• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IMG_20220817_125139.jpg

Plexiglas, patina, rasslig länk osv.
Hett som fan. ...... Vädret alltså.
 
Någon som har koll på vad Tudors deployment clasp kostar? Tänkte ev sälja mitt och har ingen aning om var jag ska lägga mig i pris.
 
Har länge suktat efter vintage rolex sub men börjar inse mer och mer att det kommer dröja innan jag kan lägga dom pengarna.
Vad har ni för erfarenhet av Tudor bb 58? Vad är ett rimligt pris för den? Har nu en oris 65 diver som jag stormtrivs med, tänker dock att bb 58 är ett fint steg upp. Eller är detta bara en dum nödlösning för att stilla ett rolexbehov?
Jag var i samma sits och pga prisläget för Rolex Sub så köpte jag en BB58 som jag tänkte jag skulle kunna ha tills jag lyckas få tag på en Rolex till rimligt pris. Det har lyckats stilla mitt behov iallafall. Jag tänkte ställa mig i kö hos AD när de öppnar listan och sedan kan jag vänta tills jag får samtalet även om jag räknar med att det kan ta ett par år.
 
Ja, håller med. Stavindex till 99%. Men man vill ju se det hela live. Diamantindex kommer ju även med en "tillsnofsad" urtavla, om jag förstått det hela korrekt... Hur kommer den att upplevas... Ja, jag hör själv! 😄
Citerar mig själv här med en följdfråga till panelen, gällande den nya Black Bay S&G som vi sett lite ströprover på än så länge.

Det här med diamantindex; jag fick intrycket att om man väljer diamantindex så blir tavlan lite annorlunda. Ungefär som man kan se på kortklippet här nedan:


Men om man kollar på Tudor's egen hemsida så kan man inte hitta dessa urtavlorna, förutom undantaget - 31mm's med champagnetavla och diamantindex - OM man kollar via "konfiguratorn" där man kan bygga sin egen klocka.

Här är "konfiguratorn" på deras hemsida: https://www.tudorwatch.com/en/watch...79673-0006#popin=configurator&rmc=m79673-0006

Den tavlan finns dock inte återspeglad om man kollar på hela kollektionen istället, då är den puts väck. Men istället kommer då en ny variant fram, den med diamantbezel (till alla storlekar utom 41mm).

Var sjutton kommer den lite annorlunda tavlan ifrån? I kortklippet från YouTube är tavlan silver och långt ifrån 31mm, men verkar ändå vara den nya utgåvan av S&G med tanke på texten som står rakt horisontellt och inte den gamla "Smiley:n".

Ursäkta ett lite rörigt inlägg, men det grundar sig i lite rörig information på Tudor's hemsida.
 
Citerar mig själv här med en följdfråga till panelen, gällande den nya Black Bay S&G som vi sett lite ströprover på än så länge.

Det här med diamantindex; jag fick intrycket att om man väljer diamantindex så blir tavlan lite annorlunda. Ungefär som man kan se på kortklippet här nedan:


Men om man kollar på Tudor's egen hemsida så kan man inte hitta dessa urtavlorna, förutom undantaget - 31mm's med champagnetavla och diamantindex - OM man kollar via "konfiguratorn" där man kan bygga sin egen klocka.

Här är "konfiguratorn" på deras hemsida: https://www.tudorwatch.com/en/watch...79673-0006#popin=configurator&rmc=m79673-0006

Den tavlan finns dock inte återspeglad om man kollar på hela kollektionen istället, då är den puts väck. Men istället kommer då en ny variant fram, den med diamantbezel (till alla storlekar utom 41mm).

Var sjutton kommer den lite annorlunda tavlan ifrån? I kortklippet från YouTube är tavlan silver och långt ifrån 31mm, men verkar ändå vara den nya utgåvan av S&G med tanke på texten som står rakt horisontellt och inte den gamla "Smiley:n".

Ursäkta ett lite rörigt inlägg, men det grundar sig i lite rörig information på Tudor's hemsida.
Kan vara en model för Asien. Om så är fallet får du använda en VPN-lösning för att se ”Asien-sortimentet”
 
Citerar mig själv här med en följdfråga till panelen, gällande den nya Black Bay S&G som vi sett lite ströprover på än så länge.

Det här med diamantindex; jag fick intrycket att om man väljer diamantindex så blir tavlan lite annorlunda. Ungefär som man kan se på kortklippet här nedan:


Men om man kollar på Tudor's egen hemsida så kan man inte hitta dessa urtavlorna, förutom undantaget - 31mm's med champagnetavla och diamantindex - OM man kollar via "konfiguratorn" där man kan bygga sin egen klocka.

Här är "konfiguratorn" på deras hemsida: https://www.tudorwatch.com/en/watch...79673-0006#popin=configurator&rmc=m79673-0006

Den tavlan finns dock inte återspeglad om man kollar på hela kollektionen istället, då är den puts väck. Men istället kommer då en ny variant fram, den med diamantbezel (till alla storlekar utom 41mm).

Var sjutton kommer den lite annorlunda tavlan ifrån? I kortklippet från YouTube är tavlan silver och långt ifrån 31mm, men verkar ändå vara den nya utgåvan av S&G med tanke på texten som står rakt horisontellt och inte den gamla "Smiley:n".

Ursäkta ett lite rörigt inlägg, men det grundar sig i lite rörig information på Tudor's hemsida.
Dem tavlorna släpptes aldrig då de blev hotade att bli stämda av ett annat märke vars logo/mönster är väldigt lik mönstret på tavlan (LV)
057D26E7-0A69-4C33-AE5A-BEC28CF44A2B.jpeg
 
Tillbaka
Topp