• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tack, tack.. Bara 500 inlägg kvar innan nästa ”nivå”.. fösöker hinna ikapp @erow men har svårt att hålla jämna steg :p
Yes, det är tanken (om de inte höjer priset tills dess 🙈 ) Annars får det bli guld BB58an och göra en exit :hilarious:
Kul! Vad blir nästa nivå då, patek eller?? Jag har nog också typ 500 inlägg kvar?! Har för mig att nästa steg är 2500…

Håller tummarna att du hinner få den innan en betydande prisjustering 👍🏻
Haha, ja guld 58:an vore nåt. Men som med 925:an, lite synd att det inte är länk till i samma material som klockan i övrigt

Kul! Vad blir nästa nivå då, patek eller?? Jag har nog också typ 500 inlägg kvar?! Har för mig att nästa steg är 2500…

Håller tummarna att du hinner få den innan en betydande prisjustering 👍🏻
Haha, ja guld 58:an vore nåt. Men som med 925:an, lite synd att det inte är länk till i samma material som klockan i övrigt
Vacheron verkar vara nästa steg 🤔
Posta i tråden 'Nya titlar på Klocksnack'
https://klocksnack.se/threads/nya-titlar-på-klocksnack.157792/post-4218090

Jag gillar verkligen guldarn. Dock svårt att försvara prisskillnaden mot en i stål - 168kSEK vs. 34kSEK🙈

”Becks” senaste instagrampost var väldigt stilig och inbringade glädje och nöjdhet när det är precis en sån man har runt handleden själv atm 😏😍

Bilagor

• C9FCAEB9-B08D-4A1D-9628-C27FB6298047.png
    C9FCAEB9-B08D-4A1D-9628-C27FB6298047.png
    1,005.6 KB · Visningar: 11
Passera förbi Klarlund vid tivoli i Köpenhamn i veckan och de hade pelagos 39 inne men bara för att klämma och känna. Var enligt dem stort intresse för modellen och de uppskatta väntetiden till ca 1,5 år. Men de hade levererat ut några stycken senaste veckorna. Jag testa den men den gjorde sig inte riktigt på mig så habegäret stilla sig något.

Vacheron verkar vara nästa steg 🤔
Posta i tråden 'Nya titlar på Klocksnack'
https://klocksnack.se/threads/nya-titlar-på-klocksnack.157792/post-4218090

Jag gillar verkligen guldarn. Dock svårt att försvara prisskillnaden mot en i stål - 168kSEK vs. 34kSEK🙈
@Been ja men eller hur - den är konstigt dyr.

En YG Sub kostar 276% mer än en stålis och då är förstås en mycket stor del av kostnaden en länk i guld.

En BB58 guld kostar 385% mer än en stålis med band och väldigt lite guld i bara boetten. Visst, ett extra band ingår i gul, men peanuts i sammanhanget.

Hur kan Tudor sätta detta pris?

Var in på Harrods och frågade om väntelistan på den gröna black bayen. Var sex månaders väntetid på dem och man var tvungen att fysiskt plocka upp den på Harrods, de kunde inte skicka klockan.

När jag då svarade att jag troligen inte hade möjlighet att köpa den så ändrades den där väntelistan ganska fort. De hade en klocka inne som någon annan kund skulle hämta senare under dagen men om han inte dök upp så kunde jag få den. Man undrar ju vad som hände med de där sex månadernas väntetid och alla som stod före mig i kön. Ska kanske tilläggas att jag har noll köphistorik där. Känns som ett bevis på att dessa köer är helt artificiella för att skapa någon form av exklusivitet.

Var in på Harrods och frågade om väntelistan på den gröna black bayen. Var sex månaders väntetid på dem och man var tvungen att fysiskt plocka upp den på Harrods, de kunde inte skicka klockan.

När jag då svarade att jag troligen inte hade möjlighet att köpa den så ändrades den där väntelistan ganska fort. De hade en klocka inne som någon annan kund skulle hämta senare under dagen men om han inte dök upp så kunde jag få den. Man undrar ju vad som hände med de där sex månadernas väntetid och alla som stod före mig i kön. Ska kanske tilläggas att jag har noll köphistorik där. Känns som ett bevis på att dessa köer är helt artificiella för att skapa någon form av exklusivitet.
Man undrar ju också om du köpte eller inte??

Den andra killen plockade upp den så jag fick tyvärr inte chansen.

@Been ja men eller hur - den är konstigt dyr.

En YG Sub kostar 276% mer än en stålis och då är förstås en mycket stor del av kostnaden en länk i guld.

En BB58 guld kostar 385% mer än en stålis med band och väldigt lite guld i bara boetten. Visst, ett extra band ingår i gul, men peanuts i sammanhanget.

Hur kan Tudor sätta detta pris?
Ja det är en bra fråga , kan ju inte tänka mig att det är många ”vanliga människor” som knallar in och köper en Tudor i den prisklassen då köper se nog mer kända märken..
Jag skulle kunna betala runt halva priset då vi får beakta att den är utan länk.
Så jag kommer nog aldrig att ha denna om inte @Nymans Ur 1851 Västerås sponsrar mig🥰

Tillbaka
Topp