• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

olarsson

Cartier
2-Faktor
Crap bild med alla visarna ovanpå varandra, men vad gör man om klockan är 14.10 när man kommer hem med nya klockan… 🤷🏻
Tudor #3 i samlingen. Pelagos och NF får sällskap.

AFCDCFB6-38B7-4972-B3D8-8F88A3D104BA.jpeg
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Crap bild med alla visarna ovanpå varandra, men vad gör man om klockan är 14.10 när man kommer hem med nya klockan… 🤷🏻
Tudor #3 i samlingen. Pelagos och NF får sällskap.

AFCDCFB6-38B7-4972-B3D8-8F88A3D104BA.jpeg

Kul, grattis! Jag är väldigt kluven till Rangern. Ibland ser den asbra ut men ibland så gör den inget för mig. Väldigt sugen på att testa den irl och se hur den faktiskt ser ut iaf!
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Cigarr, grill och Tudor. Det är fina grejer det. Har bjudit över grannarna på middag imorgon. Har gnällt som fan till grannen hur dyrt allt blivit/blir, mitt fasta elavtal som går ut osv. Så han ringde häromdagen och frågade om jag var hemma för han skulle lämna en grej. 2 kbm huggen och klyvd björkved, jo jag tackar ja 🤗 Så det minsta man kan göra är att bjuda på lite äkta ”amerikansk” bbq. Pulled pork önskades. Så röker de här karréerna över natten så räknar jag med att spisa ca 16-17. Cigarren var för övrigt riktigt jävla bra👌🏻 C0EE94BA-84CE-44AF-9109-F32383709160.jpeg FBE751E0-4340-4D71-9B6A-8C4E9B834D81.jpeg CEBCF857-1A27-4DDB-AF6B-29C234229AD6.jpeg 7FFA1975-24FD-475D-AF93-9DF21A1482C0.jpeg
 

olarsson

Cartier
2-Faktor
Kul, grattis! Jag är väldigt kluven till Rangern. Ibland ser den asbra ut men ibland så gör den inget för mig. Väldigt sugen på att testa den irl och se hur den faktiskt ser ut iaf!
Den ser trist ut på nästan alla bilder, mycket bättre IRL. Jag gillar att den är så anspråkslös. Klocka, rätt upp och ner bara. Utan behov av att synas eller glittra.
 

Patrik Sinn

Cartier
2-Faktor
Haft den sedan lanseringen och är fortfarande väldigt nöjd men visst ser den lite tråkig ut på bild. Varje gång jag byter från en annan klocka så känns det riktigt bra, vilket är ett bra tecken. Jag är ingen som sitter med lupp och försöker hitta fel på mina klockor.
Tror många kommer ändra uppfattning över tid, tycker den fått oförtjänt mycket negativ kritik men samtidigt så är det ju härligt med att smaken är individuell.
FFBFC995-0179-41B0-8C14-F73E7B809F19.jpeg
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Haft den sedan lanseringen och är fortfarande väldigt nöjd men visst ser den lite tråkig ut på bild. Varje gång jag byter från en annan klocka så känns det riktigt bra, vilket är ett bra tecken. Jag är ingen som sitter med lupp och försöker hitta fel på mina klockor.
Tror många kommer ändra uppfattning över tid, tycker den fått oförtjänt mycket negativ kritik men samtidigt så är det ju härligt med att smaken är individuell.
FFBFC995-0179-41B0-8C14-F73E7B809F19.jpeg
Kan vara en klocka som inte uppskattas förrän den slutar produceras. Då skriker alla att ”den är så bra! Hoppas Tudor lanserar den på nytt!”
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Haft den sedan lanseringen och är fortfarande väldigt nöjd men visst ser den lite tråkig ut på bild. Varje gång jag byter från en annan klocka så känns det riktigt bra, vilket är ett bra tecken. Jag är ingen som sitter med lupp och försöker hitta fel på mina klockor.
Tror många kommer ändra uppfattning över tid, tycker den fått oförtjänt mycket negativ kritik men samtidigt så är det ju härligt med att smaken är individuell.
FFBFC995-0179-41B0-8C14-F73E7B809F19.jpeg
Riktigt trevlig modell! Vad tror ni, kan det komma en modell i 36 mm nästa år? Rolex gick ju den vägen med sin Explorer.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Riktigt trevlig modell! Vad tror ni, kan det komma en modell i 36 mm nästa år? Rolex gick ju den vägen med sin Explorer.
Nu är ju inte jag någon expert på urverk och klockbyggande, men frågan är väl om inhouse verket får plats i sån ”liten” boett?! De minsta klockorna det sitter i idag är väl 39mm?? Är väl samma med ”nya” BB 36, 39 och 41mm? Sitter väl bara inhouse i 39:an och uppåt?
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nu är ju inte jag någon expert på urverk och klockbyggande, men frågan är väl om inhouse verket får plats i sån ”liten” boett?! De minsta klockorna det sitter i idag är väl 39mm?? Är väl samma med ”nya” BB 36, 39 och 41mm? Sitter väl bara inhouse i 39:an och uppåt?
Inhouse i nya two-tone 36an också enligt deras hemsida👍
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Det hade varit något! Är frestad av rangern även om 39 är i största laget för mig. Men en 36 eller (vågar man drömma?) 34 hade inte gått att stå emot.
Och för mig är det lite generellt tvärtom ( beror ju givetvis lite på klockan) men 36mm är oftast för litet och 38-40mm helt perfekt. Därför är jag så sjukt överladdad på nya BB s&g i 39mm.
Men oftast är det ju någon liten detalj för oss alla som gör att ingenting är helt 100%. Ta min BB58:a t.ex. den är 99%, skulle det finnas möjlighet för snabbjustering likt nya Rangern m.fl skulle den vara 100%
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Nää nu jävlar måste det ut och faras!!
@rambo_amadeus när ska du förbi @Nymans Ur 1851 Västerås nästa gång?? Känns ju rimligt att anta att även de fått in den. Nu gick jag igång här hemma
Var precis förbi (bara för din skull). De hade inte fått in ännu men var på väg. Borde komma närsomhelst. Jag håller dig uppdaterad. Bad dem lägga undan en svart 39mm åt dig ;)
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Var precis förbi (bara för din skull). De hade inte fått in ännu men var på väg. Borde komma närsomhelst. Jag håller dig uppdaterad. Bad dem lägga undan en svart 39mm åt dig ;)
Fy Fan vilken reko kille du är 😍
Som redan nämnt, lutar till 99% åt en 39mm, 99% åt en svart, och 99% åt ”standardtavla” men ska erkänna att jag är lite sugen på att kika på den med diamantindex också 😙 Lite extra stekigt sådär 😉

Är det bara jag som tycker det är lite dåligt prioriterat att t.ex krons får in innan Nymans Västerås med deras tudorcorner och allt?
 
Och för mig är det lite generellt tvärtom ( beror ju givetvis lite på klockan) men 36mm är oftast för litet och 38-40mm helt perfekt. Därför är jag så sjukt överladdad på nya BB s&g i 39mm.
Men oftast är det ju någon liten detalj för oss alla som gör att ingenting är helt 100%. Ta min BB58:a t.ex. den är 99%, skulle det finnas möjlighet för snabbjustering likt nya Rangern m.fl skulle den vara 100%
Aa är med på den. BB s&g ser sjukt trevlig ut med! Men ja blir nog alltid 99 % max. Typ min GMT är nog 95 %, hade det varit trevliga, square pelagos indices så hade det varit 100.
 
Topp