• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Man kommer göra en ändring av prisstrategin. Tidigare har Tudorpriset följt på det viset att en Tudor kostat 60% av motsvarande stål-Rolex, hädanefter kommer de kosta 60% av motsvarande Rolexmodell i guld vilket kommer innebära en 27% ökning av Tudorpriserna.
Dags att de lanserar ett överkomligt alternativ till Tudor snart då med andra ord 🤔

Sorry om detta varit uppe redan men: WTF?! Hittad på Bukowskis - det där utropspriset kändes.. optimistiskt? Eller missar jag något väldigt speciellt med den där BB:n?

98FC96E9-AE17-48C4-9488-41F28AC1F12F.jpeg

Speciella är rosen ist för skölden, smiley-text och ETA-urverk (vilket gör denna tunnare än vanliga in-house 41 mm om jag minns rätt). Fortfarande helt orimligt pris.
Men det är en helt vanlig ”pre-inhouse”-BB med andra ord? Nåja - över ett liv kanske en eventuellt lägre servicekostnad väger upp mellanskillnaden 🤷‍♂️

Vart uppe innan och vår gissning var att värderaren var full när värdering utfördes
Haha det låter som ett fullt rimligt antagande, men det finns ju folk till allt I guess

Men det är en helt vanlig ”pre-inhouse”-BB med andra ord? Nåja - över ett liv kanske en eventuellt lägre servicekostnad väger upp mellanskillnaden 🤷‍♂️

Haha det låter som ett fullt rimligt antagande, men det finns ju folk till allt I guess
Värt att nämna är att den svarta lanserades okt 2015 och togs ur sortimentet mars 2016, så den är mer poppis i samlarvärde än blå/röd och NOS är inte vanligt att hitta. Angående priset så vet vi ikväll om det var rimligt eller inte 🙂 Jag tror på återrop.

Värt att nämna är att den svarta lanserades okt 2015 och togs ur sortimentet mars 2016, så den är mer poppis i samlarvärde än blå/röd och NOS är inte vanligt att hitta. Angående priset så vet vi ikväll om det var rimligt eller inte 🙂 Jag tror på återrop.
Ah ja jag kan förstå att man, i vart fall som säljare, gärna ser det som en motivering till att begära ett högre pris.

Är det någon här som har en blå BB58 ni tröttnat på?
Suget efter att trsta den blå har smugit sig på. Har redan haft den svarta och tänkte att omväxling vore bra :)
Länk eller läder spelar inte så stor roll.
PMa isf :)

Man kommer göra en ändring av prisstrategin. Tidigare har Tudorpriset följt på det viset att en Tudor kostat 60% av motsvarande stål-Rolex, hädanefter kommer de kosta 60% av motsvarande Rolexmodell i guld vilket kommer innebära en 27% ökning av Tudorpriserna.
Detta är ett skämt hoppas jag? Svårt med sarcasm på internet, så undrar genuint! Källa om inte annat? 😂

Det var ju någon som bjöd 85000 och 48 000 för Nos klockorna på Buckan men de blev inte sålda.
Vilken överraskning eller🤔🤔🤔

Tror ni begagnatmarknaden hakar på nästa veckas prishöjning? 27% känns helt brutalt om det stämmer.
Det var ju någon som bjöd 85000 och 48 000 för Nos klockorna på Buckan men de blev inte sålda.
Vilken överraskning eller🤔🤔🤔
Varför börjar jag instinktivt se mig omkring efter det där barnet som ska påpeka att kejsaren är naken?

Nej jag ska inte vara negativ - vi tar en klockbild på det istället och tänker på något annat en stund
9499A777-8924-49B6-90BF-CCE8F59D66A7.jpeg

Tillbaka
Topp