• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudor släppte Pelagos FXD i november ifjol, måste gå att göra ett rätt bra case för att det var startskottet för något av de starkaste 12 månaderna någonsin för ett klockmärke vad gäller nyhetssläpp? Omega hade ett hyggligt 1957 och Rolex har säkert haft nån skur med bra klockor men.....

Tudor släppte Pelagos FXD i november ifjol, måste gå att göra ett rätt bra case för att det var startskottet för något av de starkaste 12 månaderna någonsin för ett klockmärke vad gäller nyhetssläpp? Omega hade ett hyggligt 1957 och Rolex har säkert haft nån skur med bra klockor men.....
Skulle nog säga att Black Bay följt av BB58 var startskottet. Inte bara lanserades 58:an samtidigt som GMT'n utan modeller som BB36, BB Chrono etc. släpptes strax efter det för att senare under pandemin följas upp av BB58 blue etc. Utöver detta har det sedan '58 släppet varit väntetid hos (svenska) AD och generellt sett byggt upp märket till FXD, Pro och P39 släppen. Eller hur menar du?

Skulle nog säga att Black Bay följt av BB58 var startskottet. Inte bara lanserades 58:an samtidigt som GMT'n utan modeller som BB36, BB Chrono etc. släpptes strax efter det för att senare under pandemin följas upp av BB58 blue etc. Utöver detta har det sedan '58 släppet varit väntetid hos (svenska) AD och generellt sett byggt upp märket till FXD, Pro och P39 släppen. Eller hur menar du?
Jag menar största antalet framgångsrika släpp i en begränsad period, ett år. Skulle ju kunna säga 2022 men om man förskjuter det några månader bak så kan man även få med FXD

Var in på Nymans Ur i Västerås idag. Kollade förstås på nya Pelagos39 och under tiden monterade Peder på länken på min PRO igen. Vill inte göra det själv, avskyr repor på bandhornens baksidor 🙂
Efter några timmar kan jag dock konstatera det (igen), trivs inte alls med länken 🙁

7EB10F11-6919-49DE-8F44-E32C1E5AA1A9.jpeg

Var in på Nymans Ur i Västerås idag. Kollade förstås på nya Pelagos39 och under tiden monterade Peder på länken på min PRO igen. Vill inte göra det själv, avskyr repor på bandhornens baksidor 🙂
Efter några timmar kan jag dock konstatera det (igen), trivs inte alls med länken 🙁

7EB10F11-6919-49DE-8F44-E32C1E5AA1A9.jpeg
Tråkigt att höra. Vad är det som du inte trivs med? Utseendet eller passformen?

- Tycker den är obekväm (lite kantig/vass), inte alls så mjuk och följsam som länkarna på några andra klockor jag har. Sedan är mikrojusteringen i låset för kort, ”täcker inte in” en länkbit.
T-fit är väl 8mm har jag för mig och en länkbit 10mm så en halvlänk skulle kunna lösa det problemet med storleken.
Får hoppas att US kan vaska fram en sådan både till Pro och Pelagosen inom en snar framtid.
Dock är det lite irriterande att inte Tudor har en halvlänk med från början.
Det skulle lösa en hel del problem.

Tillbaka
Topp