Ja 68000 plus moms och frakt blir nästa 90000 .För den som vill "skynda fynda" så har det kommit ut en Pelagos 39 på C24.
Priset är högt även för den siten men kul o se att den redan hunnit nå butik/erna iaf.
Kanske skall slå till
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja 68000 plus moms och frakt blir nästa 90000 .För den som vill "skynda fynda" så har det kommit ut en Pelagos 39 på C24.
Priset är högt även för den siten men kul o se att den redan hunnit nå butik/erna iaf.
Tja... När släpptes BB58:an? Drygt 4 år sedan? Den har man ju precis börjat kunnat få tag i utan att ha stått på lista, dock långtifrån överallt... Så nåt sånt kanske?Har aldrig sneglat åt Tudor innan men tycker att den nya Pelagosen är riktigt bra och skulle gärna köpa en, men blir lite fundersam när jag läser att den redan säljs för premium.
Hur brukar det se ut med tilldelning, kommer den finnas tillgänglig att handla om några månader tror ni? Hur är de på nuvarande modeller, något man kan handla över disk eller kör dem också med listor?
Ja 68000 plus moms och frakt blir nästa 90000 .
Kanske skall slå till
Lysmassan lär väl å andra sidan vara ganska bra så kanske mindre behov av lampor?Ja, det står lite mellan det eller elektricitet i vinter
Lysmassan lär väl å andra sidan vara ganska bra så kanske mindre behov av lampor?
Oj, är det så det är, då har jag inte varit uppdaterad… Tycker mig ha sett den säljas här på forumet för under listpriset, men det kanske bara varit på senare tiden. Aja, får väll lägga ett samtal och anmäla mitt intresse iallafallTja... När släpptes BB58:an? Drygt 4 år sedan? Den har man ju precis börjat kunnat få tag i utan att ha stått på lista, dock långtifrån överallt... Så nåt sånt kanske?
- Då är vi där igen, tycker det är trist att inte de som är intresserade av klockan kan köpa den i ställetJa 68000 plus moms och frakt blir nästa 90000 .
Kanske skall slå till
Instämmer med frustrationen, det är riktigt trist och just att vissa AD fortsätter med detta beteende är rätt trist. Men med sannolikhet så är det AD som såld sina visnings-ex som de fått in. Har förstått att Rolex/Tudor inte skickar ut nya om AD sålt dem. Vilket innebär att de får vänta till de får tilldelning nästa gång. Möjligt att de som lägger ut på C24 delar förtjänsten med dessa AD senare(?).- Då är vi där igen, tycker det är trist att inte de som är intresserade av klockan kan köpa den i stället
Det är nog en god idé, då det verkar vara rätt högt tryck. Var redan ca 60 på listan hos Krons igår…så klart mer tryck än ex RangernOj, är det så det är, då har jag inte varit uppdaterad… Tycker mig ha sett den säljas här på forumet för under listpriset, men det kanske bara varit på senare tiden. Aja, får väll lägga ett samtal och anmäla mitt intresse iallafall
Inleder lördagen med Tudor. Känns bra att vara tillbaka i Tudor-träsket måste jag säga! Ikväll byter jag dock till speedy inför uppskjutningen av Artemis 1 Går säkert åt pipan och avbryts igen..
Japp så tråkigt beteende- Då är vi där igen, tycker det är trist att inte de som är intresserade av klockan kan köpa den i stället
- Om Tudor inte hade velat att den här situationen skulle uppstå hade man kunnat producera ett antal av klockan som mer motsvarade den efterfrågan man säkert kunde förutspå efter marknadspresentationen. Men nu väljer man medvetet att inte göra det och vi här förstår ju varför. Sedan är det förstås fritt att tycka vad man vill om den marknadskommunikationenInstämmer med frustrationen, det är riktigt trist och just att vissa AD fortsätter med detta beteende är rätt trist. Men med sannolikhet så är det AD som såld sina visnings-ex som de fått in. Har förstått att Rolex/Tudor inte skickar ut nya om AD sålt dem. Vilket innebär att de får vänta till de får tilldelning nästa gång. Möjligt att de som lägger ut på C24 delar förtjänsten med dessa AD senare(?).
Tudor i sig är fortfarande mycket av ett entusiastmärke? Men varför har de inte nått den breda massan? Är det pga. fördomar att det är en "radhus Rolex"? Att det inte imponerar lika mycket som te x Rolex, Omega eller annat märke? Kan även tänka mig att många kunder t o m väljer Longines innan Tudor. Eller för att det helt enkelt inte finns någon tillgänglighet?
Med avsikt att provocera fram lite tankar så säg att AD får in ett par ex. som de säljer till ett par kunder(?). De når gråmarknaden och läggs ut för tramsiga summor så att det även skapas årslång kö på klockorna.
Säg att dessa AD inte skulle sälja till kunder som lägger upp till fantasipriser och skapar hype etc.? Är det då rimligare att entusiaster dammsuger upp marknaden och har "förtur" på intresselistan? I slutänden kommer ju tillgängligheten fortfarande vara begränsad. Och sedan fortsätter klockan att säljas och köpas på klockforum som en snabb-konsumtionsprodukt.
Visst prisbilden är rimligare men köbildningen och chansen att den når den vanliga konsumenten (som kanske i slutänden skulle njuta mer av klockan och de facto ha den som en "keeper") är fortfarande liten.
Men som sagt, ogillar beteendet men tycker även att det kan vara intressant att se det ur annat perspektiv ibland.
Det var väl inte direkt svar på frågan? Iom att en produktionsvolym som tillgodoser större delen av efterfrågan inte känns särskillt rimligt- Om Tudor inte hade velat att den här situationen skulle uppstå hade man kunnat producera ett antal av klockan som mer motsvarade den efterfrågan man säkert kunde förutspå efter marknadspresentationen. Men nu väljer man medvetet att inte göra det och vi här förstår ju varför. Sedan är det förstås fritt att tycka vad man vill om den marknadskommunikationen
"Några månader" är nog optimistiskt, men några 4 år kommer det verkligen inte ta. "Kör dem också med listor", vad menar du med det? Tror inte de bunkrar upp på Tudors i kassaskåpet, men är efterfrågan större än utbudet till den specifika AD'n är det såklart att det blir en väntelista? Det gäller ju alla varumärken och nästan alla AD's.Har aldrig sneglat åt Tudor innan men tycker att den nya Pelagosen är riktigt bra och skulle gärna köpa en, men blir lite fundersam när jag läser att den redan säljs för premium.
Hur brukar det se ut med tilldelning, kommer den finnas tillgänglig att handla om några månader tror ni? Hur är de på nuvarande modeller, något man kan handla över disk eller kör dem också med listor?
Instämmer med ovan. Just nu ligger mycket på intresselista. Men några månader kan det nog komma att tycka vad man vill, men känns ändå OK för min del. Har aldrig varit med om att jag på liv eller död behövt en klocka eller dyrare klocka direkt just nu. Endast framtiden kan utvisa hur marknaden kommer se ut, men som ekonomin ser ut nu tror jag att tillgängligheten kommer att öka på sikt."Några månader" är nog optimistiskt, men några 4 år kommer det verkligen inte ta. "Kör dem också med listor", vad menar du med det? Tror inte de bunkrar upp på Tudors i kassaskåpet, men är efterfrågan större än utbudet till den specifika AD'n är det såklart att det blir en väntelista? Det gäller ju alla varumärken och nästan alla AD's.
Om du ställer dig i kö hos flertalet AD's skulle jag gissa på cirkus 6 månader. Inom ett år lär Pelagos 39 sälja för- eller under retail. Sen kan ju priserna öka på den tiden så att betala över retail om 3 månader kan vara detsamma som att betala retail om 12.
Tack! Haha ja… givetvis blev uppskjutningen uppskjutenGrattis till en fin klocka!
Såg nyss att du kan bära den med gott samvete hela kvällen också
Skulle kännas riktigt bra. Men gillar den röda texten på tavlan.Vad sägs om en rendering av en blå Pelagos 39, inte helt fel? Märk väl texten Pelagos i blått
Från https://instagram.com/steel_reef?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Har lite svårt med den röda texten måste försöka lägga mig av med mina konservativa tendenser….Skulle kännas riktigt bra. Men gillar den röda texten på tavlan.
Blir "tyvärr" mer och mer sugen på en BB pro ju fler jag ser...
Ja, jag syftade specifikt på att kunna gå in till en AD, utan att ha stått på någon lista sen innan, och kunna gå därifrån med en ny BB58:a. Det har man, vad jag förstår, så sakteliga börjat kunna få göra först nu - men långt ifrån hos alla AD, snarare ett snävt fåtal. Och svårare med den svarta. De flesta AD's har ju fortfarande kö på dem. Och det har gått drygt 4 år nu sen den släpptes. Så det var endast baserat på den omständigheten som jag lite arrogant slängde ur mig att pelly39:an inte omöjligen går samma öde till mötes. Om man utesluter "listor" ur ekvationen.Oj, är det så det är, då har jag inte varit uppdaterad… Tycker mig ha sett den säljas här på forumet för under listpriset, men det kanske bara varit på senare tiden. Aja, får väll lägga ett samtal och anmäla mitt intresse iallafall
Vad är det för klocksnack kort?
Är ett klistermärke, fick det i samband med ett köp från webbshoppen för ett par år sedan.Vad är det för klocksnack kort?