• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Var inne o klämde på nya pelagosen förut. Det var inte kärlek vid första ögonkastet. Kändes som en leksaksklocka 😬 Känns som att min 42mm får stanna.
598C2FFC-DD17-421D-B32E-23D21A13F8EF.jpeg
Visst kändes länken lite rasslig som en Seikolänk? Inte när man hade den på sig då, men annars. Eller upplevde du den lik din 42a?

Visst kändes länken lite rasslig som en Seikolänk? Inte när man hade den på sig då, men annars. Eller upplevde du den lik din 42a?
Länken kändes både raslig och liten. Inte alls som min 42a, på den känns den solid. Klockan känns överlag inte alls som en pelagos. Hade lika gärna kunnat vart stål och vart en helt ny linje. Men alla kanske inte delar min uppfattning 😅

Länken kändes både raslig och liten. Inte alls som min 42a, på den känns den solid. Klockan känns överlag inte alls som en pelagos. Hade lika gärna kunnat vart stål och vart en helt ny linje. Men alla kanske inte delar min uppfattning 😅
Ju mer jag ser den så kan jag tycka att tavlan ser aningen tom och innehållslös ut.
Lite utdragen likt Rangern även om det förvisso är olika design.
Men jag ska prova den först innan det blir ett slutgiltigt omdöme :)

Om inte annat så hade de kanske sluppit så mycket negativa jämförelser om att den inte är exakt som gamla Pelagosen om de kallat den Submariner och gjort den i stål istället.

Gårdagens överraskning var när jag tyckte att klockan satt lite löst och började röra sig konstigt inne i tröjan. Det visade sig att det inte var så konstigt att den gjorde det då bandet nöts ut vid låset…
93F24086-E4A0-42B4-A2E5-DC92CC76753E.jpeg

0FBE0F20-7B8D-4EC2-8267-756CC5411156.jpeg

D77F07B4-A6B5-46E6-B6D2-482F2EBD8637.jpeg

Nog har den används flitigt, men samtidigt så är det inte ens ett år sedan jag plockade ut den från AD och detta Tudorband har ju gått i rotation med diverse andra band så lite förvånad blev jag.

Vetefasiken hur jag lyckades med detta, men jag är glad att jag hade långärmat på mig då jag var uppe och klättrade på en stege. Blir att beställa nytt till veckan.

Gårdagens överraskning var när jag tyckte att klockan satt lite löst och började röra sig konstigt inne i tröjan. Det visade sig att det inte var så konstigt att den gjorde det då bandet nöts ut vid låset…
93F24086-E4A0-42B4-A2E5-DC92CC76753E.jpeg

0FBE0F20-7B8D-4EC2-8267-756CC5411156.jpeg

D77F07B4-A6B5-46E6-B6D2-482F2EBD8637.jpeg

Nog har den används flitigt, men samtidigt så är det inte ens ett år sedan jag plockade ut den från AD och detta Tudorband har ju gått i rotation med diverse andra band så lite förvånad blev jag.

Vetefasiken hur jag lyckades med detta, men jag är glad att jag hade långärmat på mig då jag var uppe och klättrade på en stege. Blir att beställa nytt till veckan.
Ska ju hålla längre tycker man.

Tillbaka
Topp