• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

fredrikb

Cartier
Mera Tudor idag… Den här ”emaljtavlan” är verkligen fantastisk.

C2158945-0027-4E00-9AE0-1C7B15F6E5AB.jpeg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Funderar på att ev. sälja länken till min blåa BB58a för att köpa en Ranger-länk. Vad borde vara ett rimligt pris, typ 5k? 🤷‍♂️ Använd kanske 1v.
 

Johnnykobra

Breitling
Har länge suktat efter vintage rolex sub men börjar inse mer och mer att det kommer dröja innan jag kan lägga dom pengarna.
Vad har ni för erfarenhet av Tudor bb 58? Vad är ett rimligt pris för den? Har nu en oris 65 diver som jag stormtrivs med, tänker dock att bb 58 är ett fint steg upp. Eller är detta bara en dum nödlösning för att stilla ett rolexbehov?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Har länge suktat efter vintage rolex sub men börjar inse mer och mer att det kommer dröja innan jag kan lägga dom pengarna.
Vad har ni för erfarenhet av Tudor bb 58? Vad är ett rimligt pris för den? Har nu en oris 65 diver som jag stormtrivs med, tänker dock att bb 58 är ett fint steg upp. Eller är detta bara en dum nödlösning för att stilla ett rolexbehov?
Kolla in referenserna 79090 och 76100; det är vintage subbar från Tudor i Rolex-case (samma case som 1680). Vad som skiljer är urverket och vad som står på tavlan. För min del är det inget nästan-köp, utan nästan tvärtom.

Citerar ett gammalt inlägg:
Som @Kaká säger "Känns som att tudorn checkar alla boxar: Storlek, vintage, prisvärd och allt". Jag är beredd att hålla med. Vikt länk, plexi, tritium, storleken på caset och med en lollipop-visare som skiljer sig från storebrorsan 1680, men som samtidigt gör den mer spännande. Att Tudor Subbarna har militär historia gör det inte mindre intressant.

Tudor Submariner 76100 Lollipop.

Tudor-Submariner-76100-Lollipop-Christian-h.jpg


Talking Watches With Moki Martin
To a special niche within the watch collecting community, military-issued watches are the object of great fascination. From WWII field watches to Milsubs and Kon-Tiki IDFs, a watch with a military-specific past is undoubtedly a special and rare thing that survives as a token from a life spent in a very specific sort of role. In my mind, better still is a military-issued watch whose original owner is not only still alive, but still loves his watches. All of this serves as an introduction to Philip "Moki" Martin, one of the most interesting and humble collectors I have ever met. For the full story, go to: https://www.hodinkee.com/articles/talking-watches-moki-martin




The Thirteen MilSubs Of Grahame Fowler
Grahame Fowler and his West Village shop are a bit of a New York fashion institution. He is universally revered for his earnest designs, top-tier taste, and a quality rarely found in men's clothing of today -- his eponymous label is designed and produced right here in New York City. He sells hand-made boots by Trickers and Oak Street, and the kind of vintage Levi's and Barbour jackets that would make McQueen proud. Grahame Fowler is the real deal. And so is his watch collection. For more, go to: http://tudorwatch.hodinkee.com/tudor/2013/10/16/video-the-thirteen-milsubs-of-grahame-fowler


 
Topp