• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Då kör jag ”Bronzo” idag🤩
D735AA81-F70B-4CC8-A086-4EE19B8B30DC.jpeg

Då har jag testat Pelagos 39

Design - fullkomlig homerun
Material och finish - titan gör den förstås gråare och mer nedtonad, men har ändå ett visst lyster. Ringen är riktigt snygg
Känsla - Något lätt, men tycker inte leksak och rasslig var riktigt rättvist. Robust vrid och fint klick på ringen.

Overall - hade den varit i stål hade den varit total succé och genilansering i mina ögon (nu pratar jag utseende och känsla och struntar i kannibaliseringrisk etc), men för en som har svårt med den gråare looken från titan, så stannar den vid en riktigt bra klocka.

Alla dessa val🙈 om ni fick välja endast 1, vilken hade ni tagit och varför?
7AD371BE-A7DE-4DAE-8A73-11A4A2E45B9E.jpeg
736FFF0E-6B4F-4FFD-A246-12D3D266E867.jpeg
94FD5D38-019F-4CF1-A33F-DF75D77BCEAC.jpeg
Beror helt på vad du har i övrigt.
För egen del trots att jag har rätt rejäla handleder och fysik överlag så gillar jag inte stora klockor och för mig klassas GMTn in som just för stor. För mycket homage till 1655 också.
Bronzon gillar jag inte sifferindexen på och kan tänka mig att man tröttnar på brons övertid.
Pelagos 39 står på egna ben, är stilren, bra size och går till det mesta.

3.
2.
1.

I den ordningen. Pro känns helt klart mer fulländad och spännande av någon anledning, även för mig som inte tycker GMT-komplikationen är särskilt intressant och föredrar i allmänhet dykare.
Det är så jag rangordnat dem i nuläget också. ”Villhöver” även en GMT då detta är något jag saknar i samlingen. Tudor gör det dock inte lätt för en. Finns mycket som är väldigt bra i deras utbud.

Senast ändrad:
Beror helt på vad du har i övrigt.
För egen del trots att jag har rätt rejäla handleder och fysik överlag så gillar jag inte stora klockor och för mig klassas GMTn in som just för stor. För mycket homage till 1655 också.
Bronzon gillar jag inte sifferindexen på och kan tänka mig att man tröttnar på brons övertid.
Pelagos 39 står på egna ben, är stilren, bra size och går till det mesta.
Pelagos 39 hade varit ett säkert kort om jag inte hade haft storebrorsans Sub redan. Frågan är om de är för lika och kommer att konkurrera med varandra? 🤔
Har en BB58 och trivs väldigt bra med den. Det var även därför jag tittat lite på bronzon. Frågan är dock om, som du skriver, man tröttnar över tid. Vet inte riktigt vad jag tycker om patinan. När jag tidigare haft bronsklockor så har jag inte haft någon länk. Då tyckte jag patinan gav en trevlig dimension. Frågan är dock om man känner samma när hela klockan är i brons?🤷‍♂️
Pron lutar det åt i nuläget. Förhoppningsvis är tjockleken inget jag reflekterar över. Får bara säkerställa att man inte byter mellan bb58 och Pro utan ha någon ”massivare” klocka emellan. Då borde man tänka mindre på tjockleken :p

Tillbaka
Topp