• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

TudorTorsdag
1DF20236-A075-4811-8AC8-CCC2F1C43733.jpeg

Vabbar hostig son på denna Tudor-torsdag.
88C384D0-CFAF-4A1E-BF47-29C083879FA9.jpeg
Hoppas det är ok att man slänger upp en fråga att diskutera?!

Såg nyss denna auktion:

Jag vet att min BB är lite rar, men vafan dessa pengar verkar ju helt orimligt? Jag ställer mig högst tveksam till detta värde.
Finns det någon här som har lite mer koll än jag har? Trist att prata värde, jag vet, men jag blev så chockad…

Min är ändå inte till salu. Aja, blir spännande att följa.

Trevlig Tudor torsdag på er!

Såg nyss denna auktion:

Jag vet att min BB är lite rar, men vafan dessa pengar verkar ju helt orimligt? Jag ställer mig högst tveksam till detta värde.
Finns det någon här som har lite mer koll än jag har? Trist att prata värde, jag vet, men jag blev så chockad…

WTF?!
100K i utrop! Värderaren måste varit full!

Visst, just den modellen produceras inte längre men att dessa ”smiley-dials” konkurerar i samma prisklass som en Snowflake har jag svårt att se!

Gissning: den blir inte såld för 100K+, men kanske 40-50K om reservationspriset är så lågt…

Såg nyss denna auktion:

Finns en tråd för auktionen, priset har diskuterats även där. Verkar som att alla är överens om att det är långt över marknadsvärde

WTF?!
100K i utrop! Värderaren måste varit full!

Visst, just den modellen produceras inte längre men att dessa ”smiley-dials” konkurerar i samma prisklass som en Snowflake har jag svårt att se!

Gissning: den blir inte såld för 100K+, men kanske 40-50K om reservationspriset är så lågt…
Precis så jag tänkte. Har sett dessa 100k priser på chrono24 o skrattat åt dem.
Värderaren va garanterat full alternativt att de bara kopierat pris från ovan nämnda site.

Är det någon som fått tag på en Pelagos 39 än?
Jag fick samtalet igår och var inne för att hämta den idag men det var helt enkelt inte den fullträff jag hade önskat och kanske felaktigt byggt upp i mitt huvud.

Den var för lik min svarta BB58 trots att de vid första anblick är ganska annorlunda. Men två svarta divers från Tudor med likadana urverk utan datum blev… ja, jag kunde liksom inte motivera en plats för P39 vid sidan av min BB58 som är en keeper.

Tråkigt. Men förhoppningsvis får en utav er andra ett samtal imorgon i stället. Bättre att den går till någon som verkligen älskar den.

Jag fick samtalet igår och var inne för att hämta den idag men det var helt enkelt inte den fullträff jag hade önskat och kanske felaktigt byggt upp i mitt huvud.

Den var för lik min svarta BB58 trots att de vid första anblick är ganska annorlunda. Men två svarta divers från Tudor med likadana urverk utan datum blev… ja, jag kunde liksom inte motivera en plats för P39 vid sidan av min BB58 som är en keeper.

Tråkigt. Men förhoppningsvis får en utav er andra ett samtal imorgon i stället. Bättre att den går till någon som verkligen älskar den.
Tråkigt att du kände så. Men glad att du då låter den gå vidare istället för att köpa och sedan lägga ut till försäljning för flera tusen mer😃 Spännande att se om det blir någon här från tråden som får bli den lyckliga ägare av den

Tråkigt att du kände så. Men glad att du då låter den gå vidare istället för att köpa och sedan lägga ut till försäljning för flera tusen mer😃 Spännande att se om det blir någon här från tråden som får bli den lyckliga ägare av den
Det hade jag såklart enkelt kunnat göra men utav respekt för @KRONS och för att jag inte är intresserad av att driva på den sidan av den här industrin heller så var det aldrig ett alternativ för mig personligen.

Jag ser hellre att en av er förhoppningsvis slipper vänta lika länge och att ni kan känna den känslan för P39 som jag har för min BB58.

Senast ändrad:

- Heder åt dig som tänker så 🙏
Tyvärr är det ju inte säkert att nästa person som får frågan tänker likadant (om han nu inte behåller den förstås). Tråkigt att se tex FXD ute till extrema överpriser, ”vi klickar inte så …”
Rolexsituationen läcker över mer och mer på Tudor 🙁

All heder åt dig som inte plockade ut den när den inte kändes helt 100. Kanske blir samma för mig som oxå sitter på en svart BB58.

Men kul att det börjar hända lite nu.

Tillbaka
Topp