• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

När du skriver ”ska”, har du båda eller är det en gissning? Undrar bara iom att @Been har båda. 🙂
Antar att @Dreas89 menar dessa mått!😀
E92BE623-27BC-4EBF-9AE9-600016833229.jpeg

Nej, se bild nedan samt min bild. Låset är längre men det är ju visuellt och de bitar som faktiskt inte är helt rörliga är fler på BB58.
När du skriver ”ska”, har du båda eller är det en gissning? Undrar bara iom att @Been har båda. 🙂
Har båda, se min bild av båda.
Antar att @Dreas89 menar dessa mått!😀
E92BE623-27BC-4EBF-9AE9-600016833229.jpeg
Som komplement till ovan tog jag bild på mina två egna. Till vänster P39, höger är BB58.

Som man kan se har BB58 fler länkar som inte kan röra sig ”fritt”. Dvs minsta möjliga handledsmått bör vara en lägre siffra för P39.

DD65F28F-F2BB-4F7B-B4A8-3B038953655D.jpeg

Nej, se bild nedan samt min bild. Låset är längre men det är ju visuellt och de bitar som faktiskt inte är helt rörliga är fler på BB58.

Som komplement till ovan tog jag bild på mina två egna. Till vänster P39, höger är BB58.

Som man kan se har BB58 fler länkar som inte kan röra sig ”fritt”. Dvs minsta möjliga handledsmått bör vara en lägre siffra för P39.

Grymt! Tack för hjälpen! 👊

Vad man kan lura sig på att själva Claspen är längre , tack för klargörandet

Senast ändrad:
@Dreas89 hur tycker du att dem kompletterar varandra, du funderar inte på att göra dig av med en av dem? Tycker du att dem känns lika stora, eller känns pelagosen större? 😬
Pelagosen känns större men ändå mindre, urtavlan är mindre för den större bezeln, eller iaf känns det så visuellt. Jag tycker att de kompletterar varandra bra, BB58 är mer dressad och Pelagosen mer rough.

Jag försöker argumentera för mig själv att båda ska stanna, båda är bra och jag har ingen flippdjävul som viskar dumheter i mitt öra. Var kanske enda fördelen med Corona…..

Just nu får Pelagosen all handledstid men det får man ju förvänta sig :)

Långsiktigt ser jag de båda samexistera fint i klocklådan, frugan ser knappt skillnad på dom 😱

Tillbaka
Topp