• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har problem under sommarmånaderna med min BB58, den får då bo på ett vanguard gummi eftersom den saknar quickadjustment eller micro. Läste dock att man kunde ta quickadjustment från rolex & sätta på men tudor skruvarna verkar vara smalare är rolex så blir mellanrum i hålet.. Någon som vet någon lösning? Skulle behöva ett par mm extra :)

Har problem under sommarmånaderna med min BB58, den får då bo på ett vanguard gummi eftersom den saknar quickadjustment eller micro. Läste dock att man kunde ta quickadjustment från rolex & sätta på men tudor skruvarna verkar vara smalare är rolex så blir mellanrum i hålet.. Någon som vet någon lösning? Skulle behöva ett par mm extra :)
Här har du lösningen (alt. en halvlänk från uncle seiko) https://steel-reef.com/

Ja, jag syftade specifikt på att kunna gå in till en AD, utan att ha stått på någon lista sen innan, och kunna gå därifrån med en ny BB58:a. Det har man, vad jag förstår, så sakteliga börjat kunna få göra först nu - men långt ifrån hos alla AD, snarare ett snävt fåtal. Och svårare med den svarta. De flesta AD's har ju fortfarande kö på dem. Och det har gått drygt 4 år nu sen den släpptes. Så det var endast baserat på den omständigheten som jag lite arrogant slängde ur mig att pelly39:an inte omöjligen går samma öde till mötes. Om man utesluter "listor" ur ekvationen.
Om man inte vill ha den på länk så kan man göra det rätt enkelt. Eller 925 är det ingen kö på heller 🙂

Super fin klocka 👌 kan varmt rekommendera
Nästan så jag måste förbi en AD och testa den i veckan. Hur ser tillgängligheten ut på dessa? Enda tråkiga är väl att jag har idag en Tudor GMT och känner att dessa 2 möjligtvis kommer tjäna "för liknande" syften. Hade även älskat att se den med en vit urtavla som Explorer 2an.

Så bra på olika sätt..

512DA616-CCA3-4780-9136-B639809EEE06.jpeg

Hittar inga bilder när man googlar det typ, enbart någon som moddat en 5 siffror rolex extension. Har du sett någon som har denna?
@Cosmo @Ljungen och @Burnman har monterat på sina. @Ljungen har även skrivit en recension :)

https://klocksnack.se/threads/tudor-comfy-”flex”-link-av-bb_owners-bbo-instagram.164203/#post-4312851
Yes och kan säga att jag är väldigt nöjd med denna flex link, använt den sedan maj. Bara följa länken som @rambo_amadeus gav:

Yes och kan säga att jag är väldigt nöjd med denna flex link, använt den sedan maj. Bara följa länken som @rambo_amadeus gav:
Kan bara instämma att den är guld värd.

Tittade nyss på den videon, den växte verkligen. Speciellt bezeln, gillar att den ser grå ut i vissa ljus. Och bra att tavlan inte upplevs så ”sunburstig”😁
Ja nu vill jag prova den i butik för att få en tydligare uppfattning.
Vet att jag ex inte alls var speciellt taggad på Pro innan jag provade den i butik och det blev lite utav en wow känsla.
Kan tänka mig att den kommer bäras smidigt utifrån sitt utförande i titan.

@Cosmo @Ljungen och @Burnman har monterat på sina. @Ljungen har även skrivit en recension :)

https://klocksnack.se/threads/tudor-comfy-”flex”-link-av-bb_owners-bbo-instagram.164203/#post-4312851

Kan bara instämma att den är guld värd.
Även jag stämmer in i lovsången! Lite pricy kan tyckas men värd varenda krona imho. Använder min och justerar länken flera ggr om dagen när jag kör med 58:an

Pratade med Rob Engström idag och det lät som de eventuellt skulle få in några BB Pro snart men säljaren var osäker. Nämndes inget om någon lista heller, har aldrig handlat hos dem heller.

Tillbaka
Topp