Instämmer med frustrationen, det är riktigt trist och just att vissa AD fortsätter med detta beteende är rätt trist. Men med sannolikhet så är det AD som såld sina visnings-ex som de fått in. Har förstått att Rolex/Tudor inte skickar ut nya om AD sålt dem. Vilket innebär att de får vänta till de får tilldelning nästa gång. Möjligt att de som lägger ut på C24 delar förtjänsten med dessa AD senare(?).
Tudor i sig är fortfarande mycket av ett entusiastmärke? Men varför har de inte nått den breda massan? Är det pga. fördomar att det är en "radhus Rolex"? Att det inte imponerar lika mycket som te x Rolex, Omega eller annat märke? Kan även tänka mig att många kunder t o m väljer Longines innan Tudor. Eller för att det helt enkelt inte finns någon tillgänglighet?
Med avsikt att provocera fram lite tankar så säg att AD får in ett par ex. som de säljer till ett par kunder(?). De når gråmarknaden och läggs ut för tramsiga summor så att det även skapas årslång kö på klockorna.
Säg att dessa AD inte skulle sälja till kunder som lägger upp till fantasipriser och skapar hype etc.? Är det då rimligare att entusiaster dammsuger upp marknaden och har "förtur" på intresselistan? I slutänden kommer ju tillgängligheten fortfarande vara begränsad. Och sedan fortsätter klockan att säljas och köpas på klockforum som en snabb-konsumtionsprodukt.

Visst prisbilden är rimligare men köbildningen och chansen att den når den vanliga konsumenten (som kanske i slutänden skulle njuta mer av klockan och de facto ha den som en "keeper") är fortfarande liten.
Men som sagt, ogillar beteendet men tycker även att det kan vara intressant att se det ur annat perspektiv ibland.