Brodertuck
Basic
Är lite sugen på en BB36, vet ni hur tillgängligheten hos AD är på dem?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beror nog en del på vilken modell du vill ha. Men den mörkblå var möjlig att köpa i butik när jag hos AD i sthlm innan sommaren. Fanns dock ingen svart inne vid det tillfället!Är lite sugen på en BB36, vet ni hur tillgängligheten hos AD är på dem?
Har du inget emot att lägga handpenning kan jag rekommendera Rob.E.Är lite sugen på en BB36, vet ni hur tillgängligheten hos AD är på dem?
Som sagt, vilken färg? De hade både blå och silver inne på länk när jag för ca 2v sedan köpte min BB39 hos @Nymans Ur 1851 VästeråsÄr lite sugen på en BB36, vet ni hur tillgängligheten hos AD är på dem?
FXD?Idag joinade jag klubben! Hem och öppna nu
Fått första recensionen av Pelagos 39 av svensk person som jag känner.
Hans första intryck
*Den är mycket blingigare!
*Jag upplever tavlan som väldigt tom Jämfört med den vanliga.
*Jag tror att denna kommer sälja som FAN.
*Det är en modern Rolex Sub.
Stort grattis! Sån otrolig igenkänning att inte ens kunna ta sig innanför dörren innan det är dags att öppna!Shit så ball!
Såg av en slump nu att ovan var mitt 2000:e inlägg här på ks! Rätt nöjd att det var den bilden/klockan och dessutom i bästa forumsdelen!Så jävla najs klocka ändå och t-fit claspen är ju bara helt enkelt underbar
Grattis till 2k inte illa! En annan har snart 750 och går upp ett snäpp till PaneraiSåg av en slump nu att ovan var mitt 2000:e inlägg här på ks! Rätt nöjd att det var den bilden/klockan och dessutom i bästa forumsdelen!
Nu blir det tuffa tider ekonomiskt framgent. Ett bundet huslån på 1,5% som löpte ut nu i augusti och övergår till rörligt. Och som lök på laxen går mitt fasta elavtal på 52 öre/kWh ut nu den 22/9 (ligger på ca 25k kWh/år) så nu får man kanske ta det lite lugnt med roliga klockköp ett tag. Men det gör kanske mindre. Svårt såld på nya pelagosen. Och det skulle säkert ta 3-4 år innan en annan fick chansen att köpa den från ad så kanske lagom att anmäla intresse nu så kanske det är dags när man lyckats spara ihop en skvätt igen
Du får göra som resten av folket… Skaffa solceller om kapital finns och hålla tummarna på att väntetiden är kortare än 1årSåg av en slump nu att ovan var mitt 2000:e inlägg här på ks! Rätt nöjd att det var den bilden/klockan och dessutom i bästa forumsdelen!
Nu blir det tuffa tider ekonomiskt framgent. Ett bundet huslån på 1,5% som löpte ut nu i augusti och övergår till rörligt. Och som lök på laxen går mitt fasta elavtal på 52 öre/kWh ut nu den 22/9 (ligger på ca 25k kWh/år) så nu får man kanske ta det lite lugnt med roliga klockköp ett tag. Men det gör kanske mindre. Svårt såld på nya pelagosen. Och det skulle säkert ta 3-4 år innan en annan fick chansen att köpa den från ad så kanske lagom att anmäla intresse nu så kanske det är dags när man lyckats spara ihop en skvätt igen
Grattis till en riktigt trevlig klockaShit så ball!
Lång clasp på nya Pelagos 39
Tackar Jo allt hänger givetvis på prioriteringar som alltid. Men med två små barn och ett pågående renoveringsprojekt där vi bor behöver ganska mycket annat gå före.Grattis till 2k inte illa! En annan har snart 750 och går upp ett snäpp till Panerai
Finns inga hinder att skaffa den nya Pelagosen, bara en fråga om vad man är villig att avstå aka offra
Jag ska givetvis göra det. Har tagit in offerter också. ”Problemet” är bara att jag bygger pool nu med tillhörande område. Och i färdigställande fasen av detta ska nytt uterum byggas i anslutning till vårt hus i söderläge så planen har hela tiden varit att skaffa solceller när uterummet är klart så man får med även den ytan. Och väntetiderna just nu lär inte vara nådigaDu får göra som resten av folket… Skaffa solceller om kapital finns och hålla tummarna på att väntetiden är kortare än 1år
Hoppas du finner utrymme för ett inköp trots yttre omständigheter!
Du ser problem, jag ser det som en anledning till en ny dykare.Jag ska givetvis göra det. Har tagit in offerter också. ”Problemet” är bara att jag bygger pool nu
Lite konstig jmf mot 58an. Förmodar att man mäter på bygeln på insidan samt att första länkbiten på andra sidan är halvt stel. Det ser dock estetiskt inte bra ut med så stort spänne som pelagosen har. Det blir inte många länkbitar på varje sida för oss som har smala handleder.Men det verkar som längden på det faktiska spännet är något kortare än BB58 så den bör bäras bekvämt trots att den visuellt ser längre ut.
Jag känner med dig! Samtidigt som jag blir lite avundsjuk!Tackar Jo allt hänger givetvis på prioriteringar som alltid. Men med två små barn och ett pågående renoveringsprojekt där vi bor behöver ganska mycket annat gå före.
Jag ska givetvis göra det. Har tagit in offerter också. ”Problemet” är bara att jag bygger pool nu med tillhörande område. Och i färdigställande fasen av detta ska nytt uterum byggas i anslutning till vårt hus i söderläge så planen har hela tiden varit att skaffa solceller när uterummet är klart så man får med även den ytan. Och väntetiderna just nu lär inte vara nådiga
Smaksak såklart, men jag avskyr 58-claspet på grund av den fasta länkbiten. Hur jag än vred och vände och flyttade länkbitar fram och tillabaka fick jag ingen bra passform på den (lite knappt 16 cm handled). Jag tar personligen mycket hellre ett visuellt större lås än ett lås som SER mindre ut, men känns större.Lite konstig jmf mot 58an. Förmodar att man mäter på bygeln på insidan samt att första länkbiten på andra sidan är halvt stel. Det ser dock estetiskt inte bra ut med så stort spänne som pelagosen har. Det blir inte många länkbitar på varje sida för oss som har smala handleder.
jäklarns fin enTudor Tisdag är det va?
Kör en inception på dennaTudor Tisdag är det va?
Som du säger, smaksak. Jag har aldrig upplevt något problem med den fasta länkbiten. Har dock som många andra haft problem med justeringsmån på spännet. Förhoppningsvis löser de nya T-fit spännen detta. Dock så verkar inte så vara fallet. Det verkar som om T-fit justeringen (iaf på Pro) är mindre än en länkbit vilket kan göra att man ändå hamnar felSmaksak såklart, men jag avskyr 58-claspet på grund av den fasta länkbiten. Hur jag än vred och vände och flyttade länkbitar fram och tillabaka fick jag ingen bra passform på den (lite knappt 16 cm handled). Jag tar personligen mycket hellre ett visuellt större lås än ett lås som SER mindre ut, men känns större.