar?😅 Tänk om jag hade gjort så från början i klockintresset, då hade väl var och varannan här på KS haft en av ”Limeee was here”-klocka😂
Kör en limeee gravyr på alla istället så blir det lite som en "approved by Limeee". Känns som att det kan bli något. 😉
 

Alex H

Omega
Nyfiken på era tankar kring Tudors Q-C. Är med i lite andra Tudorforum på Facebook och det är relativt vanligt förekommande med bilder och arga texter om hur kass deras kvalitetskontroll är. Allt från Lume som trillar av på Pelagos till missplacerade siffror, sned text och dammkorn under glaset.
Själv har jag klagomål på spännet på min BB Heritage som sitter snett.

Känns generellt som det är mycket skönhetsfel? Vissa menar att man får räkna med sådant för det är ju ”bara” en Tudor. Avskyr det uttrycket, vilket snobberi att säga att en klocka för ca 40 K skulle vara något billigt skit.

Har haft mängder av Tag Heuer, Longines och Oris och aldrig haft ett enda fel på dessa, så hur kan Tudor som är ett betydligt dyrare alternativ ha så mycket av dessa problem?
 
  • Like
Reactions: fc2
Topp