• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rätt ny här här på forumet och har fått upp ögonen (som många andra) för Tudor. Såg en Tudor som precis kommit upp på tratten. En Tudor Geneve Monarch, någon som vet något om denna?

Släng på det jävla gummit nu!
Aldrig! Sommaren är över, mörka tider. :)
Snapchat-5947786325652866147.jpg

Den bilden är inget som Tudor själva har lagt ut, men jag kan också bekräfta att klockan på bilden är den som en Tudor anställd hade med sig på watchout i veckan.

Jo förstod att Tudor inte tagit bilden men snarare bara förvånad att de går och visar upp en ej lanserad modell på en klockmässa i lilla Sverige och visar den för vem som helst. Med tanke på all pompa och ståt de flesta klockmärken ger ifrån sig vid ny lansering (speciellt Tudor med stora egna events vid Basel) med massa förhandsspekulationer så får jag inte ihop det bara :) Men det kanske signalerar att det är för liten uppgradering och att de har massa annat nytt på g till Basel 2016!

Har su något utlåtande nu efter några dygn? Provade den som sagt för första gången i torsdags och tyckte den var mysig. Inte så stor och ganska tung trots titan.
Jag gillar den. Lite ovanligt med titan, främst pga den gråa färgen som gör den spännande. Vikten är bra trots titanet som du säger, tror den väger runt 140-150gr. Subben väger in på 150gr i jämförelse. Hade önskat lite större kronskydd samt luggar, är väl van med maxi-caset. Annars är den grym, bland det bästa i den prisklassen. Ska försöka knåpa ihop en större recension samt ev jämförelse med SubC. :)

Blev precis ägare till en Pelagos som förmodligen kommer bli min nya "beater".
pelagos.png

Har varit lite tveksam till texten "rotor self-winding" men med tanke på de fem raderna med text på den nya modellen så känns det ändå rätt ok.

För övrigt , finns det någon som sitter på information om bandstiftsdimensionerna till denna?
Skulle behöva handla in mig på lite stift utan fläns (där det ytterröret går ända ut till lug:en). Tycker att de känns snyggare/tryggare när man kör med natoband och att man måste klippa bort dem när man byter tillbaks till länk kan jag leva med..
Spetsarna på originalstiften verka vara 0.8mm och de 1.2mm stift som jag hade liggande ser ut att vara för stora. Frågan är om 1mm passar?

//j

Bara annat inlägg (med fel färg på inläggspluppen och eventuellt annan kronhalsfärg som sagt. Ganska meningslöst släpp. Hade det varit en i svart/WG-färg så har jag förstått viss uppståndelse.
Ja jo jag förstod vad du menade men det jag menade var att det inte är meningen att det ska vara något speciellt utan bara ännu ett färgalternativ. Personligen tror jag att det är tudors lösning på en 7923/001 som vi alla kan köpa.

Tillbaka
Topp