Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fanns det olika längder?Fick hem nato idag och tänker att den får bli på för all framtid. I alla fall tills jag ändrar mig.
Det frågade jag faktiskt inte. Blev lite ivrig och tänkte ”vill ha”. Tyvärr försvann frågan då..Fanns det olika längder?
Hur upplever du tjockleken på BB Pro när du bär den?Den är ju fantastisk. Aldrig testat den IRL innan men den är ju ännu bättre än jag trodde.
Förstår inte problemet. Den är precis så ”tjock” jag förväntar mig att klockan ska vara.Hur upplever du tjockleken på BB Pro när du bär den?
Kände inte heller av några som helst problem med tjockleken.Förstår inte problemet. Den är precis så ”tjock” jag förväntar mig att klockan ska vara.
+1Kände inte heller av några som helst problem med tjockleken.
Tvärtom så tyckte jag hela klockan kändes välbalanserad och den satt som ett smäck.
Provade denna och Rangern i lördags i Köpenhamn och denna satt hur fint som helst.Förstår inte problemet. Den är precis så ”tjock” jag förväntar mig att klockan ska vara.
SitterFörstår inte problemet. Den är precis så ”tjock” jag förväntar mig att klockan ska vara.
Ser inte alls pjåkigt ut, många hands-on-videos reagerade på storleken men jag får ta och klämma och känna själv vid nästa butiksbesök. Giller verkligen designspråket Tudor går mer åt, att klockan ser ut som ett verktyg och inte främst ett glimmrande smycke.Förstår inte problemet. Den är precis så ”tjock” jag förväntar mig att klockan ska vara.
Mycket tjöt om tjockleken på denna. BB Chrono och GMT har samma höjd. Det finns gott om 39mm Chronomater här med ganska exakt samma tjocklek och ingen frågar ägarna om hur dom upplever det. Sen kan man ju fundera på varför ett nyutvecklat verk med GMT tvingades bli så tjockt som det blev och nära ett 7750 men Omega lyckades inte ett dugg bättre med sina GMT-versioner av 8500/8900.Hur upplever du tjockleken på BB Pro när du bär den?
ETA har också ett relativt nytt som de rullar ut på flera märken och det är också tjockt. Den verkliga frågan verkar vara "vad vet och kan Rolex så mycket bättre än alla andra eftersom de verkar vara de enda som löst knuten med true GMT + tunt verk?"Mycket tjöt om tjockleken på denna. BB Chrono och GMT har samma höjd. Det finns gott om 39mm Chronomater här med ganska exakt samma tjocklek och ingen frågar ägarna om hur dom upplever det. Sen kan man ju fundera på varför ett nyutvecklat verk med GMT tvingades bli så tjockt som det blev och nära ett 7750 men Omega lyckades inte ett dugg bättre med sina GMT-versioner av 8500/8900.
När jag tänker efter så tror jag det mest beror på basverkets tjocklek. True GMT verkar ändå addera lite samma oavsett vilket verk det bygger på, ex så har jag haft en Seamaster GMT med cal 1128 (bygger på 1120) och här hade Omega tvingats öka dåtidens SMP från 12 till 13 mm.ETA har också ett relativt nytt som de rullar ut på flera märken och det är också tjockt. Den verkliga frågan verkar vara "vad vet och kan Rolex så mycket bättre än alla andra eftersom de verkar vara de enda som löst knuten med true GMT + tunt verk?"
Intressant, de GMT Master II jag sett i verkligheten har inte haft någon synbar skillnad i tjocklek mot Sub:en så det är en möjlig förklaring.När jag tänker efter så tror jag det mest beror på basverkets tjocklek. True GMT verkar ändå addera lite samma oavsett vilket verk det bygger på, ex så har jag haft en Seamaster GMT med cal 1128 (bygger på 1120) och här hade Omega tvingats öka dåtidens SMP från 12 till 13 mm.
Känns som Tudor och Omega lagt till GMT som en "modul" på lite samma sätt som en kronografmodul. Har inte koll på Rolex GMT-verk men om man utvecklar ett sådant från scratch så kan man säkert nå ett tunnare resultat. Kostnadsfråga och något Rolex mera kan ta då man antagligen säljer en klart större andel modeller med GMT.
Ska lägga sonen:Dags för kvällspromena med PRO som inte alls upplevs tjock förstår ej att folk tycker det min Chrono är lika tjock och upplever inte heller den som tjock.
Ja det flygplanet blir jag inte av med har följt oss i många år , då frugan är lite Mussetokig.Ska lägga sonen:
- Wow! Jag vill ha en sån!
Zoomar in på klockan och frågar:
- Vill du ha en sån?
- Ja, jag vill ha ett sånt flygplan
Ja 41:an är snäppet stor. Jag provade ”vanliga” BB 36:an samtidigt i brist på annat men den upplevde jag som för liten. Så just 39:an är verkligen sweetspot för undertecknad. Vore trevligt med en gtg inom kort så kan du få testa minTestade nya TT idag, tyvärr i 41mm då @Burnman köpte 39an och 36an vet de fortfarande inte när den kommer... Men denna i 36mm tror jag kommer vara riktigt bra
Så det är en keeper….?Ja det flygplanet blir jag inte av med har följt oss i många år , då frugan är lite Mussetokig.
Jumbo?Får väga upp med lite gammalt skrot här i tråden. Med på tjänsteresa.
Jumbo 75304 på vikt 7836 länk.