• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nytvättad och fin för Tudorthursday och även morgondagens guldfredag.
image.jpg

Kul att Pelagos39 börjar komma ut lite här i Sverige också. Ser verkligen fram emot att få klämma och känna lite irl. Kanske redan nästa helg med lite tur… och som flera redan påtalat @BenD så hedrar ditt beslut dig 👏🏻

Sidospår: Är det bara jag som ”stör” mig lite och blir lite irriterad på att både Krons och Nymans Sthlm verkar få nyheter från Tudor före Västerås?? Det är väl just Västerås som har Tudorcorner och ska vara Sveriges största ÅF för just Tudor?! Det kanske bor fler klocksnackare i sthlmområdet men rent objektivt ”borde” väl Västerås vara prioriterad just pga sitt Tudorcorner?!?
Som sagt, kanske bara jag som omotiverat irriterar mig lite över detta…

Kul att Pelagos39 börjar komma ut lite här i Sverige också. Ser verkligen fram emot att få klämma och känna lite irl. Kanske redan nästa helg med lite tur… och som flera redan påtalat @BenD så hedrar ditt beslut dig 👏🏻

Sidospår: Är det bara jag som ”stör” mig lite och blir lite irriterad på att både Krons och Nymans Sthlm verkar få nyheter från Tudor före Västerås?? Det är väl just Västerås som har Tudorcorner och ska vara Sveriges största ÅF för just Tudor?! Det kanske bor fler klocksnackare i sthlmområdet men rent objektivt ”borde” väl Västerås vara prioriterad just pga sitt Tudorcorner?!?
Det som irriterar mig mest är att Tudor inte har en egen butik i Sthlm.
Omega och Breitling öppnar butiker och när Herr Beckham nu varit på svensk mark så tycker jag att en Tudor-butik vore det enda riktiga!

PS. Håller med dig @Burnman att nog borde en Tudor-corner få först leverans

Omega och Breitling öppnar butiker och när Herr Beckham nu varit på svensk mark så tycker jag att en Tudor-butik vore det enda riktiga!

Vänta bara, så ska du forthoppningsvis snart ha en i MoS alt city ;)

Ja det stör mig som Stockholmare som handlar i Västerås , men hoppet är ju det sista som lämnar oss🤣🤣🤣
Men skall ju till Västerås nästa helg så vad tror du @Burnman sitter den på handleden på Lördag😍

- Håller med om att Nymans borde prioritera Västerås vad gäller Tudor. En sådan satsning borde ju innebära prio ett vad gäller tex sortiment.
Någon Brandstore i Stockholm är jag dock inte intresserad av. När jag jämför känslan jag haft för "min" Breitlingåterförsäljare jämfört med den jag fick för Breitlingstore i Stockholm så vill jag under inga omständigheter byta. För naturligtvis "drabbar" en Brandstore de vanliga återförsäljarna på något sätt.

Senast ändrad:

Man får nog ta det goda med det onda. Gällande tilldelning så får ju Västerås en ganska stor portion av vad som kommer hit.
En brand butik känns ju kul på pappret men måste säga att efter att ha besökt flera utomlands både vad som drivs av märket själva eller genom Hour Glass eller Watches of Switzerland så blir det ganska själlöst riktigt snabbt. Tillhör säkert den skaran som tycker det är trist att Brietling och Omega slår upp portarna (genom WoS).
Nu under senaste resan var jag säkert inne i fyra-fem Tudor butiker och det gav inte något som ett besök hos Nymans eller Krons gav. Dessutom roligare hos multibrand butiker att kunna sitta och testa och jämföra olika märken.Men...... man uppskattar olika 😉

Edit: Om den hamnar i MoS så kommer jag nog att överge märket helt 😅

Ja det stör mig som Stockholmare som handlar i Västerås , men hoppet är ju det sista som lämnar oss🤣🤣🤣
Men skall ju till Västerås nästa helg så vad tror du @Burnman sitter den på handleden på Lördag😍
Det är ju verkligen det jag hoppas på. Att den sitter på DIN arm på lördag 😬
Jag är inte spekulant på denna men sjukt sugen på att testa, klämma och känna lite. För min egen del känner jag inte behov av två svarta Tudordykare. Hade jag haft en blå 58:a hade saken varit annorlunda. Men nu inväntar jag denna P39 i blått istället 🤗 Då kommer jag köpa big time

Det är ju verkligen det jag hoppas på. Att den sitter på DIN arm på lördag 😬
Jag är inte spekulant på denna men sjukt sugen på att testa, klämma och känna lite. För min egen del känner jag inte behov av två svarta Tudordykare. Hade jag haft en blå 58:a hade saken varit annorlunda. Men nu inväntar jag denna P39 i blått istället 🤗 Då kommer jag köpa big time
Även om den bara finns i butiken i MoS?!

Tillbaka
Topp