• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudor-fredag! Min första Tudor kom idag från Spanien. Skrev tidigare i den här tråden och frågade om väntetid när det gäller den modellen. Fick då kontakt med @galácticon som har bra kontakt med en AD i Spanien, vilket ledde till att jag en knapp vecka senare kunde hämta ut den här pärlan. Hade ju varit kul att få den igår (torsdag) men hellre på fredag än att vänta till måndag. Paketet öppnades redan i bilen 😆 ( igenkänning på den nån?) Senare idag ska länken kortas och klockan får då testas på riktigt. Den är så mkt snyggare i verkligheten än på många bilder, men jag tycker den bifogade bilden på klockan i boxen ändå fångar utseendet rätt bra.
Grattis till en grymt fin klocka och välkommen i tråden som Tudorägare😍

Blev en sen men trevlig paketöppning denna fredagskväll 😎
A2132D7E-6682-4749-ACEF-E2B02AED8765.jpeg

Någon som har både pelagos 39 och en SubC? Blir det för likt?
Otroligt sugen på en pelagos, så försöker motivera för mig själv att dem är väldigt olika kockor 😄

Någon som har både pelagos 39 och en SubC? Blir det för likt?
Otroligt sugen på en pelagos, så försöker motivera för mig själv att dem är väldigt olika kockor 😄
Nej.
Men har testat P39 i butik men såklart utan justerad länk så svårt att uttala mig fullt ut.

Men, en uppenbar skillnad är hur oerhört lätt P39 känns jämfört med en modern sub.
Det första jag tänkte var att det känns som om den är gjord i plast eller något kompositmaterial.

Detta verkar vara en lite polariserande egenskap där en del vill ha lite tyngd och andra uppskattar komforten det ger.
Just detta är nog det största frågetecknet för egen del även om jag bestämt mig för att testa en ändå.

En annan uppenbar skillnad är titanets gråa nyans och att den är mindre blingig och nedtonad än keramisk sub.

Jag tycker iaf det är tillräckligt olika klockor för att ha båda två.
Dessutom kan tudorn flyga mer under radarn och är säkert mycket mindre stöldbegärlig vilket kan vara bra i vissa sammanhang.

Mina 2 cent

Nej.
Men har testat P39 i butik men såklart utan justerad länk så svårt att uttala mig fullt ut.

Men, en uppenbar skillnad är hur oerhört lätt P39 känns jämfört med en modern sub.
Det första jag tänkte var att det känns som om den är gjord i plast eller något kompositmaterial.

Detta verkar vara en lite polariserande egenskap där en del vill ha lite tyngd och andra uppskattar komforten det ger.
Just detta är nog det största frågetecknet för egen del även om jag bestämt mig för att testa en ändå.

En annan uppenbar skillnad är titanets gråa nyans och att den är mindre blingig och nedtonad än keramisk sub.

Jag tycker iaf det är tillräckligt olika klockor för att ha båda två.
Dessutom kan tudorn flyga mer under radarn och är säkert mycket mindre stöldbegärlig vilket kan vara bra i vissa sammanhang.

Mina 2 cent
Bra argument, jag är övertygad!
Tycker dessutom den verkar göra sig bra på det medföljande gummit och då är ju skillnaden enorm. 👍

Just detta är en av de största orsakerna till att jag "står och väger" på om jag ska försöka få tag på en eller inte. Sedan är jag inte helsåld på tavlan heller som känns lite tom.
Det optimala för en Tudor dykare hade varit om denna kommit med pelagostavlan i stål med aluminium ring och kronskydd.... inser att jag alltså är ute efter en gammal Tudor sub medan detta skrivs... 😂

Just detta är en av de största orsakerna till att jag "står och väger" på om jag ska försöka få tag på en eller inte. Sedan är jag inte helsåld på tavlan heller som känns lite tom.
Det optimala för en Tudor dykare hade varit om denna kommit med pelagostavlan i stål med aluminium ring och kronskydd.... inser att jag alltså är ute efter en gammal Tudor sub medan detta skrivs... 😂
Jag kunde inte hålla med mer faktiskt.
Givetvis t-fit mikrojustering också.
Att man aldrig kan bli nöjd 😂

Jag behöver ju tyvärr avyttra min Pro för P39 men är lite i valet och kvalet faktiskt

Ja, bara för att det kommer nyheter som genererar kölistor betyder inte att det är klockan för mig. Aldrig blivit någon BB58 då den kännts lite liten i sin upplevelse. Provade Pro bärandes min GMT och kände ingen önskan att byta till den. Har faktiskt inte ens försökt prova P39 ännu då jag inte känt att det är något jag skulle vilja ha, skulle antagligen hellre välja den större Pelagos. Tudor GMT förblir en mina favoritklockor fortfarande efter närmare två år, försökte peta ut den med Chrono reverse panda tidigt i år men det gick inte så den fick åka. T-fit vore nog mumma att ha dock.

Tillbaka
Topp