• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Inga problem 😃 Förhoppningsvis så kan det hjälpa någon annan från att behöva göra samma misstag som jag med att köpa en halvlänk gjord för BB58 till denna 😅
Riktigt tråkigt att de gjort så. De gör verkligen allt för att inte ha kompatibilitet mellan modellerna :( Tror vi diskuterat detta tidigare då dessa skillnader gör att T-fit spännet från Pro inte passar BB58an :(
 

Risto85

Cartier
2-Faktor
Riktigt tråkigt att de gjort så. De gör verkligen allt för att inte ha kompatibilitet mellan modellerna :( Tror vi diskuterat detta tidigare då dessa skillnader gör att T-fit spännet från Pro inte passar BB58an :(

Precis, att själva spännet inte passar har jag lyckats läst mig till. Samt att ändlänkarna är högre till PRO än till BB58 pga höjden på klockan. Men i min enfald så trodde jag att dom kanske inte hade rätt själva länkarna något 🙄
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Jag är ju en av de få som verkligen gillar P01, men så är jag också svag för lite udda skapelser. Enda bekymret för mig är viklåset, som har en radie som inte passar min handled samt att det kommer på lite tokigt ställe. Har vänt på bandet och det löser problemet hyfsat i alla fall.
Min fundering är om någon här provat andra lösningar på band? Vore trevligt med bilder och åsikter om vad ni tyckte i så fall.

4382CC90-18DE-4896-848C-EBAF86309DCF.jpeg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Jag är ju en av de få som verkligen gillar P01, men så är jag också svag för lite udda skapelser. Enda bekymret för mig är viklåset, som har en radie som inte passar min handled samt att det kommer på lite tokigt ställe. Har vänt på bandet och det löser problemet hyfsat i alla fall.
Min fundering är om någon här provat andra lösningar på band? Vore trevligt med bilder och åsikter om vad ni tyckte i så fall.

4382CC90-18DE-4896-848C-EBAF86309DCF.jpeg
@Risto85 har testat sharkmesh. Tyckte det såg ut att passa bra. Kanske har fler foton? Har även sett lite foton på www men diverse oyster.
Posta i tråden 'Tudortråden'
https://klocksnack.se/threads/tudortråden.17265/post-4320290
 
Senast ändrad:

Risto85

Cartier
2-Faktor
Topp