• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Konstigt nog uppskattar jag denna ännu mer nu när man har en 58:a också....🤔
0D00C112-3BC3-413F-879C-90CA7354C4DE.jpeg
7F7C01D1-758F-4C84-88BF-1CE244F19CC0.jpeg

Det här med nyheter från Tudor i september som det ryktas om, någon som hört mer specifika rykten kring vad det skulle kunna vara? Eller som kan komma med en utbildad killgissning?
Står just i begrepp till (Tudor-)köp men vill ju inte bränna höstens klockbudget redan i augusti om det vaknas godis i september… 😬
Killgissar att det har något att göra med America's Cup som börjar i september. Tudor är sponsor.

Konstigt nog uppskattar jag denna ännu mer nu när man har en 58:a också....🤔
0D00C112-3BC3-413F-879C-90CA7354C4DE.jpeg
7F7C01D1-758F-4C84-88BF-1CE244F19CC0.jpeg
Ibland ser man inte storheten i något förrän det är ”för sent”
North flag är ett sånt exempel i mitt fall. När den ingick i Tudors utbud tyckte jag verkligen den var: ”mjae, sådär”
Numer tycker jag verkligen den är helt outstanding. Har förvisso aldrig känt och klämt irl men på bild och videos är den verkligen spot on 👌🏻

Ibland ser man inte storheten i något förrän det är ”för sent”
North flag är ett sånt exempel i mitt fall. När den ingick i Tudors utbud tyckte jag verkligen den var: ”mjae, sådär”
Numer tycker jag verkligen den är helt outstanding. Har förvisso aldrig känt och klämt irl men på bild och videos är den verkligen spot on 👌🏻
Tror Krons har en som se säljer online ute om du är sugen.
@Cosmo tankar? Du har ju haft ett par😉

Ja och det där är ju dessutom min senaste som Hellmao har :)
Jag gillar verkligen North Flag men den föll på en sak och det var det här med easy adjust i vanlig ordning.
Innan försäljning av NF så kontaktade jag personen för Black Bay Owners som säljer dessa easy links och frågade om det fanns möjlighet att få till en sådan.
Men det var ingen hög efterfrågan på det så att tillverka endast en länkbit för mig var ingen större vits och det hade blivit orimligt dyrt.
Jag gillar verkligen North Flag i övrigt och tycker den har en stark personlighet.

Den var ett spontanköp av mig, av @Cosmo men den bara växer. Har faktiskt inget att klaga på...älskar power reserve mätaren och dom gula inslagen, håller tiden som en dröm och kronans känsla är outstanding i prisklassen😍 Skulle kanske haft några fler justering hål 👍

Älskar silvertavlor och älskar BB36 men det är nåt med silver + stora vita lume index som inte riktigt lirar för mig. Det som blir snygg kontrast mot de mörka tavlorna ser bara malplacerat ut här. Hade varit jäkligt kul att se dem göra en icke-BlackBay variant med boett och tavla samma men med klassiska stålindex och raka visare (en Prince?).
Jag tycker att alla bb36 är super fina men klar favorit (just nu) är den här med silver tavla 🤗

16600488049887417510891608426498.jpg

Nu har min BB58 halvlänk som jag tänkte använda till min BB Pro anlänt. Och glad i hågen började jag min montering, men icke… Den passar inte 😩
”Hanen” på halvlänken är aningen bredare än ”honan” på länkbitarna till min PRO (mätte aldrig, men uppskattar det till några tiondelar, kanske t.o.m. 0,5mm). Så den gick ju såklart inte att få dit. Och visst, det går ju att fixa! Men motstående del på halvlänken med ”honan” (alltså ”gapet” på länkbiten) är ju såklart lika mycket större, och det blir ju svårare att göra något åt 🙄 Man kan ju liksom inte rättfärdiga att det blir ett sånt ”glapp” kan jag tycka..

Trist är det, och jag kan inte riktigt förstå logiken i det då det rent tillverkningsmässigt verkar helt galet att göra länkbitar med sån minimal skillnad till BB58 vs PRO från Tudors sida..

Men som jag nämnde tidigare, den som kommit fram till att det ska vara så är säkert betydligt mer begåvad än mig 🤓

Senast ändrad:
Killgissar att det har något att göra med America's Cup som börjar i september. Tudor är sponsor.
Själv hoppas jag på något cykelrelaterat. Tudor är huvudsponsor för ett nytt Schweiziskt lag lett av Fabian Cancellara (gammal personlig idol) och de kör på BMC, ”mitt” märke (har tre st… 🙄). Kan inte bli bättre kombo IMO.
Så om jag får önska blir det en ny Fastrider, fast i samarbete med BMC ist f Ducati den här gången.

Nu har min BB58 halvlänk som jag tänkte använda till min BB Pro anlänt. Och glad i hågen började jag min montering, men icke… Den passar inte 😩
”Hanen” på halvlänken är aningen bredare än ”honan” på länkbitarna till min PRO (mätte aldrig, men uppskattar det till några tiondelar, kanske t.o.m. 0,5mm). Så den gick ju såklart inte att få dit. Och visst, det går ju att fixa! Men motstående del på halvlänken med ”honan” (alltså ”gapet” på länkbiten) är ju såklart lika mycket större, och det blir ju svårare att göra något åt 🙄 Man kan ju liksom inte rättfärdiga att det blir ett sånt ”glapp” kan jag tycka..

Trist är det, och jag kan inte riktigt förstå logiken i det då det rent tillverkningsmässigt verkar helt galet att göra länkbitar med sån minimal skillnad till BB58 vs PRO från Tudors sida..

Men som jag nämnde tidigare, den som kommit fram till att det ska vara så är säkert betydligt mer begåvad än mig 🤓
Segt :confused:
Lär väl inte dröja alltför länge innan US börjar med halvlänkar till Pro då.

Precis sålt min royal38 och är nu sugen på en ny tudor. Jag är först och främst sugen på en gmt. Dock oroar jag mig över datumstrulet. Får jag tag på en relativt ny med 5års garanti så är man safe ett tag. Men att köpa en där datumstrulet passerat eller passerar i närtid känns riskabelt. Är det bättre att satsa på en bb41 istället? Fick svar av ad att efter passerad garanti är det service som gäller om datumproblemet dyker upp.
Har testat samtliga modeller ink bb58 och kommit fram till att 41an trots allt känns bäst på mina 20cm handleder.

Precis sålt min royal38 och är nu sugen på en ny tudor. Jag är först och främst sugen på en gmt. Dock oroar jag mig över datumstrulet. Får jag tag på en relativt ny med 5års garanti så är man safe ett tag. Men att köpa en där datumstrulet passerat eller passerar i närtid känns riskabelt. Är det bättre att satsa på en bb41 istället? Fick svar av ad att efter passerad garanti är det service som gäller om datumproblemet dyker upp.
Har testat samtliga modeller ink bb58 och kommit fram till att 41an trots allt känns bäst på mina 20cm handleder.
"Datumstrulet" är väl a thing of the past som jag förstått det(?). Tror du är rätt säker, om det fortfarande varit ett problem tror jag inte de släppt GMT TT eller BB Pro i år.

Segt :confused:
Lär väl inte dröja alltför länge innan US börjar med halvlänkar till Pro då.

Nej, det borde ju finnas fler än mig som hamnar ”mitt emellan” kan man tycka.
Dock får jag väl lov att erkänna att jag är oerhört petig med hur länken ska sitta, så merparten av dom människor som inte lider av OCD hade säkert inte lagt alltför mycket tankeverksamhet på detta 😅

Om någon ville veta vad som hände med klockan jag beställt och betalat handpenning på:
Hade beställt bb kronografen med panda tavlan. De påstår att det saknas komponenter till just den vita men kunde få en svart omgående om jag ville. Fick tillbaka pengarna eftersom tiden löpt ut 👍

"Datumstrulet" är väl a thing of the past som jag förstått det(?). Tror du är rätt säker, om det fortfarande varit ett problem tror jag inte de släppt GMT TT eller BB Pro i år.
Fick uppfattningen att man satt samma verk i s&g och pro som de gmt modellerna. Läst om folk som upplevt samma problem med klockor uttagna 2022. Vilket fall som helst så är väl frågan om man vågar köpa en en gmt utan flera års kvarvarande garanti. Eget svar på min fråga kanske är: köp en annan modell eller en hyfsat ny med mycket garanti kvar. 🤣

Ändå modigt att du vågar låta världarna mötas. 😂
Nu är vi iof vansinnigt OT men kolla denna tråden... sjukaste jag läst (tror jag hittade den här på lifestyle tidigare).

1660080241961.gif

Drar in en bild för Topic; kan sakna denna vissa dagar.
709CB0E2-29BC-4336-8808-175C9AA219A9.jpeg
Hahaha 🤣 Vilken jävla dåre! Skrattade högt mer än en gång 😂 ”Typiskt Åke”
Men helt 100% OT var den ändå inte. Han köpte ju faktiskt en Tudorklocka åt sig själv i julklapp (tror du TS hänger här 😳)

Förstår att du kan sakna den där skönheten ibland. Jag kommer aldrig släppa min! Har dessutom graverat den så den sitter nog väldigt tryggt F8E53CCD-1A70-4986-AEE9-50A8B5C364BE.jpeg

Hahaha 🤣 Vilken jävla dåre! Skrattade högt mer än en gång 😂 ”Typiskt Åke”
Men helt 100% OT var den ändå inte. Han köpte ju faktiskt en Tudorklocka åt sig själv i julklapp (tror du TS hänger här 😳)

Förstår att du kan sakna den där skönheten ibland. Jag kommer aldrig släppa min! Har dessutom graverat den så den sitter nog väldigt tryggt F8E53CCD-1A70-4986-AEE9-50A8B5C364BE.jpeg
Härligt tror gravyr är det absolut bästa.

Missade att han hade köpt en Tudor. 😂
Känns ju ändå rätt sympatiskt att köpa sig själv en. Måste varit Åkes idé. 😝

Edit: ”Jag köpte en Tudor-klocka till mig själv i julklapp förresten. Min fru har ingen aning om vad Tudor är. Så jag kommer undan med mycket.

Man blir ju lite nyfiken på vad det blev. Min fru har väl lärt sig någorlunda vad Tudor är men sedan har hon (nog? 😬) noll koll på hur många som strömmat förbi under åren.

Tack för info, uppskattat!

Inga problem 😃 Förhoppningsvis så kan det hjälpa någon annan från att behöva göra samma misstag som jag med att köpa en halvlänk gjord för BB58 till denna 😅
Riktigt tråkigt att de gjort så. De gör verkligen allt för att inte ha kompatibilitet mellan modellerna :( Tror vi diskuterat detta tidigare då dessa skillnader gör att T-fit spännet från Pro inte passar BB58an :(

Riktigt tråkigt att de gjort så. De gör verkligen allt för att inte ha kompatibilitet mellan modellerna :( Tror vi diskuterat detta tidigare då dessa skillnader gör att T-fit spännet från Pro inte passar BB58an :(

Precis, att själva spännet inte passar har jag lyckats läst mig till. Samt att ändlänkarna är högre till PRO än till BB58 pga höjden på klockan. Men i min enfald så trodde jag att dom kanske inte hade rätt själva länkarna något 🙄

Tillbaka
Topp