• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tack för info.
Känns som ett bra alternativ mot Rolex.
Det beror på vad du är ute efter. ”Nästan klockor” är aldrig en bra idé. Det slutar oftast med att man säljer klockan och köper den man vill ha.
Om det är en BB36 som substitut till en Explorer skulle jag avråda.

Missförstå mig inte, BB36 är en grym klocka. Riktigt bra faktiskt. För pengen och så får man en riktig GADA. Den fungerar till det mesta med en bra vattentålighet och robust.
Och visst priset är ju bra ijmf med Explorern.

Men Explorern sitter imho mycket bekvämare, med micro link och har imho en roligare tavla. Det går inte heller att komma ifrån att Tudorn känns klumpigare.

Men som sagt gillar BB36 kan till och med tänka mig en igen, men inte som substitut till Explorern.

Det beror på vad du är ute efter. ”Nästan klockor” är aldrig en bra idé. Det slutar oftast med att man säljer klockan och köper den man vill ha.

Missförstå mig inte, BB36 är en grym klocka. Riktigt bra faktiskt. För pengen och så får man en riktig GADA. Den fungerar till det mesta med en bra vattentålighet och robust.

Men Explorern sitter imho mycket bekvämare, med micro link och har imho en roligare tavla. Det går inte heller att komma ifrån att Tudorn känns klumpigare.

Men som sagt gillar BB36 kan till och med tänka mig en igen, men inte som substitut till Explorern.
Haha, Rolexkomplex much?
Tack för info.
Tudor är bra, köp det du vill ha. Vill du ha Tudor, köp Tudor. Vill du ha Rolex köp Rolex.

Dags att krypa till sängs. Riktigt nöjd med dagens inköp C09C1E20-D5E2-4AA6-8CBB-EDDE22358F44.jpeg
Den är riktigt fin, Grattis!

Haha, Rolexkomplex much?

Tudor är bra, köp det du vill ha. Vill du ha Tudor, köp Tudor. Vill du ha Rolex köp Rolex.
Rolex komplex ?
Intressant tolkning men jag uppfattar det snarare som att @Deskdiversthlm svarar på frågan som @Patrik123 ställer om Tudor som alternativ mot Rolex.
Hade det enbart varit en BB36 som hade efterfrågats utan Rolex parallellen så hade det varit en annan sak.
Jag gillar också BB36 och tycker det är en utmärkt klocka som funkar till det mesta.

Haha, Rolexkomplex much?
Det blir aldrig bra att skriva kommentarer snabbt på natten när man borde sova. 😉
(Dessutom en vantolkning av vad termen ”komplex” innebär”).

Svarade med att det aldrig är värt att köpa en nästan klocka.
Har ägt flertalet BB36or och som jag skriver:

Senast ändrad:

Du har en poäng absolut kanske inte nöjer sig helt med en BB36 i längden. Men ska iaf in och prova nästa gång vägarna är förbi och jämföra hur den känns som mot Explorer.

Det blir aldrig bra att skriva kommentarer snabbt på natten när man borde sova. 😉
(Dessutom en vantolkning av vad termen ”komplex” innebär”).

Svarade med att det aldrig är värt att köpa en nästan klocka.
Har ägt flertalet BB36or och som jag skriver:
Håller med dig, har gjort samma misstag själv flera gånger, men tyvärr känns de som att de nuförtiden inte är så enkelt endå. Om jag vill köpa en dykare och vill ha en submariner så finns det inget sätt för mig att köpa en, kan inte stå på listan för de är stängda och för långa och skulle aldrig betala 1,5-2x gånger list för att köpa en använd. Då blir jag mer eller mindre tvungen att kolla alternativ, typ bb58, Seamaster 300 eller något annat. Trots att jag kanske hellre vill han en sub.

Håller med dig, har gjort samma misstag själv flera gånger, men tyvärr känns de som att de nuförtiden inte är så enkelt endå. Om jag vill köpa en dykare och vill ha en submariner så finns det inget sätt för mig att köpa en, kan inte stå på listan för de är stängda och för långa och skulle aldrig betala 1,5-2x gånger list för att köpa en använd. Då blir jag mer eller mindre tvungen att kolla alternativ, typ bb58, Seamaster 300 eller något annat. Trots att jag kanske hellre vill han en sub.
Så lite jag resonerar IOM vill jag vill köpa till list oanvänt.

Om jag vill köpa en dykare och vill ha en submariner så finns det inget sätt för mig att köpa en, kan inte stå på listan för de är stängda och för långa och skulle aldrig betala 1,5-2x gånger list för att köpa en använd.
Så lite jag resonerar IOM vill jag vill köpa till list oanvänt.
Tror iof att det som @j0cke9100 sa var att det blir drygt att betala 25-30% över list för pre-owned. Om en pre-owned ligger under list till rimligt pris så känns det helt ok. Men givetvis köper man den och vet att den ska stanna så är det klart roligare att köpa direkt från AD. 😊

Vet inte hur lång väntetiden är på den svarta BB36 nu men klar skillnad mot 2020 när jag köpte min första från AD med 20% rabatt. 😀

Tror iof att det som @j0cke9100 sa var att det blir drygt att betala 25-30% över list för pre-owned. Om en pre-owned ligger under list till rimligt pris så känns det helt ok. Men givetvis köper man den och vet att den ska stanna så är det klart roligare att köpa direkt från AD. 😊

Vet inte hur lång väntetiden är på den svarta BB36 nu men klar skillnad mot 2020 när jag köpte min första från AD med 20% rabatt. 😀
Tanken är som många andra att den går till något av barnen när tiden är inne.

Ja för rabatt är nog inte att räkna med idag 2022 (? )

Tillbaka
Topp