Du är en ängel @Been … Får dock inse att den är något för stor för mig.Dra ett PM om du menar allvar
Jag får börja gymma igen så man kan bli lite bitigare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du är en ängel @Been … Får dock inse att den är något för stor för mig.Dra ett PM om du menar allvar
Kul! Vad blir nästa nivå då, patek eller?? Jag har nog också typ 500 inlägg kvar?! Har för mig att nästa steg är 2500…Tack, tack.. Bara 500 inlägg kvar innan nästa ”nivå”.. fösöker hinna ikapp @erow men har svårt att hålla jämna steg
Yes, det är tanken (om de inte höjer priset tills dess ) Annars får det bli guld BB58an och göra en exit
Vacheron verkar vara nästa stegKul! Vad blir nästa nivå då, patek eller?? Jag har nog också typ 500 inlägg kvar?! Har för mig att nästa steg är 2500…
Håller tummarna att du hinner få den innan en betydande prisjustering
Haha, ja guld 58:an vore nåt. Men som med 925:an, lite synd att det inte är länk till i samma material som klockan i övrigt
Ja den är för dyr och som sagt var ingen länk.Vacheron verkar vara nästa steg
Posta i tråden 'Nya titlar på Klocksnack'
https://klocksnack.se/threads/nya-titlar-på-klocksnack.157792/post-4218090
Jag gillar verkligen guldarn. Dock svårt att försvara prisskillnaden mot en i stål - 168kSEK vs. 34kSEK
Ja lite halvsaftig prislapp. Får ju en del skoj för den summan. Typ nya PRO, pelagos 39, BB s&g 39 och en rangerVacheron verkar vara nästa steg
Jag gillar verkligen guldarn. Dock svårt att försvara prisskillnaden mot en i stål - 168kSEK vs. 34kSEK
Panda dessutomJust den modellen har varit svår att få tag på. En anledning har varit att tilldelningen av verk från Breitling varit låg. Hade jag varit du så hade jag nog knipit @Jesper på KS. Du får den på en gång och den ligger dessutom under list.
Edit: och där kom inlägg 4000. Kanske skulle fira genom att själv köpa chronon
Nej. Det tror jag inte.Är det verkligen så att det är svårt att få tag i den blå och svarta BB58:an också? Känns helt galet.
@Been ja men eller hur - den är konstigt dyr.Vacheron verkar vara nästa steg
Edsviken?Söndagspromenad
MagelungenEdsviken?
Jag är inte ute efter en men tyckte att det lät så här i tråden och blev förvånad.Nej. Det tror jag inte.
Ring runt och hör efter.
Blå är nog lättare än svart att få tag på.
Är efterfrågan större på svart än blå?Nej. Det tror jag inte.
Ring runt och hör efter.
Blå är nog lättare än svart att få tag på.
Lättare nu än tidigare men frtf relativt ovanliga modeller. Utomlands verkar det vara ännu svårare.Är det verkligen så att det är svårt att få tag i den blå och svarta BB58:an också? Känns helt galet.
Kö på svart men inte på blå hos en AD jag pratade med.Är efterfrågan större på svart än blå?
Man undrar ju också om du köpte eller inte??Var in på Harrods och frågade om väntelistan på den gröna black bayen. Var sex månaders väntetid på dem och man var tvungen att fysiskt plocka upp den på Harrods, de kunde inte skicka klockan.
När jag då svarade att jag troligen inte hade möjlighet att köpa den så ändrades den där väntelistan ganska fort. De hade en klocka inne som någon annan kund skulle hämta senare under dagen men om han inte dök upp så kunde jag få den. Man undrar ju vad som hände med de där sex månadernas väntetid och alla som stod före mig i kön. Ska kanske tilläggas att jag har noll köphistorik där. Känns som ett bevis på att dessa köer är helt artificiella för att skapa någon form av exklusivitet.
Den andra killen plockade upp den så jag fick tyvärr inte chansen.Var in på Harrods och frågade om väntelistan på den gröna black bayen. Var sex månaders väntetid på dem och man var tvungen att fysiskt plocka upp den på Harrods, de kunde inte skicka klockan.
När jag då svarade att jag troligen inte hade möjlighet att köpa den så ändrades den där väntelistan ganska fort. De hade en klocka inne som någon annan kund skulle hämta senare under dagen men om han inte dök upp så kunde jag få den. Man undrar ju vad som hände med de där sex månadernas väntetid och alla som stod före mig i kön. Ska kanske tilläggas att jag har noll köphistorik där. Känns som ett bevis på att dessa köer är helt artificiella för att skapa någon form av exklusivitet.
Ja det är en bra fråga , kan ju inte tänka mig att det är många ”vanliga människor” som knallar in och köper en Tudor i den prisklassen då köper se nog mer kända märken..@Been ja men eller hur - den är konstigt dyr.
En YG Sub kostar 276% mer än en stålis och då är förstås en mycket stor del av kostnaden en länk i guld.
En BB58 guld kostar 385% mer än en stålis med band och väldigt lite guld i bara boetten. Visst, ett extra band ingår i gul, men peanuts i sammanhanget.
Hur kan Tudor sätta detta pris?