• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

ADFC8C30-7317-48EC-B460-20B42AD1C9EB.jpeg
Då var det även min tur! Slängde på gummit direkt enbart för att sticka ut i mängden 😎
Kul att se nån som kör gummi, tänkte också köra det om jag får min någon gång 😄

Ny förälskelse och gammal beprövad kärlek… Kan inte riktigt motivera att behålla båda men hur väljer man?! :rolleyes::banghead:

1C4523E5-A78A-4E2A-9854-F297300D6079.jpeg
Inget lätt val!😅 behåll båda ett tag och känn efter ordentligt, skulle jag göra!
Hur tycker du länken på P39 är? Hört från olika källor att den har rätt vassa kanter. Vad är din upplevelse?

Definitivt inte först på bollen, men kanske heller inte sist. Men jäklar va trevlig Pelagos 39 var! Hade lätt kunnat tänka mig denna som ett komplement till min BB58. Egentligen väldigt lika klockor, men ändå så olika. P39 är skarp och modern, medan BB58 är varm och andas väldigt mycket vintage.
01F9427D-9705-41A4-9799-739369B1A5E1.jpeg

Inget lätt val!😅 behåll båda ett tag och känn efter ordentligt, skulle jag göra!
Hur tycker du länken på P39 är? Hört från olika källor att den har rätt vassa kanter. Vad är din upplevelse?
P39 har skarpare kanter på både boett och länk i jämförelse med BB58, men inget som stör eller gör ont. Klockan är såpass lätt vilket nog är en fördel för vissa och nackdel för andra kan jag tro.

P39 har skarpare kanter på både boett och länk i jämförelse med BB58, men inget som stör eller gör ont. Klockan är såpass lätt vilket nog är en fördel för vissa och nackdel för andra kan jag tro.
Just de vassa kanterna på länkens lås är nog det enda jag inte tycker om hittills. Om jag har på mig t-shirt och korsar armarna så river jag mig själv på låset. Jag behöver var väldigt försiktig när jag leker och busar med barnen på ett sätt som jag annars inte behöver tänka på när jag har på mig min BB58.

Svängde inom Hours på Emporia, Malmö på vägen hem från jobb för att testa Pelagos 39. Mycket trevlig klocka, riktigt snygg men är tveksam om titan är för mig. Satt som smäck gjorde den dock!
74FFAD44-D2CA-4EA6-8EBD-1C2879FD0C6B.jpeg

Fick mycket trevlig bemötande av försäljaren, hon tog sig tid att svara på frågor och klocksnackade lite allmänt. Visade sig att Hours ägs av Bergströms, vilket jag inte visste. De hade även inne en hel del andra trevliga Tudors som var tillgängliga…tips om nån är på jakt.
F8EBEE0D-77AC-4DC4-8565-76537E75A052.jpeg

Intressant! Varit inne och provat Pleagos 39 två gånger men aldrig själv reflekterat över det. Antar att det märks av mer när man har länken justerad och bär klockan i vardagen! Ska definitivt känna på det nästa gång jag klämmer på den! Tack för svar :)

Är det någon mer än jag som provat det medföljande gummit till P39an än? Med risk för att det är en "unpopular opinion" så skulle jag nästan våga påstå att den passar bättre på gummit än på länken. 🤔

Tudor-fredag! Min första Tudor kom idag från Spanien. Skrev tidigare i den här tråden och frågade om väntetid när det gäller den modellen. Fick då kontakt med @galácticon som har bra kontakt med en AD i Spanien, vilket ledde till att jag en knapp vecka senare kunde hämta ut den här pärlan. Hade ju varit kul att få den igår (torsdag) men hellre på fredag än att vänta till måndag. Paketet öppnades redan i bilen 😆 ( igenkänning på den nån?) Senare idag ska länken kortas och klockan får då testas på riktigt. Den är så mkt snyggare i verkligheten än på många bilder, men jag tycker den bifogade bilden på klockan i boxen ändå fångar utseendet rätt bra.

Bilagor

• 2B73653F-CF0D-4484-9747-BA5843CF4755.jpeg
    2B73653F-CF0D-4484-9747-BA5843CF4755.jpeg
    309.3 KB · Visningar: 8
  • B08C5169-8EB8-499E-AC9E-A8B8A44E4383.jpeg
    B08C5169-8EB8-499E-AC9E-A8B8A44E4383.jpeg
    415.7 KB · Visningar: 7
Senast ändrad:
Är det någon mer än jag som provat det medföljande gummit till P39an än? Med risk för att det är en "unpopular opinion" så skulle jag nästan våga påstå att den passar bättre på gummit än på länken. 🤔
Inte testat gummit, men det var ett bra betyg! Tycker den är kanon på länken!

Tillbaka
Topp