• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Alla dessa val🙈 om ni fick välja endast 1, vilken hade ni tagit och varför?
7AD371BE-A7DE-4DAE-8A73-11A4A2E45B9E.jpeg
736FFF0E-6B4F-4FFD-A246-12D3D266E867.jpeg
94FD5D38-019F-4CF1-A33F-DF75D77BCEAC.jpeg
Pelagosen tvärlätt!! Jag vill inte ha gröna handleder så bronsen går bort, och imho kändes PROn lite topptung för mig

Pron lutar det åt i nuläget. Förhoppningsvis är tjockleken inget jag reflekterar över. Får bara säkerställa att man inte byter mellan bb58 och Pro utan ha någon ”massivare” klocka emellan. Då borde man tänka mindre på tjockleken
Efter att ha testat Pelagos 39:an så många gånger är ambivalensen total 😝
Landar mer i att jag gillar Pro'n och faktiskt den blå BB58 mer. Om BB58 haft T-fit hade det varit en "slam dunk". Skulle varit roligt att testa Pelagosen en längre period för att se om man vänjer sig vid lättheten.

Senast ändrad:
P39
Är den för lätt som vissa anser?
För tråkig med ”bara” svart + en gnutta rött?

BB58 Bronze
Den står ut i mängden men blir det ”too much”?
Får man verkligen gröna handleder?

PRO
Rent krasst så får du en klocka som visar tiden. De andra två har en komplikation där du kan mäta tiden.
Är den för tjock som vissa tycker (jag är inte i det laget).
Är den för lik en viss storebrors 1655?

Frågorna är många och endast en själv kan besvara dem. För min del, av dessa tre: P39
+ den har crown guards och det är en detalj jag saknar på min BB58.
Har haft Pelagos Gen. 1 och den är riktigt bra ⭐⭐⭐

Pelagosen även om du haft Bb58an alt. Suben?
Njae. Jag skulle inte köpa pelagosen idag då jag har min svarta 58:a. Skulle jag haft en blå 58:a hade jag nog köpt pelagosen?! Men i ditt fall med blå 58:a och en sub hade jag inte köpt pelagosen. Och inte bronsen heller för trots ovan vill jag inte ha gröna handleder. Så om jag vore Rambo hade jag nog gått för PRO. Men om jag vore mig själv med DINA klockor hade jag köpt en ranger på länk 😬

Tillbaka
Topp