• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Du ser problem, jag ser det som en anledning till en ny dykare😆.
Skämt å sido, grattis till 2K. Kan nog vara sunt att prioritera runt lite vad som ska köpas. Ska bli intressant att se om den nya Pelagosen verkligen är ”all the rage” eller om det är längtan efter en i 39mm format som gör att man ”vill” tycka om den(?). 🤷🏻‍♂️
Sedan brukar ju Tudor leverera.

Skulle vara roligt att se den sida-vid-sida med FXD’n.
Snart min vän😁

Var idag inne hos två AD i Stockholm angående Pelagos 39.

Hos den första fick jag inte ens skriva upp mig, den andra tog namn och nummer men fick inte lämna handpenning. Uppskattad leveranstid 1år.

(Har köphistorik hos båda framförallt den första)

Tudor Tisdag är det va?
CF9CB6F2-0D92-4899-BDAC-93C12A0B8037.jpeg
Det tycker jag 😊
F5B1EEF7-E0A1-4255-8D7A-AE5E650A1852.jpeg

Som du säger, smaksak. Jag har aldrig upplevt något problem med den fasta länkbiten. Har dock som många andra haft problem med justeringsmån på spännet. Förhoppningsvis löser de nya T-fit spännen detta. Dock så verkar inte så vara fallet. Det verkar som om T-fit justeringen (iaf på Pro) är mindre än en länkbit vilket kan göra att man ändå hamnar fel :(

Så kan det såklart vara. Mätte lite i photoshop baserat på andra kända mått, och skruv-till-skruv-avståndet verkar vara ungefär 9,2mm. James Stacey skriver att T-fit-justeringen är 8mm lång.

Så jaa, det finns ett fönster på 1,2 mm som man inte kan komma åt. Det är mindre än ett vanligt mikrojusteringsavstånd typ. Klart irriterande om man får perfekt passform i yttersta läget dock, och inte kan släppa till när det blir varmt eller tvärtom.

claspsize.png

Var idag inne hos två AD i Stockholm angående Pelagos 39.

Hos den första fick jag inte ens skriva upp mig, den andra tog namn och nummer men fick inte lämna handpenning. Uppskattad leveranstid 1år.

(Har köphistorik hos båda framförallt den första)
Fråga AD i Göteborg om PRO,stängd lista.

• Angry
Reactions: DRW
Fan vad värdelöst.
Problemet är ju att Wilsdorf för både Tudor och Rolex har ngn magisk uträkning där tilldelning är per antal invånare. Sedan får man väl balansera det med vilka butiker som prioriterade. Te x Tudor Corner Nymans Västerås.
Detta är ju modellen oavsett produktionstakt.

En stor skillnad är väl att intresset för Tudor ökat?

Problemet är ju att Wilsdorf för både Tudor och Rolex har ngn magisk uträkning där tilldelning är per antal invånare. Sedan får man väl balansera det med vilka butiker som prioriterade. Te x Tudor Corner Nymans Västerås.
Detta är ju modellen oavsett produktionstakt.

En stor skillnad är väl att intresset för Tudor ökat?
Du har ju rätt. Jag ville bara tycka synd om mig en stund. Det har gått över nu :sorry:

Fråga från en "Noob" då jag aldrig varit på lista tidigare, enbart handlat klockor som varit tillgänliga. Räknas det med att de skriver upp mitt intresse som "lista" eller är det uppskrivining i kö+handpenning?
Min erfarenhet är att om du betalar en handpenning (oftast 25% av priset) så kommer du att få klockan förr eller senare.
Om AD skriver ner ditt namn och nummer på ett papper så är det lotto.

Jag väntar fortfarande på samtalet från en AD i Stockholm som tog mina uppgifter för en BB58, för snart två år sedan 😂
(Köpte hos en annan AD, en kort stund efter jag vart uppskriven)

Ägt denna ett tag nu, men den har fortfarande inte fått se världen utanför, utan legat i sin låda. Vet inte riktigt vad jag känner för den ännu.
På bilder ser den verkligen "wow!" ut. I verkligen, "njaaaa... ".
Skulle nog behöva få inspiration till lite kombinationer med andra band / länkar. Finns dessvärre inte mycket till inspiration att hitta ännu vad gäller denna modell.
Exempelvis köpte jag en jubileelänk till min BB58, som lyfte klockan enormt i mitt tycke.
Någon som kan hjälpa mig med lite inspirationsbilder så inte klockan hamnar på sälj? 😊

20220904_164940-01-01-01.jpeg

Min erfarenhet är att om du betalar en handpenning (oftast 25% av priset) så kommer du att få klockan förr eller senare.
Om AD skriver ner ditt namn och nummer på ett papper så är det lotto.

Jag väntar fortfarande på samtalet från en AD i Stockholm som tog mina uppgifter för en BB58, för snart två år sedan 😂
(Köpte hos en annan AD, en kort stund efter jag vart uppskriven)
Men har du ingen historik hos ADn är nog betoningen mer "senare" oavsett om du lagt handpenning eller inte. Kända och lojala kunder kommer alltid att premieras.
Tack för eran input! Lite så jag känt också, såklart vill de ha kända och lojala kunder före mig, som enbart köpt 1 klocka. Får ta den tid det tar, är i inget behov av en ny klocka egentligen och har annat som bör ligga högre upp på prioriteringslistan för mig :D

Ägt denna ett tag nu, men den har fortfarande inte fått se världen utanför, utan legat i sin låda. Vet inte riktigt vad jag känner för den ännu.
På bilder ser den verkligen "wow!" ut. I verkligen, "njaaaa... ".
Skulle nog behöva få inspiration till lite kombinationer med andra band / länkar. Finns dessvärre inte mycket till inspiration att hitta ännu vad gäller denna modell.
Exempelvis köpte jag en jubileelänk till min BB58, som lyfte klockan enormt i mitt tycke.
Någon som kan hjälpa mig med lite inspirationsbilder så inte klockan hamnar på sälj? 😊

20220904_164940-01-01-01.jpeg
Personligen tycker jag den både ser bra ut och känns bra på originalhybridgummit.
Lånad bild:
L1330893.jpg

Vad kan man tänkas på för en fullset 79220B i dagsläget? Tittar på CH24 och där är ju priserna helgalna uppåt 60k i vissa fall.

Vad kan man tänkas på för en fullset 79220B i dagsläget? Tittar på CH24 och där är ju priserna helgalna uppåt 60k i vissa fall.
Man brukar väl säga att ska man ha realistiska priser när man kollar på C24 så ska 7% (rätta mig gärna om jag har fel) dras av på en gång (deras avgift).
Sen är det hoppfulla säljare som så klart vill ha så högt pris som möjligt.

Finns en 79220B i Sverige för 45K (C24 pris). €4000 på deras hemsida.

• Like
Reactions: DRW
Man brukar väl säga att ska man ha realistiska priser när man kollar på C24 så ska 7% (rätta mig gärna om jag har fel) dras av på en gång (deras avgift).
Sen är det hoppfulla säljare som så klart vill ha så högt pris som möjligt.

Finns en 79220B i Sverige för 45K (C24 pris). €4000 på deras hemsida.
Ok, det är ju bra att veta att 7% är avgifter först och främst. Ser ut som att det gick en 79220N rätt nyligen här på forumet för 50k men den är väl lite ovanligare än den blå.

Ok, det är ju bra att veta att 7% är avgifter först och främst. Ser ut som att det gick en 79220N rätt nyligen här på forumet för 50k men den är väl lite ovanligare än den blå.
Den svarta är väl mycket ovanligare. Den tillverkades bara under drygt 6 månader om jag inte missminner mig. Den har alltid legat högre i pris.
Blå och röd ligger väl mellan 25-30k med länk (baserat på skick och servicehistorik).

Gripenbro sålde en nyligen för under 25 (exkl länk).

Förövrigt, är själv sugen på en 79220R så om någon vill släpppa en så får ni höra av er :)

Tillbaka
Topp