• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

God morgon tudors!

20220825_081714.jpg

There were several models in the Oyster Prince series. Tudor Prince Oysterdate in an unusually large 38mm case giving rise to the nickname of “Jumbo”.

Här har en duktig forummedlem skrivit en väldigt bra översikt om du önskar förkovra dig.

Äger även en Rolex Datejust som då är 36mm. Tyckte den var lite liten, har då köpt Tudor Jumbo istället som är i mitt tycke pang på i storlek. Hittade lite bilder från när jag jämförde. Detta dock mot min 90800.

WP_20141006_11_08_32_Smart 1.jpg
WP_20141006_11_09_33_Smart 1.jpg
WP_20141006_11_14_06_Smart 2.jpg

Jag sitter med min första Tudor på armen, som jag nu haft några månader. En Prince Date-Day. Så LÖJLIGT nöjd. Sitter perfekt på min handled, och vacker som en dröm. Just länken är kanske inte den snyggaste, men resten iaf.

Jag har känslan att detta är en klocka som jag aldrig vill göra mig av med, men det där vet man ju aldrig.

Jag har noterat att Tudor Sub har ju idag en prislapp som Rolex Sub hade för inte alltför många år sedan. Det där med prisutveckling och rimlighet har ju avhandlats tillräckligt många gånger. Men en tanke slog mig bara. Finns det några fler "Rolex kopior" i Tudors sortiment som kan tänkas dra iväg mot liknande utveckling?

Varför jag kom att tänka på det är såklart när jag tittar på min Date-Day, och att den har case som Datejust, funktioner som Day-Date osv. Är Prince serien en modell som är på väg upp prismässigt?

På många vis hoppas jag inte det, då jag gärna vill kunna byta klockor, komplettera osv. En Date-Day i tvåton vore t.ex. mumsigt att prova nån gång...... :cool:

There were several models in the Oyster Prince series. Tudor Prince Oysterdate in an unusually large 38mm case giving rise to the nickname of “Jumbo”.

Här har en duktig forummedlem skrivit en väldigt bra översikt om du önskar förkovra dig.

Äger även en Rolex Datejust som då är 36mm. Tyckte den var lite liten, har då köpt Tudor Jumbo istället som är i mitt tycke pang på i storlek. Hittade lite bilder från när jag jämförde. Detta dock mot min 90800.

WP_20141006_11_08_32_Smart 1.jpg
WP_20141006_11_09_33_Smart 1.jpg
WP_20141006_11_14_06_Smart 2.jpg
Hej, min kommentar var på ett inlägg som du ser är borttaget. En modell med drygt 34 mm hade någon kallat jumbo. Tack för länken. Har koll på den. Äger ett antal jumbo som också finns i tråden.

Vänner! Åker till NY om ett par veckor och är lite sugen på att kolla vintage-Tudor - finns det någon som har tips på bra handlare? Sen är jag smärtsamt medveten om att det (pga marknadsläget) med nästan 100% sannolikhet lär bli omöjligt att få till en affär...

Tillbaka
Topp