• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En fråga till alla Sub-ägare. Skulle ni valt en Tudor Sub framför en Rolex Sub eller inte? Varför? Skiljer sig cirkus 10k mellan exempelvis en Tudor 79090 och en Rolex 5513.

Om ni fick välja valfri, att behålla.
Valde flinga för att den är skönt udda och skulle gärna ha en 79090 för att rolex är så jäkla dyra i blått... En riktigt fin 5513 skulle dock vara min vinnare i längden, men det är ju helt andra priser.
 
Tudor har flackare, i stort sett platt bakboett, vilket gör att den ligger tätare mot handleden. Mellanboett, vridring och glas är samma för de flesta vintage modeller, bortsett de med datum, då datumskivan sitter olika på Rolex egna verk vs ETA.

A

Stort tack. Då antar jag att en Tudor glider under skjortärmen utan problem?
 
Har haft mängder av Tudors så det är ett klart favo märke ?
Här har vi en lite mer udda Turn-O-Graph med ref 7020 och dag-datum visning
Lite sportigare och lite större dressare då den mäter nästan 40mm och har en markerad bezel ring

21567915-origpic-c6cc89.jpg
 
Tudor chrono heritage var en riktig crush för mig men har.inte ägt någon ännu. Kommer bli både en sån och en flinga i framtiden tror jag dock.
 
Experter: hur bra är 7928an ovanför i skicket, tänker främst på caset, enligt er? För mig ser den helt okej ut.

Dock känns den överprisad. Som B&S generellt.

Utbilda mig gärna!

Just nu känns det för mig som att roligaste dykaren, förutom kanske en Röding eller en DRSD, vore en riktigt nördig Tudor med ros, gult, minute track och PCG.
 
Måste slå ett slag för det helt fantastiska spännet på Tudor Pelagos.. Aldrig varit med om en så här skön klocka, med ganska bred marginal.

Bilder på när jag slappnar av och när jag tänjer ut den, och hur den anpassar sig:
2014-01-30 09.32.12.jpg
2014-01-30 09.32.19.jpg
 
Experter: hur bra är 7928an ovanför i skicket, tänker främst på caset, enligt er? För mig ser den helt okej ut.

Dock känns den överprisad. Som B&S generellt.

Utbilda mig gärna!

Just nu känns det för mig som att roligaste dykaren, förutom kanske en Röding eller en DRSD, vore en riktigt nördig Tudor med ros, gult, minute track och PCG.

Generellt sätt är det oftast dyrare att handla från en handlare än en privatperson. B&S kanske känns säkrare än någon random på Chrono24 dock... Gillar Tudors subar! Ruskigt snygga!
 
Finns det några kända bärare av Tudor? Som till exempel Steve McQueen med sin Sub 5512 och Castro med sin guld DD osv...
 
Tillbaka
Topp