• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skrivbordsdyker på Tudortorsdagen.
01CA7097-6363-4101-A013-BA42CA8005DC.jpeg

Är det någon här som har en blå BB58 ni tröttnat på?
Suget efter att trsta den blå har smugit sig på. Har redan haft den svarta och tänkte att omväxling vore bra :)
Länk eller läder spelar inte så stor roll.
PMa isf :)
Jag såg att det låg en ute på K&S som jag varit lite sugen på om inte årets klockbudget redan varit ivägsmälld - har du sett den?

Kan du inte berätta lite hur de känns i jämförelse med varandra?
Det är en ganska svårt att jämnföra dem, på ytan ser de relativt lika ut men känslan är helt annorlunda. BB58 har helt plöstligt blivit lite mer dressad och P39 känns verkligen "toolig" men passar ändå till skjorta och kavaj även om BB58 gör sig bättre i den aspekten, jag har inte kollat tjockleken men BB58 känns tunnare än P39 och glidare lättare in under skjortärmen.

P39 är uppenbart betydligt lättare än BB58 och så är microjusteringen magisk men claspen är för min smak snäppet för stor men inget som stör, precis som BB58ans nitar på länken är inget som stör men hade passat bättre utan dem.

Jag saknar datum mer på P39 än vad jag gör på BB58.

Det är helt enklet känslan som är den stor skillnaden och ingen är bättre än den andra och de passar utmärkt med båda i samlingen.
Hade jag bara fått välja en hade mitt personliga val landat på BB58.

20221027_110014~2.JPG
20221027_110048.JPG
20221027_110234~2.JPG

Det är en ganska svårt att jämnföra dem, på ytan ser de relativt lika ut men känslan är helt annorlunda. BB58 har helt plöstligt blivit lite mer dressad och P39 känns verkligen "toolig" men passar ändå till skjorta och kavaj även om BB58 gör sig bättre i den aspekten, jag har inte kollat tjockleken men BB58 känns tunnare än P39 och glidare lättare in under skjortärmen.

P39 är uppenbart betydligt lättare än BB58 och så är microjusteringen magisk men claspen är för min smak snäppet för stor men inget som stör, precis som BB58ans nitar på länken är inget som stör men hade passat bättre utan dem.

Jag saknar datum mer på P39 än vad jag gör på BB58.

Det är helt enklet känslan som är den stor skillnaden och ingen är bättre än den andra och de passar utmärkt med båda i samlingen.
Hade jag bara fått välja en hade mitt personliga val landat på BB58.

20221027_110014~2.JPG
20221027_110048.JPG
20221027_110234~2.JPG
Precis vad jag behövde höra. När jag vad och provade P39 bredvid min BB58 så upplevdes de precis som du säger: lika på många sätt men också väldigt olika.

Den mer vassa och breda vridringen och kronan samt titanets mörkare nyans på P39 skapar en tooligare känsla. Sedan dess har även jag sett på min BB58 som mer dressad och om än ännu mer vintage än tidigare.

• Like
Reactions: DRW
Tillbaka
Topp