• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

nash1337

Breitling
Vad ligger en flinga på ungefär?
Typ 20-30 i snitt. Internationellt har dom gått upp som fan i pris bara senaste året. Har sett flera för 5k$ i inte helt hundraprocentigt skick. Sen är ju vissa mer eftertraktade, exempelvis 7016. Blå verkar i regel lite dyrare och säljs nog fortare också. Tyvärr vet jag inte hur många blåtavlade Snowflakes som gjordes i förhållande till de svarta. Någon som har info?
 

aljung

Panerai
2-Faktor
En för mig med
bild 5.JPG
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Funderade lite igår kväll på Tudors olika modeller (vintage) och kom på att de inte har någon motsvarighet till Rolex GMT (1675, 16750). Annars finns ju motsvarigheter till alla många andra modeller.

Subbarna (såklart)
Ranger-Explorer
Prince Date-Datejust
Date+Day-DayDate
Kronograf-Daytona

Men ingen GMT. Vad beror detta på? Någon som gått i samma funderingar som jag?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Funderade lite igår kväll på Tudors olika modeller (vintage) och kom på att de inte har någon motsvarighet till Rolex GMT (1675, 16750). Annars finns ju motsvarigheter till alla många andra modeller.

Subbarna (såklart)
Ranger-Explorer
Prince Date-Datejust
Date+Day-DayDate
Kronograf-Daytona

Men ingen GMT. Vad beror detta på? Någon som gått i samma funderingar som jag?

Tudor har ju två (?) GMT varianter. Dock ingen som liknar Rolex GMT... Tänkt samma tanke. Vore kul om det fanns en!
 
Topp